beantwoord

Wanneer start de nachttrein tussen Hilversum en Amsterdam

• 22 december 2020
  • 8 reacties
  • 277 Bekeken

Hoi, ik lees een artikel op NH nieuws van april jl. dat de nachttrein tussen Hilversum en Amsterdam in December 2020 gaat rijden. Op dit moment rijdt hij niet zie ik in de reisplanner. Iemand enig idee wat de status hier van is en om welke tijden deze (heen en terug) gaan rijden?

Artikel:

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/265711/nachttrein-door-hilversum-moet-vanaf-december-gaan-rijden#:~:text=HILVERSUM%20%2D%20De%20langverwachte%20Hilversumse%20nachttrein,gemeenteraad%20moet%20nog%20akkoord%20gaan.

icon

Beste antwoord door Mark NS 22 december 2020, 14:10

Hoi berryvdlee, welkom op de NS Community.

De nachttrein zal niet al in december gaan rijden, maar de trein gaat volgens de nieuwste dienstregeling vanaf 16 januari rijden. Ik begrijp dat er momenteel nog wel wat discussie in in de Hilversumse raad of er geen uitstel moet komen, maar vooralsnog is dit de planning. 

Bekijk origineel

8 reacties

De nachttrein zal niet al in december gaan rijden, maar de trein gaat volgens de nieuwste dienstregeling vanaf 16 januari rijden. Ik begrijp dat er momenteel nog wel wat discussie in in de Hilversumse raad of er geen uitstel moet komen, maar vooralsnog is dit de planning. 

Reputatie 7
Badge +3

Sinds wanneer gaan gemeenteraadsleden over de dienstregeling van NS? 

Hoi Mark, dank voor je snelle reactie. Weet je ook de tijden toevallig?

Ik zie een extra optie om 2:19 uur en 2:48 uur richting Amsterdam Centraal en om 2:17 uur en 2:48 uur extra opties richting Utrecht Centraal op de vrijdag en zaterdag vanuit Hilversum.

Reputatie 3

@Tamzin  Vermoedelijk betaalt de gemeente Hilversum de trein.

Geen enkele andere partij kiest voor een nachttrein die van Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal rijdt en alleen stopt in Hilversum Mediapark, Hilversum en Hilversum Sportpark.

Reputatie 7
Badge +3

@Tamzin  Vermoedelijk betaalt de gemeente Hilversum de trein.

Geen enkele andere partij kiest voor een nachttrein die van Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal rijdt en alleen stopt in Hilversum Mediapark, Hilversum en Hilversum Sportpark.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/265711/nachttrein-door-hilversum-moet-vanaf-december-gaan-rijden

Het contract is al in het voorjaar getekend en sinds 1 juni definitief. Dan kan de gemeenteraad nu niet meer plotseling gaan terugkrabbelen.

Reputatie 3

Dat is de vraag. Het feit dat iets is afgesproken betekent niet dat het altijd uitgevoerd moet worden.

Sommige winkeliers hebben bij de rechter huurverlaging kunnen afdwingen, omdat uitvoering van het contract niet meer redelijk was.

Maar hopelijk is de NS redelijk en dwingen ze Hilversum nu niet om voor een lege trein te betalen. Daar heeft niemand behoefte aan. Bovendien: zulke contracten zijn voor een bepaalde looptijd. Als de NS al zo begint, is de kans op contractverlenging niet zo groot meer.

Aangezien ze de start al hebben uitgesteld tot januari, zullen ze het nog wel verder uitstellen.

Reputatie 7
Badge +3

Maar hopelijk is de NS redelijk en dwingen ze Hilversum nu niet om voor een lege trein te betalen. Daar heeft niemand behoefte aan. Bovendien: zulke contracten zijn voor een bepaalde looptijd. Als de NS al zo begint, is de kans op contractverlenging niet zo groot meer.

Dit soort contracten is hooguit kostendekkend dus als de gemeente het niet wil verlengen zal NS daar geen traan om laten. Het graag of niet. Als de gemeente steeds weer wat anders wil zal NS het contract liever helemaal verscheuren in plaats steeds weer dat gezeur van de gemeente te krijgen. 

Reageer