Wanneer exacte dienstregeling 2020 bekend?

• 6 augustus 2019
  • 47 reacties
  • 6056 Bekeken

Toon eerste bericht

47 reacties

Reputatie 3

Ja dat weet ik, maar die sprinters zijn zijn comfortabel genoeg voor korte stukjes, maar niet langere afstanden en vaak erg vol. Maar dat laatste is een ander onderwerp.

Reputatie 3

Ja dat weet ik, maar net als veel andere mensen heb ik ook geen zin om zover met een sprinter te moeten reizen. Korte afstanden kan wel. Dus dan maar lopen of tocht met de stadsbus.

Reputatie 7
Badge +3

Ja dat weet ik, maar die sprinters zijn zijn comfortabel genoeg voor korte stukjes, maar niet langere afstanden en vaak erg vol. Maar dat laatste is een ander onderwerp.

Ja, maar het lijkt me logisch dat NS met dit soort overdreven luxe eisen geen rekening gaat houden. Dan kunnen ze aan de gang blijven.

Reputatie 3

Ja, dat kunnen ze ook niet. Maar ik ben echt niet de enigste die met een slechte dienstregeling zit. Ik zou jullie wel eens willen horen als jullie  een klein stationnetje met een slechte dienstregeling hebben. Dan gaan jullie ook klagen, want dat vinden jullie ook niet leuk.
Maar goed ik laat het er hier maar bij, we kunnen wel aan  de gang blijven maar dat helpt niks.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vertrek meestal vanaf Rosmalen en dan heb je precies hetzelfde. Maar dat is nog geen reden om te gaan klagen over een slechte dienstregeling. Veel kwalijker is dat de treinen daar op zondag om het uur rijden en je bij een gemiste aansluiting een vol uur moet wachten.

Reputatie 3

Ik vertrek meestal vanaf Rosmalen en dan heb je precies hetzelfde. Maar dat is nog geen reden om te gaan klagen over een slechte dienstregeling. Veel kwalijker is dat de treinen daar op zondag om het uur rijden en je bij een gemiste aansluiting een vol uur moet wachten.

Ja dat is heel erg vervelend, maar waarom accepteer je dat dan? en klaag je er niet over?

Reputatie 7
Badge +3

Over dat laatste klaag ik ook wel omdat dat wel eenvoudig op te lossen is zonder extra kosten door de sprinters op zondag maar tot Nijmegen te laten rijden en daar kort te laten keren. Dan heb je wel een halfuurdienst en zijn de kosten niet hoger dan nu met een uurdienst.

Reputatie 6

Zag de dienstregeling ook. Een kopie van de huidige, niks nieuws onder de zon. In Breda exact dezelfde slechte overstappen, Prinsenbeek - Eindhoven, 4 minuten in de trein, 18 minuten wachten op overstap. Etten-Leur - Dordrecht 24 minuten overstap in Breda. Jammer ook dat de stoptrein Roosendaal/Breda - Dordrecht niet doorrijdt naar Den Haag, zoals tot voor enkele jaren het geval was. Een gemis voor veel mensen hoor ik van bekenden.

Reputatie 7
Badge

Er zijn te weinig Flirts om Roosendaal <> Den Haag te rijden, daarom is deze dienst met in dienst komen Flirt geknipt te Dordrecht.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn te weinig Flirts om Roosendaal <> Den Haag te rijden, daarom is deze dienst met in dienst komen Flirt geknipt te Dordrecht.

Daarnaast is het aantal reizigers bezuiden Dordrecht maar een fractie van dat benoorden Dordrecht.

Reputatie 6

Daarnaast is het aantal reizigers bezuiden Dordrecht maar een fractie van dat benoorden Dordrecht.

Hoezo is een rechtstreekse verbinding met de Randstad op basis van reizigersaantallen niet gerechtvaardigd? Dat doet er verder toch niks toe. Nu hebben - als je de krant moet geloven - nog meer reizigers van die stations de trein de rug toegekeerd, zeker de reizigers uit Oudenbosch en Zevenbergen. Veel mensen uit die plaatsen werken in de Randstad. Het maakt hen weinig uit in welk type trein ze zitten, als ze de doorgaande lijn maar hadden behouden. Er zijn wel meer lijnen die op basis van genoemd argument geknipt zouden moeten worden, maar waarbij het niet gebeurt. 

Reputatie 3

Zag de dienstregeling ook. Een kopie van de huidige, niks nieuws onder de zon. In Breda exact dezelfde slechte overstappen, Prinsenbeek - Eindhoven, 4 minuten in de trein, 18 minuten wachten op overstap. Etten-Leur - Dordrecht 24 minuten overstap in Breda. Jammer ook dat de stoptrein Roosendaal/Breda - Dordrecht niet doorrijdt naar Den Haag, zoals tot voor enkele jaren het geval was. Een gemis voor veel mensen hoor ik van bekenden.

Dat is heel vervelend, zo krijg je mensen de auto in.

Toen ik hier kwam wonen  vlakbij station Tilburg Universiteit toen stopte hier de intercity Roosendaal nog met een goede aansluiting in den Bosch richting Utrecht. Dat was goed geregeld. Maar met de invoering van de eerst volgende dienstregeling na mijn verhuizing alleen nog maar de sprinters. 

Reputatie 6

@Pieter-jan1974 

Dat was denk ik nog in de tijd van de sneltrein Roosendaal- Zwolle. Die stopte toen ook in Gilze- Rijen. Meer stops... maar vrijwel dezelfde reistijd tussen Zwolle en Roosendaal. Mede door het toenmalige ontbreken van steeds 4 of 5 minuten wachttijd op meerdere tussenstations.

Sprinters zijn tegenwoordig helaas vaak de sluitpost lijkt wel.

Reputatie 5

Ik ben altijd blij dat de Spits IC er nog is tussen Alkmaar en Haarlem. Ik hoop nog steeds op een betere frequentie maar het is iig beter dan niets.

Reputatie 7
Badge +3

@Lies87

Dan heb ik slecht nieuws voor je. NS heeft bij het Locov een aanvraag ingediend om in de zomer een aantal spitstreinseries gedurende vijf weken geheel te laten vervallen. Het gaat om Amsterdam-Enkhuizen, Den Bosch-Oss, Utrecht-Houten, Harderwijk-Amersfoort en Alkmaar-Haarlem. Het betreft hier treinseries die volgens NS voornamelijk door studenten worden gebruikt. Merkwaardig genoeg geldt de inkrimping dus bijv. niet voor Assen-Groningen, Utrecht-Veenendaal en Vlissingen-Roosendaal. 

Reputatie 5

@Lies87

Dan heb ik slecht nieuws voor je. NS heeft bij het Locov een aanvraag ingediend om in de zomer een aantal spitstreinseries gedurende vijf weken geheel te laten vervallen. Het gaat om Amsterdam-Enkhuizen, Den Bosch-Oss, Utrecht-Houten, Harderwijk-Amersfoort en Alkmaar-Haarlem. Het betreft hier treinseries die volgens NS voornamelijk door studenten worden gebruikt. Merkwaardig genoeg geldt de inkrimping dus bijv. niet voor Assen-Groningen, Utrecht-Veenendaal en Vlissingen-Roosendaal. 

Dank voor deze informatie. Dat heb ik gemist. Ik ben wel benieuwd of ik diezelfde spitsIC heb als de NS bedoelt. Afgelopen zomer deze vaak genomen en het was gezellig druk. En nu buiten de vakantie is het stampvol maar het merendeel is toch echt forens! Jammer dat dit per 8 november mijn vaste treinverbinding wordt..voorheen kon ik nog lekker afwisselen met frequent vervoer op ander traject. Ik nodig de NS uit eens met mij mee te reizen. Dit betekent niet alleen meer reistijd met trein voor mij tijdens de vakantie, maar ook weer gedoe met bussen die niet aansluiten in Alkmaar op de sprinter naar Haarlem maar op de ICs en met een halfuursdienst is dat ook lastig te plannen voor de bus. Hallo overstaptijd van 29 minuten. We moeten toch vaker met OV?!

Reputatie 6

@Lies87

Mensen willen wel meer met OV, maar dan moet er wel veel verbeterd worden. Ik ben op mijn werk (buiten de Randstad) de enige die met OV komt omdat ik geen auto heb. Collega's peinzen er niet over met OV te komen: duurt veel te lang en men vindt het oncomfortabel, risico op lang staan etc. Lange overstappen jagen mensen weg. Bussen die 1x per uur rijden en net op de aankomsttijd van de trein wegrijden - hoe komen ze erop. Maximale overstaptijd in een modern landelijk vervoersnetwerk anno 2019 zou 15 minuten moeten zijn, overal. Dat dat heel veel kost weet iedereen, maar wat wil men nou? Een met auto's dichtslibbend land?

Reputatie 5

Ja, maar het lijkt me logisch dat NS met dit soort overdreven luxe eisen geen rekening gaat houden. Dan kunnen ze aan de gang blijven.

:rolling_eyes:

Reputatie 5

@Lies87

Mensen willen wel meer met OV, maar dan moet er wel veel verbeterd worden. Ik ben op mijn werk (buiten de Randstad) de enige die met OV komt omdat ik geen auto heb. Collega's peinzen er niet over met OV te komen: duurt veel te lang en men vindt het oncomfortabel, risico op lang staan etc. Lange overstappen jagen mensen weg. Bussen die 1x per uur rijden en net op de aankomsttijd van de trein wegrijden - hoe komen ze erop. Maximale overstaptijd in een modern landelijk vervoersnetwerk anno 2019 zou 15 minuten moeten zijn, overal. Dat dat heel veel kost weet iedereen, maar wat wil men nou? Een met auto's dichtslibbend land?

Ik heb door mijn verhuizing ook opnieuw mogen nadenken..toch voor OV gekozen maar soms ga ik een stukje met de auto omdat ik geen zin heb om 29 minuten te wachten 😉 volledig met de auto is teveel file rijden. Ik baal dan ook dat we allemaal weer extra reistijd krijgen in de zomer. Ben allang blij dat @Tamzin dit heeft gezien, anders was ik waarschijnlijk van de zomer verontwaardigd geweest ;)

Benieuwd of mensen op de andere trajecten ook vooral studenten zien reizen.

Reputatie 3

@Lies87

Goed gezegd Rene74, zo denk ik er ook over. En daarom vindt ik dat dienstregeling 2020 weer slecht is. Ik denk ook niet dat in de dienstregeling 2020 van Arriva bussen in Brabant veel zal verbeteren. 
Wat ik niet begrijp dat er op dit forum medereizigers zijn die ook last hebben van lange overstap tijden en andere problemen dit weer goed proberen te praten. Met onzinnige argumenten zoals: het is nu eenmaal zo, het kan niet anders, NS kan niet met alles rekening houden. Het OV en dus ook NS kan en moet heel veel beter. Zolang dat niet gebeurd is het heel begrijpelijk dat mensen liever met de auto naar hun werk gaan. Ik begrijp heus wel dat als je moet overstappen dat je dan even moet wachten, maar langer dan 15 minuten is echt veel te lang.

Reputatie 7
Badge +3

@Pieter-jan1974 

Het probleem in uw geval is dat overstappen helemaal niet nodig is, dat is uw eigen keuze. 

Reputatie 3

@Pieter-jan1974

Het probleem in uw geval is dat overstappen helemaal niet nodig is, dat is uw eigen keuze. 

Jaren lang heeft de sneltrein Roosendaal-Zwolle gereden, die stopte tussen Roosendaal en den Bosch vv op alle stations. Dat was goed geregeld, en opeens moest alles anders. En hebben we nu? langere reistijden en lang wachten.

Het gaat niet alleen over mij, er zijn ook genoeg andere mensen die niet anders kunnen dan overstappen en lang wachten zoals  

Rene74 al eerder schreef:

Reageer