beantwoord

waarom vallen er zo vaak sprinters uit P+R Sassenheim?

• 4 juli 2019
  • 10 reacties
  • 371 Bekeken

Om de haverklap sta ik 's ochtends op de P+R Sassenheim om te constateren dat er gewoon een Sprinter richting Leiden gecancelled is. Zonder verdere toelichting. Impliciete boodschap NS: het interesseert ons niets dat je reis weer flink verlengd wordt. Persoonlijke conclusie: file A4 was sneller geweest.
icon

Beste antwoord door kukkie 4 juli 2019, 08:55

Natuurlijk interesseert het de NS wel, maar er is niet altijd wat aan te doen.

Hier https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2019-06-20/sassenheim kunt u precies zien hoeveel treinen uitgevallen zijn. Zo veel zijn dat er niet.

Trekt u ook de conclusie dat de trein sneller was geweest als die wel (in meer dan 95% van de gevallen) op komt dagen?
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Natuurlijk interesseert het de NS wel, maar er is niet altijd wat aan te doen.

Hier https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2019-06-20/sassenheim kunt u precies zien hoeveel treinen uitgevallen zijn. Zo veel zijn dat er niet.

Trekt u ook de conclusie dat de trein sneller was geweest als die wel (in meer dan 95% van de gevallen) op komt dagen?
Reputatie 2
Hoezo 'om de haverklap'? De afgelopen tien werkdagen stonden er in het tijdvak 6.00-9.00 uur in totaal 110 ritten van Sassenheim richting Leiden gepland. Daarvan hebben er 7 niet gereden... Als je dat inderdaad al teveel vindt dan zou ik inderdaad maar de auto nemen. En dan maar kijken of je minder dan zeven keer in de file staat.
Reputatie 7
Badge +3
@florisz1954
7 van de 110 is toch zo'n 6% en dat is wel wat hoog. Het landelijke gemiddelde ligt een stuk lager, rond de 2% als ik het wel hebt.
Reputatie 2
@Tamzin
Inderdaad 6% maar dat kan ook gewoon aan de kleine omvang van de steekproef liggen. Als ik drie dagen meer neem (toevallig drie dagen waarop geen uitval plaatsvond), dan zakt het percentage al van 6,3% naar 4,8%.En als ik gisteren (2 uitvallers) níet meepak dan kom je op 3,7%. Het is maar hoe je het bekijkt...
Los daarvan stoorde ik me een beetje aan het 'om de haverklap'. Dat zou nog enigszins kunnen kloppen als die 6% uitval altijd dezelfde rit betrof (en dan toevalligerwijs precies de rit van TS) maar de uitval is aardig verdeeld over het tijdvak 6.00-9.00 uur.
Misschien is fietsen een optie. Zo ver is het niet van Sassenheim naar Leiden, of moet je nog verder?
Reputatie 7
Badge +3
Misschien is fietsen een optie. Zo ver is het niet van Sassenheim naar Leiden, of moet je nog verder?
De meeste mensen kopen geen treinabonnement om met de fiets te gaan.
6 procent is gewoon veel.
Voor mij persoonlijk, ik heb of de 8:16 of de 8:32, en dan meestal donderdag, us de ervaring pakweg in op de 4 of gecancelled of vertraagd. Vertraging: geen aansluiting op Leiden
Voorbeeld gisteren 8:16 gecancelled, 8:32 vertraagd. Reistijd vanaf P+R Sassenheim naar Laan van Noi 8:10 - 9:10
Ik heb de lease auto ingeleverd - vanuit milieu overwegingen - gebruik af en toe de P+R maar doe allerlei ritten in de regio Amsterdam, Haarlem, Schiphol, Den Haag en soms Rotterdam en heb dan toch heel vaak tegenvallers. Maar zoals de NS fans aangeven zal dat dan ongetwijfeld een volledig onjuiste voorstelling van de beleving zijn.
Badge
Net zoals je als je met de auto rijdt rekening moet houden met files heb je als je met de trein reist het risico op vertraging, als je daar met de auto en trein rekening mee houdt dan ben je over het algemeen toch op tijd.

En soms is er op bepaalde trajecten wat meer uitval/vertraging doordat sommige trajecten wat gevoeliger zijn dan andere trajecten voor vertragingen en het komt ook voor dat in een bepaalde op traject A de storingen zich achter elkaar voordoen en dan vervolgens weer lange tijd alles goed gaat. Het hoort er toch een beetje bij als je reist met de trein.
Reputatie 7
Badge +3
Net zoals je als je met de auto rijdt rekening moet houden met files heb je als je met de trein reist het risico op vertraging, als je daar met de auto en trein rekening mee houdt dan ben je over het algemeen toch op tijd.
Er is een verschil is tussen vertraging en treinen die gewoon niet rijden. Het gaat hier over 6% van de treinen die uitvallen, vertragingen bij andere treinen die wel rijden komen daar nog bovenop.
Badge

Net zoals je als je met de auto rijdt rekening moet houden met files heb je als je met de trein reist het risico op vertraging, als je daar met de auto en trein rekening mee houdt dan ben je over het algemeen toch op tijd.Er is een verschil is tussen vertraging en treinen die gewoon niet rijden. Het gaat hier over 6% van de treinen die uitvallen, vertragingen bij andere treinen die wel rijden komen daar nog bovenop.

Uitval van een trein levert je vertraging op en die 6% was over een beperkt aantal dagen, op de langere termijn is het percentage vaak lager.

Reageer