Hiervoor moet ik overstappen op den bosch. de ic vanuit Adam/Utrecht komt om 23:22 aan. om 23:24 vertrekt de trein van den bosch naar arnhem die langs oss komt.
als ik een minuut vertraging heb (zoals nu) mis ik deze overstap en moet ik samen met vaak een dozijn anderen een half uur wachten op den bosch. Er rijden later op de avond namelijk geen sprinters meer.
Ik heb de hele dienstregeling doorgenomen en er is echt geen enkele mogelijke logische reis denkbaar die hinder ondervindt als dat traject standaard een paar minuten later vertrekt van den bosch vanaf 10 uur (als de sprinters vanuit den bosch niet meer verderrijden), terwijl je er een hoop mensen een hoop tijd mee bespaart. dit is objectief een suboptimale dienstregeling.
Het hypocriete is dat diezelfde trein dus wel wacht als de trein richting hoorn met vertraging op den bosch aankomt.
Hopelijk leest iemand die er iets mee kan dit in plaats van die nuttteloze chat en twitter account.
Beste antwoord door Stijn NS
Het heeft even geduurd, maar bij deze de resultaten van het onderzoek:
Door later vertrek van de IC uit Den Bosch, moet de IC in de tegenovergestelde richting vanuit Nijmegen naar Den Bosch (Ht) ook later rijden (de brug over de Maas bij Ravenstein is maar enkelsporig). Elke minuut die je schuift met de IC vanuit Ht, moet je dus ook schuiven met de IC naar Ht. De IC naar Ht kan geen enkele minuut schuiven zonder de cross-platform overstap te Ht te verbreken met de IC ri. Ehv.
Een alternatief zou zijn om de IC uit Utrecht eerder binnen te laten komen in Ht. In de dienstregeling 2020 komt de IC uit Utrecht aan om :21/:51, en vertrekt de IC naar Nijmegen om :24/:54. Als de IC 1 minuut eerder binnenkomt op Ht kan de overstap wel gemaakt worden. Hiervoor moet de IC eerder weg uit Ut (vertrek was 54.5, wordt 54) en rijdt deze dus ook eerder door Gdm. Dit is enkel mogelijk als de Sprinter tussen Utrecht en Geldermalsen integraal een minuut naar voren wordt geschoven, waardoor reistijd voor reizigers in de Sprinter Utrecht – Tiel met een minuut toeneemt.
Bovenstaande consequenties tegen elkaar afzettend, weegt de mogelijke verbetering voor de reizigers Utrecht-Oss niet op tegen de hinder die andere reizigers hiervan ondervinden.
Bekijk origineel
Door later vertrek van de IC uit Den Bosch, moet de IC in de tegenovergestelde richting vanuit Nijmegen naar Den Bosch (Ht) ook later rijden (de brug over de Maas bij Ravenstein is maar enkelsporig). Elke minuut die je schuift met de IC vanuit Ht, moet je dus ook schuiven met de IC naar Ht. De IC naar Ht kan geen enkele minuut schuiven zonder de cross-platform overstap te Ht te verbreken met de IC ri. Ehv.
Een alternatief zou zijn om de IC uit Utrecht eerder binnen te laten komen in Ht. In de dienstregeling 2020 komt de IC uit Utrecht aan om :21/:51, en vertrekt de IC naar Nijmegen om :24/:54. Als de IC 1 minuut eerder binnenkomt op Ht kan de overstap wel gemaakt worden. Hiervoor moet de IC eerder weg uit Ut (vertrek was 54.5, wordt 54) en rijdt deze dus ook eerder door Gdm. Dit is enkel mogelijk als de Sprinter tussen Utrecht en Geldermalsen integraal een minuut naar voren wordt geschoven, waardoor reistijd voor reizigers in de Sprinter Utrecht – Tiel met een minuut toeneemt.
Bovenstaande consequenties tegen elkaar afzettend, weegt de mogelijke verbetering voor de reizigers Utrecht-Oss niet op tegen de hinder die andere reizigers hiervan ondervinden.