Wanneer gaat het beter worden?? Tilburg - Den haag HS

• 28 februari 2017
  • 5 reacties
  • 247 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Beste NS en mede reizigers.

Ik wil even mijn beklag doen over de afgelopen maanden. Man wat ben ik klaar met de treinuitval, vertragingen, onhaalbare overstappen en als sardientjes in de trein proppen om toch nog op mijn werk te komen.
En ja er zijn andere reizigers die een topic hierover geopend hebben, maar heb geen zin om als 439e reactie onderaan te hangen. Ik wil mijn irritatie en verbazing even uiten over de enorme uitval. In 5 jaar niet zo slecht geweest als afgelopen maanden.

Sinds 2011 werk ik in Den Haag en stap uit op Den Haag hs. Voorheen heb ik dit altijd als ontspan moment gezien, waar ik in de ochtend nog even tegen het raam aan kon slapen en op de terugreis lekker een boek kon lezen. Ik was een tevreden reiziger, die een aantal uitval momenten per maand wel kon plaatsen.

Tot eind 2016. Grootse plannen van de NS om een tijdwinst te creëren (hartstikke fijn natuurlijk), maar tot op heden kost het mij enorm veel tijd en jullie enorm veel claims. Wat een ellende.

De 1e periode met zijn allen overstappen in Dordrecht. En dan instappen in een trein die al goed gevuld was met andere reizigers. Het viel nog mee dat de NS geen mannetjes met handschoenen had ingehuurd om ons allemaal de trein in te duwen.
Wel iedere dag zo'n smerige boterkoek. Omdat de NS ook wel merkte dat dit een beetje lullig begon te worden.

Goed. Vanuit daar op naar de nieuwere dienstregeling. Van Tilburg naar Breda en daar snel overstappen. Klinkt leuk, maar het forum staat er al vol van dat die overstap amper haalbaar is. Een oplossing in de ochtend is de trein naar Roosendaal (06:58), waardoor je 10 minuten eerder in Breda bent. De laatste weken merk ik dat er meer op elkaar gewacht wordt. Fijn, maar waarom niet doorrijden naar Eindhoven? Wat is er anders in april??

De extra overstap is vervelend, maar niet mijn grootste irritatie. Ik verbaas me veel meer over de enorme hoeveel uitval op dit traject!
Rijdt de trein?
Is er weer ergens een defecte trein gestrand (serieus NS, hoe vaak kan er een trein defect op het spoor stil staan)
Valt de trein weg zonder reden (07:21 naar Den Haag centraal valt regelmatig spontaan weg.. geen reden naast dat er geen trein is)
Zit er weer een goederentrein voor ons, waardoor we overal vertraging oplopen en achter van alles aan moeten rijden.
(Volgens mij krijgen goederentreinen steeds meer voorrang op de normale trein, met vertraging als gevolg)

Kortom: Kom op NS. Er is sinds december een enorme toename aan vertragingen en uitval op het traject Den Haag-Tilburg.
Vol verwachting klopt mijn hart dat ik weer 1 rechtstreekse verbinding heb (Geen idee waarom er momenteel tot Breda wordt gereden en niet door naar Eindhoven!!?). Ik verwacht dat de rit dan ook weer acceptabel word, maar voor nu kijk ik iedere ochtend weer angstig op de NS-app, waar ik veel te vaak mijn traject terug zie komen.

Het wordt echt tijd voor een kwaliteitsupdate. Sinds 2011 betaal ik ruim 30 euro meer per maand. Geen idee waarom, want ik zie momenteel geen extra reden om meer te betalen. Hopelijk heb ik binnenkort weer een week dat ik gewoon van mijn huis naar mijn werk en terug kan, zonder de collectieve zucht van gefrustreerde treinreizigers over de zoveelste uitval.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Dat er pas vanaf april doorgereden wordt heeft te maken met het feit dat er op moment niet genoeg materieel beschikbaar is om de treindienst tot Eindhoven uit te voeren (langere ritten = meer treinen nodig). Als alles volgens plan verloopt is er eind april nieuw materieel. We zullen zien.
Waarom dan niet met de nieuwe dienstregeling op dit traject gewacht tot én het materieel én alle andere zaken goed geregeld waren?
Reputatie 7
Badge +3
Goede vraag, NS had de nieuwe dienstregeling beter pas in dec 2017 kunnen invoeren. En dat geldt niet alleen voor dit traject.
Reputatie 1
Zelfde ervaring hier. Een week of drie geleden leek het eindelijk beter te gaan. (Lees: er werden regelmatig aansluitingen gehaald, maar ook veel gemist.) Maar op het moment is het weer niets dan ellende: uitval van treinen, gemiste aansluitingen, onbevredigende antwoorden.

Dit is een klap in het gezicht van de vaste NS-klant. Iedereen is op zoek naar een antwoord over wanneer en hoe het weer beter wordt, maar dat antwoord is nergens te vinden. Ja, er zijn NS-medewerkers op dit forum die af en toe antwoorden, maar hun antwoorden (hoe goedbedoeld ook) leveren absoluut geen nieuwe informatie. "Ik zal het melden" is een veelgemaakte opmerking.
Reputatie 2
Waarom dan niet met de nieuwe dienstregeling op dit traject gewacht tot én het materieel én alle andere zaken goed geregeld waren?
De dienstregeling van 2017 is een groot experiment van de NS. Het reisgedrag van de mensen zal heel goed gemonitord wordt. Zo kan voor 2018 op een optimale manier bepaald worden waar en wanneer de treinen het beste kunnen rijden en zo kort mogelijk stil moeten staan.

Reageer