beantwoord

Waarom stopte de intercity naar Hoorn niet op Amsterdam?

  • 2 februari 2020
  • 5 reacties
  • 243 Bekeken

Ik ben vanochtend ruim op tijd op spoor 8B gaan staan op Amsterdam Centraal om de trein naar hoorn van 7:23 te pakken. Echter zag ik 7:23 een trein met volle vaart langs het spoor rijden. Op de NS app stond een vertraging van 1 minuut vermeld. Na 10 minuten wachten stopte nog steeds geen trein op 8B, terwijl op de NS app stond dat de trein 7:23+1 op spoor 8B was.

Hierdoor heb ik 1 uur lang op centraal moeten wachten.. is hier enige verklaring voor?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 2 februari 2020, 11:18

Goedemorgen RichardM99. Welkom bij de NS Community.

Het lijkt er inderdaad om dat wat Karel offeringa aangeeft het geval is geweest. Excuses voor het ongemak. Via dit formulier kan je een claim indienen om (een gedeelte van) je reiskosten vergoed te krijgen. Waarschijnlijk wordt je claim in eerste instantie automatisch afgewezen. Je mag vervolgens op de betreffende e-mail antwoorden en daar het bovenstaande toe te lichten. Vervolgens zal een medewerker van de Klantenservice zich over de claim buigen.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3

Vreemd want bij treinpositie stond die wel stil om 7:23.

Misschien stond die perongeluk op 8A?

Reputatie 7
Badge +3

Dat laatste zou wel eens het geval kunnen zijn.

Goedemorgen RichardM99. Welkom bij de NS Community.

Het lijkt er inderdaad om dat wat Karel offeringa aangeeft het geval is geweest. Excuses voor het ongemak. Via dit formulier kan je een claim indienen om (een gedeelte van) je reiskosten vergoed te krijgen. Waarschijnlijk wordt je claim in eerste instantie automatisch afgewezen. Je mag vervolgens op de betreffende e-mail antwoorden en daar het bovenstaande toe te lichten. Vervolgens zal een medewerker van de Klantenservice zich over de claim buigen.

Reputatie 5
Badge

Tipje: kijk niet op die app, kijk op de SCREENS, ook die langs de sporen-daar staat het juist op. En inderdaad veel mensen verwarren op Ams CS de A en B kant. Ook als het spoor weer eens gewijzigd is komt dat toch echt het eerst op die screens te staan.

Het is en blijft heel goed mogelijk zonder welke app dan ook gewoon met de trein te reizen al schijnt dat bij velen tegenwoordig nogal ongeloofwaardig te klinken.

Tipje: kijk niet op die app, kijk op de SCREENS, ook die langs de sporen-daar staat het juist op. En inderdaad veel mensen verwarren op Ams CS de A en B kant. Ook als het spoor weer eens gewijzigd is komt dat toch echt het eerst op die screens te staan.

Het is en blijft heel goed mogelijk zonder welke app dan ook gewoon met de trein te reizen al schijnt dat bij velen tegenwoordig nogal ongeloofwaardig te klinken.

 

 

Zowel op de schermen als op de apps stond dat de trein op spoor 8B zou aankomen. Dit bleef ook op het bord op het spoor staan, tot ongeveer 7:28.

Maar bedankt voor de tip 👍

 

Reageer