Beste antwoord door Jeroen
De treinserie 2400 is 1 van de eerste treinseries welke uitvalt als er problemen op het traject zijn tussen Duivendrecht en Lelystad, dit omdat er genoeg alternatieven zijn in de richting van Lelystad als er minder sporen beschikbaar zijn. Soms keert de trein als de verstoring tussen Almere en Lelystad zit nog op Almere maar dat is alleen het geval als Duivendrecht al gepasseerd is voordat de verstoring bekend was.
Vandaag was het probleem dat er door een bommelding geen treinverkeer is geweest tussen Almere Oostvaarders en Lelystad. Om deze reden werden een aantal treinen gekeerd op Diemen Zuid en was het eindstation dus Duivendrecht (vanaf Dordrecht), door een seinstoring tussen Rotterdam en Den Haag zijn er nog meer treinen uitgevallen en werd dit traject dubbel getroffen vanmiddag.
Door deze 2 verstoringen is de materieel omloop verstoord en zo kan het gebeuren dat er ander materieel rijdt dan dat er had moeten rijden. Doordat ProRail tot op heden nog steeds weigert om het perron op Almere Buiten te verlengen naar 12 bakken kan het dus met zo'n verstoorde materieel omloop gebeuren dat de trein uit 12 bakken bestaat en dat er niet gestopt MAG worden op Almere Buiten.
De andere optie in dit geval was geweest om het hele traject met maar 6 bakken te rijden (uitgaande van 2x Virm 6) waardoor veel reizigers waarschijnlijk niet mee hadden gekund met deze trein. De optie om dan niet te stoppen in Almere Buiten en de reizigers voor Almere Buiten te laten overstappen op Almere Centrum is dan de beste optie t.o.v. te rijden met 6 bakken.
Bekijk origineel
Vandaag was het probleem dat er door een bommelding geen treinverkeer is geweest tussen Almere Oostvaarders en Lelystad. Om deze reden werden een aantal treinen gekeerd op Diemen Zuid en was het eindstation dus Duivendrecht (vanaf Dordrecht), door een seinstoring tussen Rotterdam en Den Haag zijn er nog meer treinen uitgevallen en werd dit traject dubbel getroffen vanmiddag.
Door deze 2 verstoringen is de materieel omloop verstoord en zo kan het gebeuren dat er ander materieel rijdt dan dat er had moeten rijden. Doordat ProRail tot op heden nog steeds weigert om het perron op Almere Buiten te verlengen naar 12 bakken kan het dus met zo'n verstoorde materieel omloop gebeuren dat de trein uit 12 bakken bestaat en dat er niet gestopt MAG worden op Almere Buiten.
De andere optie in dit geval was geweest om het hele traject met maar 6 bakken te rijden (uitgaande van 2x Virm 6) waardoor veel reizigers waarschijnlijk niet mee hadden gekund met deze trein. De optie om dan niet te stoppen in Almere Buiten en de reizigers voor Almere Buiten te laten overstappen op Almere Centrum is dan de beste optie t.o.v. te rijden met 6 bakken.