beantwoord

Waarom zijn er vandaag verschillende DD-AR3 en DDM-1 stammen ingezet?

• 5 september 2019
  • 10 reacties
  • 447 Bekeken

Uit interesse vraag ik me af waarom vandaag al die bijzondere treinen rondreden, onder andere in het traject 2200(Amsterdam centraal - Vlissingen), en 4000(Uitgeest - Rotterdam Centraal). Daarnaast ben ik benieuwd of dit nog in de toekomst gepland staat (lijkt me wel leuk om is een ritje mee te pakken sinds ze december er beide uitgaan)
icon

Beste antwoord door AbbeyRoad 6 september 2019, 01:58

De DD-AR3 rijdt wel vaker in de buurt van Amsterdam.

Dat lijkt me niet juist @Erryt NS
Reden alleen tussen Utrecht en Zwolle en rijden tussen Enschede en Apeldoorn. De juiste schrijfwijze is overigens DDAR.

Enkele staan reserve @MJL, maar helaas heb ik geen glazen bol 😀
Bekijk origineel

10 reacties

Hallo Treinenrijder en welkom bij de NS Community,

Ik durf niet zo antwoord op je vraag te geven en hoop stiekem dat er leden binnen onze community zijn die hier een antwoord op kunnen geven. Ik heb het vermoeden dat de DDM1 sporadisch was en dit niet vaker op dit traject op de planning staat. De DD-AR3 rijdt wel vaker in de buurt van Amsterdam.
Reputatie 7
Badge +3
Ik las elders (in ieder geval wat betreft de DD-AR) vanwege een tekort aan VIRM en DD-AR over nu ze niet meer in de 5600 rijden. Zo zat er ook een DD-AR in de 3900.
Reputatie 4
Kan dit in de komende dagen ook nog gaan gebeuren?
Reputatie 6
De DD-AR3 rijdt wel vaker in de buurt van Amsterdam.

Dat lijkt me niet juist @Erryt NS
Reden alleen tussen Utrecht en Zwolle en rijden tussen Enschede en Apeldoorn. De juiste schrijfwijze is overigens DDAR.

Enkele staan reserve @MJL, maar helaas heb ik geen glazen bol 😀
Kan het zijn inderdaad omdat de DDAR over is nu, omdat het deels uit de dienstregeling is, en omdat er nu DDZ treinen rijden in het traject Zwolle - Utrecht, dat DDAR overal reserve staat en er eigenlijk een te kort is aan intercity materieel. Het is echt bijzonder zeldzaam dat er 3 verschillende treinen ( 2 DDAR en 1 DDM-1) ingezet worden op dezelfde dag in treinseries waar ze niet thuis horen. Trouwens laat dit vaker gebeuren NS dit roept mooie herinneringen op 😛
Reputatie 4
Hahaha ja, hou de nostalgie er nog even in. Eigenlijk moet er dan als afsluiting eentje in zijn geheel het Spoorwegmuseum binnen rollen. Het zou in ieder geval leuk zijn om te weten als er op een bepaalde dag een stel ingepland staat. Het kan zomaar in de buurt zijn; dan wil ik er best een ritje in maken.
Reputatie 6
DDAR 7338 zit vanochtend in elk geval in de treinserie 4800/5400, dus in Noord Holland.
Zal dit nog beantwoord worden? 😞
Reputatie 7
Badge
Zekerheid is het beslist niet, maar ik heb het vermoeden dat de DDAR wordt ingezet om een VIRM te vervangen die dringend onderhoud nodig heeft. Gepland is dat eigenlijk niet (althans, niet volgens Jaarplan), dus zou je -als je er graag een rit mee zou willen maken- de materieelsamenstellingen in de gaten moeten houden.

DDM-1 zal iets minder makkelijk als reserve worden ingezet, aangezien veel machinisten daarvoor de benodigde materieelbevoegdheid niet hebben.
DDAR is wat dat betreft een veel gangbaarder materieeltype.
Reputatie 7
Badge +3
DDM-1 vanavond in de 6300 tussen Haarlem en Leiden. Op zich niet heel ver van waar het normaal rijdt.
Hier vervangt het dan SNG
https://treinposities.nl/omloop/B@M6143/20190911

En vandaag DDAR in de 7500 waar ormaal Flirt rijdt.
https://treinposities.nl/omloop/LK5/20190911

Reageer