beantwoord

Waarom rijdt sprinter Gouda - Rotterdam 7.27 nu al weer 2 dagen niet?

• 3 januari 2017
  • 5 reacties
  • 201 Bekeken

Reputatie 4
Eerder gaf ik aan dat sinds de nieuwe dienstregeling de Intercity van 7.37 structureel overvol zit. NS heeft om te bezuinigen het aantal treinstellen van deze trein fors verminderd.
In een reactie gaf Klaas-Jan van NS aan dat ik dan maar de sprinter moest nemen.
https://forum.ns.nl/dienstregeling-2017-55/intercity-gouda-rotterdam-centraal-vertrek-737-30142/index1.html#post193641
Echter de sprinter van 7.27 rijdt nu al twee dagen op rij gewoon niet. Op het station geen toelichting of excuus van NS voor dit ongemak.

Alweer een bezuiniging over de rug van de klant?
https://forum.ns.nl/off-topic-32/vindt-ns-euros-belangrijker-klanten-30221
icon

Beste antwoord door Johannes D 3 januari 2017, 14:05

Zo te zien was er gisteren materieel defect, waardoor deze trein niet kon rijden. In Gouda staat geen materieel klaar als vervanging. Blijft staan dat dit best gecommuniceerd had mogen worden.
Wat er vandaag gebeurd is kan ik pas morgen terugzien.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Ik kan voor vandaag alleen vinden dat de trein op de heenreis ook al niet heeft gereden (Rotterdam - Goverwelle) en dus de terugweg ook niet kan rijden..
Reputatie 4
Ik kan voor vandaag alleen vinden dat de trein op de heenreis ook al niet heeft gereden (Rotterdam - Goverwelle) en dus de terugweg ook niet kan rijden..

Dan is mijn volgende vraag uiteraard waarom de heenreis niet is gereden. Dat overkomt NS toch niet plotseling, dat je er in Gouda achterkomt dat de trein de heenreis niet heeft gemaakt?
Zo te zien was er gisteren materieel defect, waardoor deze trein niet kon rijden. In Gouda staat geen materieel klaar als vervanging. Blijft staan dat dit best gecommuniceerd had mogen worden.
Wat er vandaag gebeurd is kan ik pas morgen terugzien.
Deze trein heeft niet gereden omdat de machinist het materieel niet veilig genoeg achtte. De ruit was ernstig verontreinigd en kon niet op tijd schoon gemaakt worden.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is weer een reden om een trein te laten uitvallen die ik nog niet kende.

Reageer