beantwoord

Waarom rijdt de trein van 8:46 nooit vanuit Goes naar Middelburg?

• 28 november 2019
  • 8 reacties
  • 149 Bekeken

Hallo,

Dit is nu de 7e week op rij dat de trein van 8:46 niet rijdt van Goes naar Middelburg. Nu is mijn vraag of deze trein sowieso niet rijdt of dat deze heel toevallig 7 weken achter elkaar vertraging heeft en uitvalt. Dit kost mij iedere keer zo'n 8 euro omdat ik met de auto moet hierdoor. Het zou fijn zijn om te weten of deze trein rijdt of dat er iets mee is waardoor hij donderdag nooit rijdt dan kan ik mij hierop aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Lars van de

icon

Beste antwoord door Laura NS 28 november 2019, 10:20

Hi Larsvdv en welkom op onze NS Community!

Erg irritant dat dit zo vaak gebeurt met jouw trein! Ik kan helaas niet voorspellen wat dit gaat doen in de toekomst, maar hij staat gepland gewoon te blijven rijden. Zoals Tamzin schrijft zijn er factoren die er voor zorgen dat de kans op vertraging vergroten.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge

Zover ik kan zien rijdt de trein wel op donderdag @larsvdv , vandaag echter 23 minuten te laat, vorige week zo'n  2 minuten later als gepland. Inderdaad de donderdag daar weer voor, helaas opgeheven.

Zover ik kan zien rijdt de trein wel op donderdag @larsvdv , vandaag echter 23 minuten te laat, vorige week zo'n  3 minuten later als gepland.

Hallo, bedankt voor de reactie. Vandaag is de trein uitgevallen, vorige week te laat en de 4 weken daarvoor ook uitgevallen elke donderdag.

Reputatie 7
Badge +3

NS kampt dit najaar met extreem veel problemen door het regenweer en blaadjes op het spoor. Gisteren had volgens de cijfers van ProRail liefst 26% van alle treinen vertraging en dan worden treinen die uitvallen nog niet eens meegeteld. Gezien het weer belooft het vandaag weer een hele slechte dag te worden.

Hi Larsvdv en welkom op onze NS Community!

Erg irritant dat dit zo vaak gebeurt met jouw trein! Ik kan helaas niet voorspellen wat dit gaat doen in de toekomst, maar hij staat gepland gewoon te blijven rijden. Zoals Tamzin schrijft zijn er factoren die er voor zorgen dat de kans op vertraging vergroten.

Badge +3

Vandaag is de trein uitgevallen

Volgens deze pagina heeft de trein vandaag wel gereden, maar met 23 minuten vertraging en tot Middelburg.

vorige week te laat

Volgens deze pagina maar 2 minuten te laat.

de 4 weken daarvoor ook uitgevallen elke donderdag.

Donderdag 14 november: wel gereden, met 10 minuten vertraging.
Donderdag 7 november: inderdaad niet gereden.
Donderdag 31 oktober: wel gereden, geen vertraging.
Donderdag 24 oktober: wel gereden, geen vertraging.
Donderdag 17 oktober: wel gereden, geen vertraging.

Ik zal niet beweren dat die pagina’s altijd 100 procent correct zijn, maar dat de informatie bij vijf treinen niet klopt, vind ik moeilijk te geloven.

Op basis waarvan neemt u aan dat de treinen niet hebben gereden? Als u aangeeft met de auto te zijn gegaan, dan hebt u kennelijk niet op het perron gestaan?

Volgens deze pagina heeft de trein vandaag wel gereden, maar met 23 minuten vertraging en tot Middelburg.

vorige week te laat

Ik zal niet beweren dat die pagina’s altijd 100 procent correct zijn, maar dat de informatie bij vijf treinen niet klopt, vind ik moeilijk te geloven.

Op basis waarvan neemt u aan dat de treinen niet hebben gereden? Als u aangeeft met de auto te zijn gegaan, dan hebt u kennelijk niet op het perron gestaan?

Beste,

Ik heb een aantal screenshots van de NS app wanneer de trein niet reedt. Dit doe ik niet elke keer maar ik heb er van 17 oktober, 18 oktober, 7 november, 8 november en vandaag. Omdat ik ervan uit ga dat de NS app de juiste informatie weergeeft kies ik ervoor om niet naar het station te fietsen en te kijken of de trein misschien toch wel rijdt omdat ik dan sowieso te laat ben. Daarom pak ik de auto.

Maandag, dinsdag en woensdag heb ik bijna nooit problemen maar altijd de donderdag en vrijdag. Ik dacht, misschien dat de trein dan sowieso later is.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Badge +3

17 oktober, 18 oktober, 7 november, 8 november en vandaag

Op 18 oktober is de oorspronkelijke trein opgeheven in Dordrecht, en ik vermoed dat er een vervangende trein gereden heeft vanaf Roosendaal, al weet ik niet zo goed waarom dan de vertrektijden op deze pagina zijn doorgehaald. Misschien heeft de vervangende trein dus niet werkelijk gereden. Ik kan me in ieder geval voorstellen dat de trein eerst opgeheven leek in de app en dat u dat gezien hebt.

Op 8 november heeft de trein inderdaad ook niet gereden.

U hebt het inderdaad niet getroffen de afgelopen weken, maar van een structureel probleem lijkt me geen sprake.

Badge

vorige week te laat

Beste,

Ik heb een aantal screenshots van de NS app wanneer de trein niet reedt. Dit doe ik niet elke keer maar ik heb er van 17 oktober, 18 oktober, 7 november, 8 november en vandaag. Omdat ik ervan uit ga dat de NS app de juiste informatie weergeeft kies ik ervoor om niet naar het station te fietsen en te kijken of de trein misschien toch wel rijdt omdat ik dan sowieso te laat ben. Daarom pak ik de auto.

Maandag, dinsdag en woensdag heb ik bijna nooit problemen maar altijd de donderdag en vrijdag. Ik dacht, misschien dat de trein dan sowieso later is.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

En u kijkt ook of er niet toevallig een vervangende trein wordt ingezet, deze staat altijd apart vermeld omdat deze dan met een ander treinnummer rijdt.  Deze staat in de reisplanner van NS dan onder de originele trein vermeldt.

Reageer