beantwoord

Waarom zijn zo vaak dezelfde treinen verkort?

• 9 september 2019
  • 5 reacties
  • 220 Bekeken

Reputatie 2
Vandaag was de trein vlak voor het einde van spits weer verkort. Net zo makkelijk is de eerstvolgende ná de spits ook verkort.
Ik probeer regelmatig bewust na de spits te reizen. Ik heb daar mijn werktijden ook voor aangepast. Maar als dit het het antwoord van de NS is op het spreiden van reistijden dan gaat dat op mijn traject, ede-driebergen zeist, nooit een succes worden.
icon

Beste antwoord door Tamzin 9 september 2019, 09:44

In de spits wordt zoveel mogelijk materieel ingezet vanuit de Provincie richting Randstad. Na de spits is er dan in de Provincie nauwelijks nog materieel over waardoor de treinen richting Randstad tussen 9 en 11 uur vaak erg kort zijn. Dat probleem speelt zowel vanuit het noorden, oosten en zuiden van het land. Het klopt dat dit niet matcht met het verhaal van NS om de spits te spreiden, als de spits echt gespreid zou worden komt NS hiermee in de problemen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
In de spits wordt zoveel mogelijk materieel ingezet vanuit de Provincie richting Randstad. Na de spits is er dan in de Provincie nauwelijks nog materieel over waardoor de treinen richting Randstad tussen 9 en 11 uur vaak erg kort zijn. Dat probleem speelt zowel vanuit het noorden, oosten en zuiden van het land. Het klopt dat dit niet matcht met het verhaal van NS om de spits te spreiden, als de spits echt gespreid zou worden komt NS hiermee in de problemen.
Zoals Tamzin vertelt is dit inderdaad een distributiekwestie met waar de meeste drukte wordt verwacht. Een deel van onze verwachting halen we uit onze Druktemelder. Je zou ons er enorm mee helpen, als je die wil invullen wanneer dit weer gebeurt. 🙂
Reputatie 6
Vandaag was de trein vlak voor het einde van spits weer verkort. Net zo makkelijk is de eerstvolgende ná de spits ook verkort.

Of een trein kort of lang is maakt niet zo veel uit, het gaat erom of je nog mee kon. Het kost enorm veel om half lege treinen te laten rijden, dus dat er buiten de spits kortere treinen rijden is meer dan logisch.
Met welke treinen reis je dan precies @lock ?
Reputatie 2
Zoals Tamzin vertelt is dit inderdaad een distributiekwestie met waar de meeste drukte wordt verwacht. Een deel van onze verwachting halen we uit onze Druktemelder. Je zou ons er enorm mee helpen, als je die wil invullen wanneer dit weer gebeurt. :)

Als drukte een graadmeter dan snap ik er niets meer van. Vanochtend kwam de intercity met 4 treinstellen naar Utrecht en Schiphol aan met de waarschuwing van drukte door een verkorte trein. Gangpaden vol met koffers, rest gevuld met mensen. Balkons en trappen, vol met mensen. Buiten stonden mensen met koffers te kijken toen wij wegreden. Mijn dochter besloot vorige week deze ic van (9.26) te laten lopen omdat het te vol was. Gelukkig had zij geen tentamen.
Waarom wel rond de spits de ic naar schiphol inkorten, maar de ic naar den helder niet? Van de laatste komen gewoonlijk minstens 8 treinstellen binnenrijden, vaak nog meer. Zelden ingekort.. Maar die stopt niet in Driebergen Zeist😒

Ik meld dit vrij vaak. Maar of ik het nu meld of niet: ik zie geen verandering. Ga er maar vanuit dat dit een effect heeft op de meldingen. En niet alleen op mijn meldingen.
Reputatie 2

Vandaag was de trein vlak voor het einde van spits weer verkort. Net zo makkelijk is de eerstvolgende ná de spits ook verkort.Of een trein kort of lang is maakt niet zo veel uit, het gaat erom of je nog mee kon. Het kost enorm veel om half lege treinen te laten rijden, dus dat er buiten de spits kortere treinen rijden is meer dan logisch.
Met welke treinen reis je dan precies @lock ?

Zoals er staat: ede naar Driebergen-Zeist.
Wat bedoel je met buiten de spits? Tussen 900 uur en 9.30 staat het vol met 40%korting reizigers. Net zoveel spits als voor 9.00 uur......

8.26 ic schiphol 10 delen
8.43 ic den helder 10 delen
8.56 ic schiphol 4 delen! (normaal 8)
9.11 ic den helder 8 delen
9.26 ic schiphol 6 delen (nu regelmatig 4)
9.41 ic den helder 6 delen

Twee keer slechts vier delen achter elkaar op deze drukke route naar Schiphol vind ik niet logisch.

Reageer