beantwoord

Waarom wacht de nachtttrein Nijmegen - Utrecht niet op de laatste sprinter Dordrecht - Den Bosch?

• 5 februari 2018
  • 13 reacties
  • 369 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
De laatste sprinter (RE 4488) uit Dordrecht komt in de nacht van zaterdag op zondag om 00:44 uur aan op station Nijmegen (perron 4b)
Dordrecht 22:58 - Dordrecht Zuid 23:01 - Lage Zwaluwe 23:09 - Breda-Prinsenbeek 23:16 - Tilburg Reeshof 23:35 - Tilburg 23:43 Wijchen 00:33 - Nijmegen Dukenburg 00:37 - Nijmegen Goffert 00:39 - Nijmegen 00:44

De nachttrein (IC 23402) van Nijmegen (perron 1a) naar Utrecht vertrekt om 00:43 uur
Nijmegen 00:43 - Arnhem Centraal 00:56 - Ede-Wageningen 01:12 - Utrecht Centraal 01:36

Waarom kan deze IC niet wachten op de laatste sprinter uit het zuiden van Nederland?
En waarom kan deze IC niet gewoon vertrekken vanaf perron 4a?
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 juni 2018, 17:16

De suggestie van Michiel. is goed ontvangen. We gaan kijken of deze aansluiting kan worden gerealiseerd voor een toekomstige dienstregeling.
Vanaf de dienstregelingwijziging van 10 juni 2018 gaat de nachttrein (IC 23402)
van Nijmegen naar Utrecht 6 minuten later vertrekken, zodat er toch
een aansluiting wordt geboden op de laatste sprinter (RE 4488) uit Dordrecht.

https://www.locov.nl/Actueel/publicaties/wijzigingen-dienstregeling-2018-per-10-juni.aspx

https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertrek=Ravenstein&vertrektype=treinstation&aankomst=Arnhem&aankomsttype=treinstation&tijd=2018-06-15T23:30&type=vertrek

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Goede vraag.
Ik zoek het graag voor je uit, maar ik ben gelijk heel nieuwsgierig waarom jij dit wilt weten Michiel. Als je naar Utrecht toe wilt reizen dan kan je beter via Rotterdam of Den Bosch gaan aangezien dat meer dan een uur scheelt. Ook dien je voor de reis die jij wilt maken uit te checken in Nijmegen en opnieuw in te checken aangezien je het advies van de reisplanner niet volgt.
Reputatie 4
Waar staat dat Utrecht de bestemming is? Iemand die naar Arnhem of Ede wil heeft er profijt van als die aansluiting gemaakt kan worden.
Reputatie 7
Badge +3
@Erryt NS
Het gaat vooral om mensen die naar Arnhem willen.
Ik snap de vraag ook wel en heb deze gelijk uitgezet. Ik wil alleen Michiel graag persoonlijk helpen. Vandaar mijn vraag waarom hij dit wilt weten.
Ik zoek het graag voor je uit, maar ik ben gelijk heel nieuwsgierig waarom jij dit wilt weten Michiel. Als je naar Utrecht toe wilt reizen dan kan je beter via Rotterdam of Den Bosch gaan aangezien dat meer dan een uur scheelt. Ook dien je voor de reis die jij wilt maken uit te checken in Nijmegen en opnieuw in te checken aangezien je het advies van de reisplanner niet volgt.
Ik wil graag van Ravenstein naar Arnhem. Nu moet ik op zaterdag al om 23:26 uur de trein
nemen in Ravenstein, als ik niet één uur wil wachten op een koud station in Nijmegen.

Waarom zou ik opnieuw moeten inchecken in Nijmegen als ik de trein van 23:26 uur neem?
opnieuw inchecken in Nijmegen hoeft niet voor een reis Ravenstein - Arnhem. Ik denk dat Erryt NS alleen wil aangeven dat als je eerder in deze trein instapt (b.v. in Dordrecht), je niet in alle gevallen via Nijmegen naar Utrecht mag reizen zonder in Nijmegen opnieuw in te checken
Reputatie 6
Waarom rijdt de Sprinter niet tot Arnhem door? Zo hebben de tussenliggende stations ook nog een latere verbinding in de nacht van zaterdag op zondag. Nu is de laatste trein naar deze stations al on 00.01.
Reputatie 7
Badge +3
De sprinters uit Dordrecht rijden na 20.00 uur sowieso niet door naar Arnhem.
Ik heb nog geen antwoord vernomen, maar ik heb zojuist een reminder verstuurd.
De suggestie van Michiel. is goed ontvangen. We gaan kijken of deze aansluiting kan worden gerealiseerd voor een toekomstige dienstregeling.
Vanaf de dienstregelingwijziging van 10 juni 2018 gaat de nachttrein (IC 23402)
van Nijmegen naar Utrecht 6 minuten later vertrekken, zodat er toch
een aansluiting wordt geboden op de laatste sprinter (RE 4488) uit Dordrecht.

https://www.locov.nl/Actueel/publicaties/wijzigingen-dienstregeling-2018-per-10-juni.aspx

https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertrek=Ravenstein&vertrektype=treinstation&aankomst=Arnhem&aankomsttype=treinstation&tijd=2018-06-15T23:30&type=vertrek

Bedankt voor de terugkoppeling, Michiel. Ik heb het antwoord aangepast. Goed denkwerk en bedankt voor het brengen van deze suggestie!

Reageer