beantwoord

Waarom wacht de trein s' avonds op Holl' Rading?

• 8 november 2018
  • 5 reacties
  • 272 Bekeken

Beste medereizigers,

Vanaf 20:00 stoppen alle sprinters van Utrecht richting Hilversum op Hollandsche Rading en daar wachten ze 4 minuten. Ik vraag me altijd af waar dat voor nodig is. Het is een klein station met twee sporen, dus het is niet voor overstappers. Het volgende station is Hilversum Sportpark, ook met twee sporen, dus wachten voordat een andere trein daar wegrijdt is ook niet nodig.

Weet een van jullie waarom deze rit na 20:00 4 minuten langer duurt?
Ik ben gewoon benieuwd.

Groet

icon

Beste antwoord door Edwin 8 november 2018, 19:49

Dat is een rit die eigenlijk nergens goed past. Hij moet daar stilstaan omdat ie anders veel te vroeg op Sportpark en Hilversum is en daarmee een andere trein in de weg zit. Als ik die rit heb, zet ik de trein na Blauwkapel eenmalig aan naar 80 km/u en laat 'm dan uitrollen naar Hollandsche Rading, zodat er nog maar maximaal 1 minuut van de wachttijd over is.

Later vertrekken uit Utrecht is ook geen optie, omdat je dan een conflict hebt met de stoptrein naar Zwolle.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge
Dat is een rit die eigenlijk nergens goed past. Hij moet daar stilstaan omdat ie anders veel te vroeg op Sportpark en Hilversum is en daarmee een andere trein in de weg zit. Als ik die rit heb, zet ik de trein na Blauwkapel eenmalig aan naar 80 km/u en laat 'm dan uitrollen naar Hollandsche Rading, zodat er nog maar maximaal 1 minuut van de wachttijd over is.

Later vertrekken uit Utrecht is ook geen optie, omdat je dan een conflict hebt met de stoptrein naar Zwolle.
Ha, ondanks dat de reis hierdoor niet sneller gaat is dat is wel beter!

Het voelt altijd zo nutteloos om in een stilstaande trein te zitten...

En mensen die niet weten van de korte stop denken vaak dat er iets mis is en dan gaan ze uitstappen etc.

Dank voor uw antwoord.
Reputatie 2

Bezorg je daarmee niet een vertraging in de systemen? (aankomst +3 met een max wachttijd van 1 min...). En de klanten die verwachten om .25 aan te komen die dan bij jou dan altijd langer onderweg zijn?
Reputatie 7
Badge

Bezorg je daarmee niet een vertraging in de systemen? (aankomst +3 met een max wachttijd van 1 min...). En de klanten die verwachten om .25 aan te komen die dan bij jou dan altijd langer onderweg zijn?

Nope. Meetpunten liggen op andere plaatsen en ik weet niet of je Hollandsche Rading kent, maar een druk OV knooppunt is het absoluut niet. Het is (zeker na 8 uur 's avonds) het stilste station in de buurt.
Reputatie 6
Badge +1

Nope. Meetpunten liggen op andere plaatsen en ik weet niet of je Hollandsche Rading kent, maar een druk OV knooppunt is het absoluut niet. Het is (zeker na 8 uur 's avonds) het stilste station in de buurt.

Er rijdt niet eens meer een bus op loopafstand van Hollandsche Rading na 8 uur 's avonds, dus heel erg is een beetje uitrollen niet!

Reageer