beantwoord

Wanneer wordt de rechtstreekse verbinding Nijmegen CS naar Den Haag CS hersteld?

• 4 december 2016
  • 8 reacties
  • 578 Bekeken

Reputatie 2
Heb net de lange-afstandstabellen bekeken (A t/m H). Het volgende valt mij op:
wel rechtstreekse verbindingen vanaf Nijmegen CS met Amsterdam CS (traject D) of Schiphol (traject E)
voor traject Nijmegen CS - Den Haag CS minimaal 1 overstap nodig op Utrecht CS. Terwijl er jaren geleden wel een rechtstreekse trein reed.
icon

Beste antwoord door Thom 4 december 2016, 23:47

Die trein rijdt al jaren niet meer. De volgende dienstregeling gaat 11 december in en uw verbinding is en wordt er niet in opgenomen.
Het is ook zeer de vraag of die er weer komt. De overstap in Utrecht is verder netjes.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Die trein rijdt al jaren niet meer. De volgende dienstregeling gaat 11 december in en uw verbinding is en wordt er niet in opgenomen.
Het is ook zeer de vraag of die er weer komt. De overstap in Utrecht is verder netjes.
Reputatie 2
Dat geldt hetzelfde voor verbindingen naar station Amsterdam Amstel en Amsterdam Bijlmer, waar wel rechtstreekse treinen naar toe rijden. Typisch van die stations waar iemand uit de contreien van Nijmegen weinig heeft te zoeken. Tenzij hij of zij naar de Arena moet voor een concert of een voetbalwedstrijd.
Reputatie 7
Badge +4
Lang niet alle reizigers gaan van het begin naar het eindpunt, de meesten niet denk ik. Voor de meer regionale reizigers zal het vaak wel nut hebben. Ik vind het reisdoel voor anderen overigens moeilijk in te vullen. Het kan ook een overstap zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Amsterdam Bijlmer, Zuid en Amstel zijn van groot belang voor het woonwerkverkeer.
Reputatie 5
Badge
Een paar jaar geleden is de verbinding (Nijmegen -) Arnhem - Den Haag ingeruild voor Nijmegen - Arnhem - Schiphol. Wellicht dat die markt toch groter is.

Met de verbouwing van Utrecht Centraal en de sanering van de meeste wissels wordt het nu ook erg lastig om nog van Arnhem naar Den Haag te rijden. Het kan wel, maar praktisch is het niet meer.
Reputatie 2
Kan allemaal wel zijn van dat woon-werkverkeer. Maar de vraag blijft, waarom er eerst wel een rechtstreekse verbinding was tussen Nijmegen en Den Haag CS en nu niet meer. Het is wel erg gericht op Schiphol. Terwijl je met een herstelde spoorverbinding van Nijmegen naar Kleef en dan door Keulen Luchthaven of Düsseldorf luchthaven, je ook in het vliegtuig kunt stappen. Voor sommige reizigers kan Eindhoven Airport een alternatief zijn, maar dan moet de verbinding (lees: overstap in Den Bosch beter). Station Aindhoven Airport zal wel toekomstmuziek blijven. Beter is om te investeren in snelle busverbindingen van Eindhoven Station naar Eindhoven Airport.
Reputatie 7
Badge +4
De jongens die een dienstregeling maken moeten met heel veel variabelen rekening houden. De afwegingen die leiden tot een andere verbinding zijn zo talrijk, dat het niet te raden is vanaf hier. Het kan de maken hebben met reizigersaantallen, aansluiten op een andere verbinding of die mogelijk maken en zo zijn er nog veel meer. Ik kijk overigens met groot respect naar deze afdeling.

Persoonlijk zou ik blij zijn met het herstel van Nijmegen-Kleve, maar de verbinding is wegens te geringe belangstelling opgeheven. Vroeger reden er zelfs internationale treinen over dit traject.
Reputatie 1
Reden dat er geen ic nijmegen-den Haag meer is, omdat ze in corridors willen rijden (minder vertragingsgevoelig). Je hebt dan de corridor Nijmegen-Amsterdam/Schiphol en de corridor Amersfoort-Den Haag/Rotterdam.

Reageer