Wanneer wordt station Stadshagen Zwolle in gebruik genomen?

Deze werkzaamheden moeten eind 2017 afgerond zijn. De kosten van deze eerste fase bedragen 24,7 miljoen euro. , voor een 13 kilometer lijntje van Zwolle naar Kampen, daar waar al een oude langzamere spoorlijn ligt. De zoveelste blunder van Prorail, ze hadden vergeten de bodem goed te onderzoeken. Samen met de blunders van NS geen goede combinatie.
Excuus aan alle hardwerkende medewerkers van NS en Prorail, jullie zijn top . Maar in de top lijkt me iets geheel niet te deugen?

26 reacties

Het beste kunt u deze vraag voorleggen aan de vervoerder welke er nu rijdt, en dat is niet NS.
Uw negatieve opmerking over NS snap ik dan ook niet.

Verder rijdt er tot 5x per uur een bus welke je in slechts 11 minuutjes rijdt naar Zwolle.
KLopt Keolis is de vervoerder, maar Prorail wel degelijk verantwoordelijk voor de aanleg en blunder voor deze lijn.
Probeer het eens met een helicopterview te bekijken, zijn wel degelijk ook door NS blunders gemaakt, vandaar mijn opmerking in de combi van NS en Prorail.
Ik kan niet met de bus tenzij het schoolvakantie is.
Bussen zijn/staan/zitten volgepropt met scholieren/studenten, waarvan er vele bij elkaar op schoot zitten, om sowieso zoveel mensen te vervoeren , tenminste als u het over bus Zwolle stadshagen heeft
En wat zijn dan precies de NS blunders wat betreft Zwolle Stadshagen en de lijn naar Kampen. Je blijft erg cryptisch.
Reputatie 7
Ik snap ook niet wat de NS hiermee te maken heeft?
Oke. Heb het dan wat betreft NS niet over dit lijntje, maar meer over NS en Prorail in het algemeen en wat er zoal aan blunders is gepresteerd!
HSL lijn, Fira, Betuwe lijn etc.
Ook diverse politici die verantwoordelijk waren voor dit beleid.
Oke. Heb het dan wat betreft NS niet over dit lijntje, maar meer over NS en Prorail in het algemeen en wat er zoal aan blunders is gepresteerd!
HSL lijn, Fira, Betuwe lijn etc.
Ook diverse politici die verantwoordelijk waren voor dit beleid.

Jammer dat je de NS dan onterecht vermeld bij het traject Zwolle - Kampen en wat daar is misgegaan. Daarnaast zie ik ook de Betuwelijn staan waar de NS ook niet over rijdt.

En de Fyra is een beetje oude koeien uit de sloot halen.

Had je soms niets te doen dit weekend? Meeste wat jij aanhaalt ligt nml. bij keuzes van de regering en de beheerder/opdrachtgegever voor de infrastructuur oftewel de rails -> Prorail.
JBa weer die moreel belerende reactie van je, zelf zeker dit weekend ook niets beters te doen?
josieh, je draait het verhaal. Jij beschuldigt ten onrechte de NS van dingen en dat is niet juist.
Reputatie 7
Badge
KEOLIS heeft met de voorgeschiedenis niks te maken. NS was tot eind 2017 de vervoerder.
Prorail was voor aanleg van dit lijntje verantwoordelijk. Dacht het wat breder te kunnen trekken, met diverse miskleunen van zowel NS als prorail en politici.
Als je niet wilt/kunt discussiëren over fouten uit het verleden, kun je ook niets van die fouten leren!
Reputatie 7
Badge
Als je niet wilt/kunt discussiëren over fouten uit het verleden, kun je ook niets van die fouten leren!Het gekozen parlement heeft een enquete gehouden over diverse miskleunen, en over het resultaat is geen zinnige discussie mogelijk. ProRail en NS zijn allebei staatsbedrijven met de staat als opdrachtgever, financier en aandeelhouder. In plaats dat de staat de miskleunen volledig voor eigen rekening nam, rekent NS de verliezen in de prijzen van kaartjes door. Discussie op dit forum is zinloos. Wij veranderen niets.
KEOLIS heeft met de voorgeschiedenis niks te maken. NS was tot eind 2017 de vervoerder.

Juist, en wat heeft NS dan met het niet openen van Stadshagen te maken ?
Helemaal niets.
En wat heeft NS te maken met de huidige infra problemen: Helemaal niets.

Verder heeft de Fyra, de Betuweroute (of soms de Betuwelijn ?) of de HSL met Stadshagen te maken ? Helemaal niets.
Reputatie 7
De vraag was toch wanneer station Stadshagen opengaat? Zie de titel van het topic. Of het nu NS betreft of niet.... Keolis heeft geen forum, dus is de verleiding begrijpelijkerwijze aanwezig om hier de vraag te stellen aan de (vaste) forumbezoekers ipv Keolis of Prorail te mailen en maar dagen af te wachten of er een antwoord komt. En inderdaad, de stadsbus van/naar Stadshagen is geen fatsoenlijk alternatief in Zwolle.
Klantenservice is te vinden via https://klantenservice.keolis.nl/hc/nl/articles/206216269-Klantenservice
Voor eventueel kun je ook anders via www.rover.nl terecht. De NS heeft verder in deze zaak niets mee te maken. Je kunt je verhaal ook via Facebook of via Twitter erop kwijt zie de eerste link.
Reputatie 5
Het is natuurlijk wel een erfenis uit de tijd dat het nog NS was. Nou ja, of eigenlijk zelfs nog NCS . Toen is er geen goede ondergrond aangebracht.

Van de NCS (Nederlandsche Centraal-Spoorweg-Maatschappij) is het via de NRS (Nederlandsche Rhijnspoorweg-Maatschappij) en de SS (Staatsspoorwegen) uiteindelijk bij NS (Nederlandse Spoorwegen) belandt. Na de splitsing tussen spoor en treinen is het bij NS Railinfrabeheer terecht gekomen, dat tegenwoordig ProRail heet en een staatsbedrijf is.

Die laatste heeft onvoldoende onderzoek gedaan/laten doen naar de bodemgesteldheid voordat de lijn geëlektrificeerd werd en de snelheid naar 140km/h ging. Zouden ze dat wel hebben gedaan dan zou de rekening hiervoor (aan de Provincie Overijssel als opdrachtgever van de werkzaamheden) stukken hoger zijn uitgevallen, waarbij de vraag is of de Provincie het dan nog wel had willen betalen.
Maar er is een compleet nieuw traject aangelegd inclusief bovenleiding speciaal voor Keolis en gemeente Zwolle wilde deze extra halte. De diesels van de NS reden altijd een lagere snelheid dan dat ze nu willen rijden.

Bij de aanleg van het nieuwe spoor had door Prorail en de uitvoerende bedrijven gecontroleerd moeten worden of de ondergrond wel voldeed voor de hogere snelheid. Dat is totaal niet te verwijten aan de NS,
Juist, JBa.
De stelling om een probleem dan maar op een NS forum te zetten omdat andere bedrijven geen goede en snelle klantenservice of forum hebben is natuurlijk een vreemde handelswijze.
(ik stuur mijn klachten over Jumbo supermarkten ook niet naar AH)
@ klant -peter
Er is wel; een groot verschil tussen de vergelijking met supermarkten! Als mij niet bevalt bij AH, Jumbo,Lidl, Spar heb ik als een klant de keuze naar een andere super te gaan, bij een trein heb ik de keuze niet!
Bovendien is NS op veel trajecten (weliswaar niet op dit traject) ook afhankelijk van Prorail en omgekeerd.
Zo kwamen we paar geleden met enorme vertraging van meer dan 1 uur, door diverse wisselstoringen (wie is daar voor verantwoordelijk? lijkt me Prorail) aan in Roosendaal ,wilden doorreizen naar Vlissingen, te weinig overstaptijd., Nog steeds zeer dankbaar de NS conducteur, die zei "we hebben gebeld met NS medewerkers station, die laten sein op rood staan, tot jullie in de trein zijn, kan Prorail geen sein tot vertrek geven. We wisten van tevoren dat er spoorwerkzaamheden bij Goes waren en daar met NS bussen moesten, vervolgens met een lijnbus die op zondag 1 keer per 2 uur gaat, naar geboekt hotel in Westkappelle.
Geweldig mooi stukje Nederland trouwens.

Je kunt wel alles in hokjes proberen te plaatsen, daar gaat NS niet over, daar gaat Prorail niet over, als ,men afhankelijk van elkaar is, brengt dat geen enkele oplossing dichterbij!
Prachtig verhaal van je belevenissen in Brabant en Zeeland, ik kan het helaas niet koppelen aan je topicvraag over Zwolle Stadshagen.

Verder bedienen de treindienstleider van ProRail de seinen, niet de NS medewerkers op station Roosendaal.
De NS conducteur geeft het sein tot vertrek, nadat de ProRail treindienstleider het sein uit de stand stop heeft gebracht.
Dus helaas geef je ook hier weer een eigen draai aan hoe het nu eenmaal werkt bij het spoor.
Tsja vermeld alleen wat een NS conducteur ons indertijd vertelde!
Hadden ook geen tijd na te gaan of dat wel klopte.

Jij blijft in hokjes denken, erg bekrompen!
Reputatie 4
Zelfs als niet-moderator wens ik dat het wat gezellig blijft. @josieh: in mijn ogen is het lastig discussiëren als je zaken erbij betrekt die niet met je oorspronkelijke vraag te maken hebben. Een klaagzang over de prestaties van NS in Brabant en Zeeland past beter in een discussie met dat onderwerp 😉
Reputatie 7
Her en der op het forum dwalen topics ver af van het oorspronkelijke onderwerp. Dat gebeurt nu eenmaal snel. Als het binnen de perken blijft zie ik geen probleem. Ik zie ook niet zo'n geen probleem in af en toe een vraag stellen over trajecten die niet van NS zijn. Er zit hier op het forum veel kennis van treinliefhebbers c.q. ervaringsdeskundigen en er wordt vaak goed advies gegeven, ook over die trajecten. Bovendien reizen veel reizigers in 1 reis met meerdere vervoerders.

Het forum wordt denk ik op sommige onderdelen meer gezien als algemeen spoorforum dan specifiek NS-forum.
Reputatie 7
Badge +3
Voorstel van ProRail is nu om 2 machinisten per trein in te zetten.
Betaalt ProRail dan de extra kosten die Keolis hiermee heeft?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2112528/pro-rail-twee-machinisten-op-een-trein-kampen
Keolis wil sowieso niet 'vanwege de veiligheid': http://www.rtvoost.nl/nieuws/292929/keolis-voorgestelde-maatregel-van-prorail-voor-kamperlijntje-levert-gevaar-op-voor-reiziger
Grappig, we praten hier over een enkelspoor lijntje van ik meen 13 km, om daar op te rijden moeten machinisten wegleren hebben gedaan en dat lijkt me toch niet al te spannend op dit traject. Om het om die reden over veiligheid te hebben .....

Alleen wordt dan inderdaad de tijd om in te stappen op alle stations heel beperkt en kan dat wel een issue worden natuurlijk.

Maar een fout van Prorail nu afwentelen op de provincie en vervoerder qua extra kosten voor een 2e machinist.... daar vind ik wel wat van.

Reageer