wat is er mis met Tilburg?

• 14 december 2016
  • 26 reacties
  • 986 Bekeken

De rechtstreekse trein van Tilburg naar Den Haag is eruit. Tot medio april zal het zeker zo blijven en daarna altijd een overstap.
Vol ongeloof!! Tilburg is een van de grootste steden en onbereikbaar door de NS!

26 reacties

Badge +3
Tot medio april zal het zeker zo blijven en daarna altijd een overstap.
Dit is onjuist. Er is in deze dienstregeling wel een rechtstreekse trein van Tilburg naar Den Haag HS en Den Haag Centraal voorzien. Deze zal tussen Breda en Rotterdam Centraal via de hogesnelheidslijn rijden en de reis van Tilburg naar Den Haag zal daardoor korter gaan duren, een verbetering voor de mensen uit Tilburg dus.

Door werkzaamheden en testritten van het verlengde materieel dat deze dienst moet gaan rijden, kan NS deze verbinding nog niet met ingang van de nieuwe dienstregeling bieden. Als de werkzaamheden in januari gereed zijn, profiteert men al van een kortere reistijd, maar is er nog wel een overstap in Breda, op een trein aan de overkant van het perron. Vanaf medio 2017 zal er dan een directe verbinding komen, zonder overstap, waarmee de reistijd nog enkele minuten verkort kan worden.
Fijn dat u me erop wijst dat ik ernaast zit. Wat u dus schrijft is dat het heel vervelend is dat er de komende periode sprake is van extra overstappen en extra reistijd, dat het slechts tijdelijk zal zijn, dat het op de tandjes bijten zal zijn maar dat het uiteindelijk ergens in 2017 wel goed zal komen.
Toch knap dat je pas gaat testen nadat het is ingevoerd.
Heb afgelopen week alle stations gezien tussen Tilburg en Rotterdam, en nog steeds altijd met vertraging. Zeer triest.
Vanaf zo ongeveer april 2017 zal de intercity Eindhoven- Breda en de intercity Breda- Rotterdam- Den Haag met elkaar verbonden worden. Tot die tijd is het inderdaad nog even doorbijten helaas. NS is al een hele tijd aan het testen omdat de FYRA natuurlijk ook de soep in is gelopen. Ze nemen daarom liever geen overhaaste beslissingen.
Reputatie 2
Kunnen ze tot die tijd, dan niet de intercity via Dordrecht laten rijden. De oude route zeg maar.
Eens!
Misschien moeten ze dan wat eerder beginnen met testen?
Als ik in een bedrijf iets nieuws invoer, dan haal je toch ook niet het oude weg voor je iets nieuws hebt?
Vreemd systeem
Kunnen ze tot die tijd, dan niet de intercity via Dordrecht laten rijden. De oude route zeg maar.

Op dit moment zijn er werkzaamheden aan de Willemsspoortunnel in Rotterdam (tussen Rotterdam Blaak en Rotterdam Zuid). Daardoor is het mogelijk om per uur 2 IC's en 2 sprinters te laten rijden. Er is gekozen voor een reguliere IC, en om de IC Direct niet te laten rijden tussen Rotterdam en Breda. Dus de enige treinen die wél kunnen rijden rijden al via Dordrecht...

Misschien moeten ze dan wat eerder beginnen met testen?
Als ik in een bedrijf iets nieuws invoer, dan haal je toch ook niet het oude weg voor je iets nieuws hebt?
Vreemd systeem

Er is geen sprake van iets ouds weghalen. De IC Direct rijdt nog steeds tussen Amsterdam en Rotterdam (het stuk dat wél beschikbaar is in deze weken van werkzaamheden).
Jawel de intercity venlo - Den Haag is verdwenen ook volgende week als er geen werkzaamheden meer zijn.
Reputatie 2
Zou iemand kunnen zeggen, hoe lang de verbinding Venlo - Den Haag heeft bestaan. Ik heb het idee, dat het heel wat jaartjes is.
Reputatie 6
Badge +1
Er zijn komende week geen werkzaamheden meer, maar de IC Den Haag - Eindhoven rijdt op proef zonder reizigers. Vanaf 23 januari kan er met één overstap weer makkelijk gereisd worden tussen Eindhoven en Den Haag. Vanaf april gaat de trein weer doorrijden.

Het deel Eindhoven-Venlo wordt overigens voortaan bediend door de IC Schiphol-Eindhoven-Venlo. Deze biedt een cross platform overstap op de IC Den Haag-Eindhoven.
Reputatie 6
Badge +1
Al zeker sinds 1989 reed de IC Den Haag-Venlo, zie http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Treinserie_1900_(2010)
Reputatie 2
Al zeker sinds 1989 reed de IC Den Haag-Venlo, zie http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Treinserie_1900_(2010)
Niet langer? Wie heeft nog alle spoorboekjes met bij behorende lijnnennetkaarten thuisliggen vanaf de dienstregeling 1980? Of liggen die in het spoorwegmuseum in Utrecht?
Reputatie 6
. NS is al een hele tijd aan het testen omdat de FYRA natuurlijk ook de soep in is gelopen. Ze nemen daarom liever geen overhaaste beslissingen.

Die testen beginnen morgen pas...
Reputatie 6
Badge +1
Er werden de afgelopen weken al testritten gereden tussen Rotterdam Stadion en Breda.
Blijft vreemd dat je iets ouds wegdoet voor je iets nieuws hebt.
Nog een vraag/opmerking
En Tilburg?
Ik zie nu Breda en Eindhoven voorbij komen. Wat janner vanuit Tilburg ?
Reputatie 3
Niet langer? Wie heeft nog alle spoorboekjes met bij behorende lijnnennetkaarten thuisliggen vanaf de dienstregeling 1980? Of liggen die in het spoorwegmuseum in Utrecht?

Ik heb nog een spoorboekje 1983-1984
1 x per uur een sneltrein van De Haag CS naar Venlo en 1 x per uur een Intercity van Den Haag CS naar Keulen. (via Venlo)
Reputatie 2

Ik heb nog een spoorboekje 1983-1984
1 x per uur een sneltrein van De Haag CS naar Venlo en 1 x per uur een Intercity van Den Haag CS naar Keulen. (via Venlo)

Was in die tijd de verbinding Tilburg - Den Haag beter dan dat ie nu is?
En welke intercity verbindingen bestonden er in die tijd?
Heb het idee, dat vele verbindingen al heel lang bestaan, waaronder de verbinding Zwolle - Nijmegen - Den Bosch - Breda - Roosendaal en de maaslijn Nijmegen - Venray - Venlo - Roermond.
Reputatie 3
In '83-'84 was de reistijd Den Haag CS - Tilburg 1 uur 14 minuten rechtstreeks zonder overstap
Nu is de snelste verbinding met 2 x overstappen 1 uur 26 minuten.
Reputatie 5
Badge
Dat komt door werkzaamheden en testritten; Over een ruime maand is het traject af te leggen met 1 overstap in een tijd van 1 uur en 5 minuten. Bijna 10 minuten sneller dus dan in 83/84. Ja, het is nu nog behelpen, maar die werkzaamheden kan NS niets aan doen. De testritten; tja. Medio 2017 vervalt ook de overstap en is het weer rechtstreeks.
Blijft vreemd dat je iets ouds wegdoet voor je iets nieuws hebt.
Ik snap uw reactie, maar helaas is het spoor "te vol" om de testritten tussen de reguliere ritten uit te voeren. Er moet dus tijdelijk iets opgeheven worden.

Vergelijk het met de bouw van een nieuw huis op de plek van een oud huis:
Dat oude huis is zo gesloopt, maar de bouw van het nieuwe huis neemt even tijd in beslag. In de tussentijd moet er tijdelijk in een iets minder comfortabel huis gewoond worden.
Er zijn komende week geen werkzaamheden meer, maar de IC Den Haag - Eindhoven rijdt op proef zonder reizigers. Vanaf 23 januari kan er met één overstap weer makkelijk gereisd worden tussen Eindhoven en Den Haag. Vanaf april gaat de trein weer doorrijden.

Het deel Eindhoven-Venlo wordt overigens voortaan bediend door de IC Schiphol-Eindhoven-Venlo. Deze biedt een cross platform overstap op de IC Den Haag-Eindhoven.

Haha!
Cross-platform overstap, dat is echt een grap.

Uit ervaring van mezelf en medereizigers op het traject Tilburg Horst-Sevenum, weet ik dat dat de IC vanuit Venlo vaak vertraagd aankomt in Eindhoven, vanwege zeer onbekwame treinreizigers in Helmond, die om de een of andere manier denken alleen in de voorste twee treindeuren in te kunnen stappen. Eenmaal aangekomen in Eindhoven is de IC naar Breda al vertrokken. Mijn aanbeveling is dus: laat geen intercity treinen meer stoppen in Helmond omdat door deze onbenullige reizigers iedere trein met een krappe aansluiting vertraagd wordt. De bekwame reizigers vanuit Venlo, Blerick, Horst-Sevenum en Deurne behouden hiermee de aansluiting op de rest van Zuid-Nederland.
Reputatie 4
Genoeg vertraging ontstaat al door de voorafgaande sprinterstations en de korte kering in Venlo in combinatie met de vele goederentreinen.
Wat mij betreft wordt er toegewerkt naar 2x per uur een sprinter Venlo Eindhoven en 2x per uur een IC Venlo-Helmond?-Eindhoven-Den Bosch-Schiphol.
Reputatie 2
Genoeg vertraging ontstaat al door de voorafgaande sprinterstations en de korte kering in Venlo in combinatie met de vele goederentreinen.
Wat mij betreft wordt er toegewerkt naar 2x per uur een sprinter Venlo Eindhoven en 2x per uur een IC Venlo-Helmond?-Eindhoven-Den Bosch-Schiphol.

Waarom moeten zo nodig alle treinen rechtstreeks naar vliegveld Schiphol gaan?
Was het niet slimmer om vanuit Venlo een rechtstreekse verbinding te maken met Düsseldorf luchthaven?
Dat is toch veel dichterbij.

Reageer