beantwoord

Wanneer dienstregeling 2019 in de Reisplanner?

• 19 oktober 2018
  • 10 reacties
  • 1035 Bekeken

[h5]Wanneer komt de dienstregeling 2019 beschikbaar in de reisplanner? Ik probeerde vanochtend te kijken hoe mij woon-werk-reis er vanaf december uit gaat zien, maar kreeg de melding 'U kunt op dit moment geen reis plannen, probeer het later nog een keer.'. Opmerkelijk is dat ik op de site van Deutsche Bahn wel een Nederlandse reis met dienstregeling 2019 kon opzoeken, al is het daar niet mogelijk om van (voor Duitsland) buitenlandse stations een vertrektijdentabel te maken. [/h5]
icon

Beste antwoord door Ben NS 19 oktober 2018, 19:18

Ik kom met goed nieuws! Vanaf vrijdag 26 oktober kunnen jullie de nieuwe dienstregeling in de Reisplanner terugvinden 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Meestal pas rond eind november.

Hafas bevat de (voorlopige) Nederlandse dienstregeling 2019 al wel.
http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi
Dank, dat is ook de bron die DB gebruikt voor haar reisplanner en levert ook een soort vertrekstaat. Resteert alleen mijn verwondering dat buitenlandse planners de informatie sneller kunnen verstrekken dan de planner van NS.
Reputatie 7
Badge +3
Alle Europese spoorwegenmaatschapijen leveren uiterlijk half oktober hun nieuwe dienstregeling in bij Hafas. Vervolgens passen zij daarna hun eigen reisplanners weer aan met behulp van de data uit Hafas. DB doet dat in de praktijk wat sneller dan NS (dat meestal zijn planners pas eind november aanpast) omdat er bij DB vanaf eind oktober reserveringen gemaakt moeten kunnen worden. Omdat reserveren in Nederland niet bestaat heeft NS minder haast.
Helder, dank voor de uitleg. Al blijf ik het vreemd vinden dat NS kennelijk niet zo'n haast heeft om haar klanten te informeren.
De NS gaat ervan uit dat publicatie 10 dagen vooraf voldoende is voor klanten. Deze termijn hanteren ze ook bij werkzaamheden, ook als de informatie al veel langer elders beschikbaar is.
Reputatie 6
Klopt. Daarom haal ik mijn informatie ook altijd elders. De DB-planner is uitstekend. De 10 dagen termijn is erg kort.Veel mensen plannen tegenwoordig lang tevoren (bijv. weekend weg of treinreis naar het buitenland) en willen vroeg weten wat ze precies kunnen verwachten, zodat tijdig keuzes gemaakt kunnen worden.
Reputatie 5
Ik kom met goed nieuws! Vanaf vrijdag 26 oktober kunnen jullie de nieuwe dienstregeling in de Reisplanner terugvinden 🙂
Meestal pas rond eind november.
Onzin. NS levert de data al enkele jaren stipt in oktober.
Badge
De NS International-planner is al sinds een aantal weken reeds bijgewerkt voor de dienstregeling 2019...
Dienstregeling is vanochtend gepubliceerd 😁

Reageer