beantwoord

Waarom rijden er alleen het materieel VIRM van Amsterdam naar Vlissingen en niet het materieel gemoderniseerde VIRM (VIRMm)

• 21 februari 2020
  • 7 reacties
  • 227 Bekeken

Ik vroeg me eigenlijk alleen af waarom er alleen VRIM  op het traject tussen Amsterdam naar Vlissingen rijden. Het is een traject van meer dan 3 uur waarom dan niet de VIRMm of de DDZ. Want daar is in de eerste klas makkelijker stopcontacten beschikbaar met zo lange reis kan je dan gewoon je apparaten makkelijk opladen als die bijna leeg is en niet iedereen heeft een vierkant sleutel bij zich in de trein om bij stopcontact te kunnen.

icon

Beste antwoord door Danny NS 21 februari 2020, 17:59

Hoi Timniels13 en welkom bij de NS Community!

Ik zie dat de gemoderniseerde VIRM hier ook af en toe rijdt. Er wordt namelijk geen onderscheid in gemaakt. Ik ben bang dat het toevallig is dat je steeds de oude treinen te pakken hebt.

Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Timniels13 en welkom bij de NS Community!

Ik zie dat de gemoderniseerde VIRM hier ook af en toe rijdt. Er wordt namelijk geen onderscheid in gemaakt. Ik ben bang dat het toevallig is dat je steeds de oude treinen te pakken hebt.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien dat jij nou toevallig net alleen de niet gereviseerde VIRM's treft maar er rijden wel degelijk gereviseerde stellen tussen Amsterdam en Vlissingen. Kijk eens op de vertrekstaat van Vlissingen en check de stel nummers. Bv die van gisteren, daar zie ik al 5 gereviseerde stellen (9478, 8628, 8637, 8640 en 8656).  Alle stellen beginnend met 94 en de meeste beginnend met 86 zijn al gereviseerd. 

Reputatie 3

Ik kan me hier ook niet in vinden. Ik reis minstens twee keer per week met deze treinserie en ik zit heel vaak, ongeveer de helft van de reizen, in een gemoderniseerde VIRM.

Reputatie 7
Badge +3

Ze rijden door elkaar heen.

Reputatie 6
Badge

Er is geen vaste omloop voor gemoderniseerd als ongemoderniseerde VIRM.

Je kan ze dus beiden tegenkomen.

Badge +3

En ze rijden ook aan elkaar gekoppeld, met totaal willekeurig een VIRMm of VIRM stel aan de voorkant of achterkant.

De gele kleur van de VIRMm is overigens donkerder (plus de blauwe streep onderlangs, en de gele deuren) dus als je ergens midden op een perron gaat staan als een trein aankomt dan zie je het eenvoudig.

Reputatie 6
Badge +1

Naast de VIRMm zijn er ook VIRM-4 treinstellen in omloop op deze route, waar ook stopcontacten te vinden zijn. Nummers 9547 t/m 9597 en zijn te herkennen aan de heldere gele kleur met een blauwe band die bovenlangs loopt. 

Reageer