beantwoord

Waarom rijdt er geen IC meer tussen Roosendaal en Zwolle?

• 13 September 2021
  • 6 reacties
  • 193 Bekeken

Vroeger reden er nog Intercity's tussen Roosendaal en Zwolle maar tegenwoordig rijden er enkel ICMS's. Ik snap niet waarom dit gedaan wordt, want er moeten ontzettend veel studenten vanaf Roosendaal naar Breda toe. Hierdoor zijn de treinen zo vol dat er geen zitplekken beschikbaar zijn, maar zelfs ook geen staanplaatsen! Onlangs lukte het me nog wel om in de trein te komen, maar ik stond met 28 (!!) man in een hokje van de deuren. Dit is ontzettend onverantwoord met Corona. Waarom worden er geen intercity's meer ingezet? Is wel nodig.

icon

Beste antwoord door Tamzin 13 September 2021, 10:10

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De dubbeldekkers DDZ die daar altijd reden staan al sinds december 2020 allemaal defect buiten dienst. Het is NS nog altijd niet gelukt ze weer rijvaardig te krijgen.

Omdat het om liefst 250 rijtuigen gaat moeten daardoor in het hele land de treinen in de spits worden ingekort en dat kan tot volle treinen leiden.

Zoals de zaken nu staan komen de DDZ treinen in ieder geval ook de rest van dit jaar niet meer in aktie. Hoe het daarna verder gaat is nog onbekend.

Voorlopig dus maar een mondkapje op.

Excuses, ik bedoel de dubbeldekkers.

Badge

De DDZ treinstellen worden op dit moment allemaal aangepast om de trillingsproblemen te verhelpen en worden in december weer verwacht op het spoor, aldus de laatste informatie die ik daarvan voorbij heb zien komen. 

Eerder was sprake van dat er al een aantal in september weer zouden gaan rijden maar dat is dus opgeschoven.

Maar ICM is ook een intercity treinstel.

Reputatie 7
Badge +3

De DDZ treinstellen worden op dit moment allemaal aangepast om de trillingsproblemen te verhelpen en worden in december weer verwacht op het spoor

Mag ik uit het feit dat nu alle stellen worden aangepast concluderen dat de aanpassing aan de remmen als zodanig is goedgekeurd?

De DDZ treinstellen worden op dit moment allemaal aangepast om de trillingsproblemen te verhelpen en worden in december weer verwacht op het spoor

Ik had begrepen in ieder geval dit jaar niet meer. 

Mag ik uit het feit dat nu alle stellen worden aangepast concluderen dat de aanpassing aan de remmen als zodanig is goedgekeurd?

Er is van alles gewijzigd aan het remsysteem. Daar rijd nu een stel proef- en toelatingsritten voor. Tegelijk worden er alvast stellen omgebouwd, maar dat gaat natuurlijk niet allemaal tegelijk.

Reputatie 6
Badge +1

Naar wat ik heb gelezen wordt er nog getest en uitgeprobeerd (nou ja, dat is hetzelfde) en pas na afloop en evaluatie valt dan een belsuit of en zo ja welke aanpassing er wordt uitgevoerd. Maar deskundige meesters op de bok met interesse weten vermoedelijk net een stapje meer als ik uit vakberichten kan lezen

Reageer