beantwoord

Wat rijdt er wél vandaag?

• 8 februari 2021
  • 4 reacties
  • 170 Bekeken

Hallo,

Heeft er iemand vandaag al in een (NS-)trein gezeten die wél rijdt? En zo ja, op welk traject was dat?

Mijn vriendin en ik zijn gestrand in Zandvoort (pun intended) en moeten naar Nijmegen. Op dit moment kan er nergens enige zekerheid gegeven worden dat de treinen die wij nodig zouden hebben, ook daadwerkelijk kunnen rijden. Dus wij vroegen ons af of iemand van jullie toevallig al in een trein had gezeten die ons ook maar enigszins in de richting kan brengen. Eigenlijk is alles wat vanaf Amsterdam niet noordelijker of terug naar Zandvoort gaat prima. 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door MoDe 8 februari 2021, 12:27

Ik neem aan dat je bedoelt wie er vandaag al in een trein heeft gezeten. Het is code oranje met de oproep om zoveel mogelijk thuis te blijven. Als de reis niet noodzakelijk is, zou ik niet gaan reizen. Ik heb vandaag niet in een trein gezeten en weet dus niet hoe de situatie op het spoor is. Wel kan ik vanuit mijn raam zien dat hoewel de hoofdweg niet meer helemaal wit is, de weinige auto's heel langzaam rijden. Het sneeuwt ook nog steeds. Dat is de situatie in Midden-Nederland. 

Moet je echt dringend naar Nijmegen, hou dan de reisplanner in de gaten. Er zouden mondjesmaat treinen rijden. Je zou in de planner kunnen kijken of je kunt reizen als je de reis in stukjes knipt.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het beste is om nu per bus naar Haarlem te gaan (lijn 81) en vanaf daar naar Amsterdam Sloterdijk te reizen. Voor wat ik nu kan zien staan er vanuit Sloterdijk sprinters gepland richting Rotterdam Centraal (om het uur), je stapt dan op Breukelen uit.

Mocht dat niet lukken dan zou je ook nog met lijn 80 naar Burgemeester de Vlugtlaan kunnen reizen en vanaf daar met metrolijn 50 naar Amsterdam Bijlmer ArenA/Holendrecht om vanaf daar een taxi te nemen naar Breukelen. Wellicht dat Keolis lijn 120 (Amsterdam Bijlmer ArenA - Utrecht Centraal) ook nog zal rijden vanmiddag.

De sprinter vanaf Breukelen richting Rhenen heeft al wel de hele dag gereden, dus de kans is groot dat deze door blijft rijden. Je stapt dan op Utrecht Centraal uit en vanaf daar rijden er treinen richting Arnhem. Vanuit Arnhem rijden er weer treinen richting Nijmegen.

Mochten er vanaf Haarlem weer bussen of treinen rijden richting Leiden Centraal, dan zou je ook kunnen proberen om via Leiden naar Utrecht te reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik neem aan dat je bedoelt wie er vandaag al in een trein heeft gezeten. Het is code oranje met de oproep om zoveel mogelijk thuis te blijven. Als de reis niet noodzakelijk is, zou ik niet gaan reizen. Ik heb vandaag niet in een trein gezeten en weet dus niet hoe de situatie op het spoor is. Wel kan ik vanuit mijn raam zien dat hoewel de hoofdweg niet meer helemaal wit is, de weinige auto's heel langzaam rijden. Het sneeuwt ook nog steeds. Dat is de situatie in Midden-Nederland. 

Moet je echt dringend naar Nijmegen, hou dan de reisplanner in de gaten. Er zouden mondjesmaat treinen rijden. Je zou in de planner kunnen kijken of je kunt reizen als je de reis in stukjes knipt.

Vanuit Zandvoort gaat zo te zien helemaal niets. Snap ik ook wel omdat midden door het duingebied gaat en er daar behoorlijk veel stuifsneeuw zal zijn. Je zal dus met een bus richting Haarlem moeten en dan verder gaan. Nijmegen wordt wel een uitdaging want volgens mij is daar zo'n beetje de meeste sneeuw gevallen.

Persoonlijk zou ik maar eens gaan kijken op sites als booking.com en kijken naar een goedkoop overnachtingsadres. Ik denk dat Nijmegen halen wel eens heel erg moeilijk kan worden vandaag.

Badge

Even goed kijken in de planner waar wel treinen hebben gereden en zo proberen een route te plannen, maar als het niet noodzakelijk is te reizen en u wilt voorkomen dat u ergens strand dan kunt u het beste thuis blijven. Kijk niet naar treinen die nog moeten rijden maar naar de treinen die al gereden hebben, dit geeft een beter beeld van wat er nu kan rijden.

De wil om treinen te laten rijden is er alleen zijn de omstandigheden nu zo dat het maar heel beperkt lukt, mede omdat vanmorgen weer veel treinen gestrand zijn in de vroege opstart door infra problemen.

Reageer