beantwoord

Wanneer vertrekt trein Roosendaal Vlissingen?!

• 23 november 2017
  • 26 reacties
  • 280 Bekeken

Binnen 1 maand maak ik op dit stuk fikse vertragingen mee. Vanmorgen om 5.45 vertrokken vanaf Rdam, blijkt er weer minimaal een uur vertraging te zijn door gedoe bij Goes. Wanneer de trein rijdt, is onduidelijk. Maar ik wil gewoon op tijd op mijn stage in Breskens zijn!!!
icon

Beste antwoord door Slidestops 23 november 2017, 08:29

Prognose bijgesteld naar 14.00.

Te volgen via https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/19589-23-november-2017-defecte-bovenleiding-roosendaal-vlissingen
Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Helaas is de bovenleiding kapot.
Wanneer kan ik verder reizen met ns? Of verwacht ns dat ik het verder zelf maar uitzoek?
Reputatie 7
De prognose is 10.00. Dit kun je in de reisplanner terugvinden, alsmede op de halaanwijzers en horen in de omroep. Er worden bussen ingezet.
Reputatie 6
Badge
Wow, een Randstedeling die werkt in Zuid-Zeeland, dat heb ik echt nog nooit gezien. Bijzonder.
Reputatie 7
Badge +3
Gaan pendelen van Rotterdam naar Breskens is natuurlijk ook wel een beetje vragen om problemen. En dan is tot nu toe nog geen slecht herfstweer want dan vaart die boot ook niet of met grote vertraging.
Reputatie 7

Te volgen via https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/19589-23-november-2017-defecte-bovenleiding-roosendaal-vlissingen
Reputatie 7
Badge
@dijk130
Reisadvies: reis tot zover als je met de trein komt, bij voorkeur een grote plaats (Goes?). Geef die plaats in www.9292.nl als vertrek, Breskens als bestemming, en schakel via "opties" bij "vervoermiddelen" de "trein" uit. Klik dan op zoeken.
Bedankt voor jullie input!!! Inmiddels heb ik bussen gepakt. @Tamzin: ik ga graag uit van het goede, maar inderdaad verliest ns na 1 maand al zowat mijn vertrouwen. Goede reis!
Reputatie 7
Badge +3
@dijk130
Als je vooraf hier op het forum om advies had gevraagd of het verstandig was om dagelijks met trein en boot te gaan pendelen tussen Rotterdam en Breskens dan had iedere ervaren reiziger hier je vertelt dat dat geen briljant idee was. Maar goed, sterkte zo lang je stage nog duurt.
Het is heus te doen, eenmaal per week heen en weer, enentjes naar huis. De stage is maar drie maanden. Ik ben in 1 maand inmiddels slechts een paar keer en blijkbaar bij ‘goede’ omstandigheden heen en weer geweest en merk gewoon dat het vaak misgaat bij ns. Dat zijn de feiten. Inmiddels ben ik op mijn bestemming, gelukkig.
Reputatie 7
Badge +3
Helaas is de bovenleiding kapot.

En dat ziet er zo uit.
Wat ik me dan afvraag, waarom staat er zo'n bomenrij echt pal naast het spoor?

https://twitter.com/ProRail_VL/status/933593307225174016
Reputatie 7
Die staan op een soort dijk, Ik verwacht om die te verstevigen (wortels e.d.)
Reputatie 6
Badge
Hoezo wordt het gezien alsof de natuur moet wijken voor de industrie? Ze konden het spoor ook ergens aanleggen in een gebied met minder bos...
Reputatie 7
Badge
Hoezo wordt het gezien alsof de natuur moet wijken voor de industrie? Ze konden het spoor ook ergens aanleggen in een gebied met minder bos...

Van die koeienvangers voorop de trein.... https://previews.123rf.com/images/weberfoto/weberfoto1011/weberfoto101100001/8166529-cow-catcher-on-refurbished-Canadian-Railway-steam-locomotive-Stock-Photo.jpg
Reputatie 7
Badge +3
Het ziet er op de foto nou niet zo uit alsof er een mega groot bos is, meer alsof er een mooi recht rijtje bomen (later) is neergezet langs het spoor, wellicht om de reden die Slidestops aangeeft.
Het voordeel ervan is blijkbaar groter dan het nadeel (een keer een boom die omwaait). Zal vast wel over nagedacht zijn (hoop ik maar).

Hier meer foto's
https://twitter.com/ProRail/status/933623549352390656
Reputatie 7
Badge +3

Van die koeienvangers voorop de trein....

Laat er nou net tussen Utrecht en Bilthoven een koe van het spoor zijn gehaald, vanmorgen was er tussen Houten-Utrecht al een schaap langs het spoor, en tussen Hoorn Kersenboogerd en Hoogkarspel was een ree doodgereden. Misschien zijn die koeienvangers best handig :8
Reputatie 6
Badge
Wat ik me serieus afvraag: geeft zo'n aanrijding met een beest van zo'n 400 kilo geen schade aan de trein? Bij de gemiddelde auto ligt je halve bumper aan gort.
Reputatie 7
Badge
Ik vind dat wel echt super zielig voor die dieren hoor. Ik moet er niet aan denken om per ongeluk een koe of ander dier over te rijden ofzo... Ik zou me echt super schuldig voelen dan.
Reputatie 7
Badge +3
De kans dat er koe bij jou op de weg loopt is denk ik niet zo groot en daarnaast sta je met de auto wel sneller stil dan met een trein.

Maar soms is het gewoon niet te vermijden. Bv bij de toegangsweg tot mijn wijk zitten veel ganzen in de berm van de weg en het stuk grasveld ertussen. Mijn broer heeft er een keer eentje doodgereden, omdat dat beest echt opeens vlak voor hem de weg overstak en hij onmogelijk op tijd kon remmen.
Reputatie 6
Badge
Ach ja Trein-D. Het is dat of ze worden de rest van hun leven vetgemest, letterlijk uitgemolken en in stukjes gehakt. Arme beestjes.
Reputatie 7
Badge
De kans dat er koe bij jou op de weg loopt is denk ik niet zo groot en daarnaast sta je met de auto wel sneller stil dan met een trein.

Oke dat is waar. Maar andere dieren kunnen wel opeens de weg op springen of vliegen. Dat is altijd wel een beetje eng.
Reputatie 7
Badge
Ach ja Trein-D. Het is dat of ze worden de rest van hun leven vetgemest, letterlijk uitgemolken en in stukjes gehakt. Arme beestjes.

Ja, maar ik ben wel vegetarisch hoor.
Maar goed....Dit is een beetje offopic. Nu weer ontopic graag.
Reputatie 7
Badge +3
Prognose is volgens PZC nu vanavond 9 uur, maar het kan ook eerder of later zijn. Rijdendetreinen.nl houdt het nog op 7 uur.
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/boom-valt-op-bovenleiding-treinverkeer-tussen-goes-en-vlissingen-plat~ac375289/
Reputatie 6
Badge
Ik gok het op 5 minuten
nadat je voor het laatste kan reizen met dal voordeel korting.
Reputatie 2
Volgens de laatste berichtgeving van de NS rijden de treinen weer normaal om 19.30 uur

Reageer