beantwoord

Wederom geen informatie bij verstoring.

• 15 januari 2019
  • 9 reacties
  • 236 Bekeken

Voor de zoveelste keer weer vertraging op Arnhem Zutphen. Wordt er gek van. En zoals gebruikelijk geen en informatie. Mis aansluiting maar geen geld terug want NS voelt zich alleen verantwoordelijk voor eigen deel. Morgen maar weer met de auto.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 15 januari 2019, 20:13

Wat spijtig dat je wederom problemen hebt op jouw traject, Harry S. Ik snap dat vertraging en uitval voor ergernis kunnen zorgen, zeker wanneer je ook nog eens geen restitutie kunt krijgen. Wanneer je vertraging oploopt bij NS krijg je, als de vertraging minimaal 30 minuten is bij NS, restitutie. Een gemiste overstap die voor extra vertraging zorgt is helaas geen reden om extra restitutie te krijgen. De regels die hierover zijn opgesteld zijn duidelijk en bieden hiervoor geen ruimte. Een wijziging van de regels zou niet alleen vanuit NS moeten komen maar ook vanuit alle andere vervoerders. Zoals jij je misschien kunt voorstellen is dit erg lastig omdat er nogal wat vervoerders zijn in Nederland. Ik verwacht daarom niet dat dit zal worden aangepast.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge
Beste @HarryS zou ik even mogen vragen hoeveel vertraging jij hebt geleden? Was het meer dan een half uur?
Dit keer niet, nog geen half uur, maar door de vertraging geen aansluiting meer, waardoor ik dus nu pas thuis ben. En dat doet zich dus regelmatig voor. Ook in tegenovergestelde richting trouwens.
Reputatie 7
Badge
Dit keer niet, nog geen half uur, maar door de vertraging geen aansluiting meer, waardoor ik dus nu pas thuis ben. En dat doet zich dus regelmatig voor. Ook in tegenovergestelde richting trouwens.

Ach...jammer. Want anders had je namelijk geld terug bij vertraging aan kunnen vragen. En dan had je waarschijnlijk je geld terug gekregen.
Ook bij half uur vertraging geld terug, maar NS geeft niet thuis omdat tweede stuk andere vervoerder was. Doei NS.
Wat spijtig dat je wederom problemen hebt op jouw traject, Harry S. Ik snap dat vertraging en uitval voor ergernis kunnen zorgen, zeker wanneer je ook nog eens geen restitutie kunt krijgen. Wanneer je vertraging oploopt bij NS krijg je, als de vertraging minimaal 30 minuten is bij NS, restitutie. Een gemiste overstap die voor extra vertraging zorgt is helaas geen reden om extra restitutie te krijgen. De regels die hierover zijn opgesteld zijn duidelijk en bieden hiervoor geen ruimte. Een wijziging van de regels zou niet alleen vanuit NS moeten komen maar ook vanuit alle andere vervoerders. Zoals jij je misschien kunt voorstellen is dit erg lastig omdat er nogal wat vervoerders zijn in Nederland. Ik verwacht daarom niet dat dit zal worden aangepast.
Maakt niet uit. Ben al geruime tijd klaar met de NS. Arriva doet het wel, zo heb ik mogen ervaren. Zoals ik al schreef: morgen weer lekker met de auto.
Het was weer heerlijk in de auto. Geen vertraging. Waar heb je dat nog tegenwoordig?
Reputatie 2
Ik heb 4 jaar lang gereisd tussen Lichtenvoorde-Groenlo en Nijmegen, van 2010 tot 2014. De keren dat ik in al die jaren een overstap heb gemist is misschien op 4 handen te tellen. Ik vond het 't meest ontspannende traject van heel Nederland. Het voordeel voor mij was dat de IC Zwolle-Roosendaal toen nog overal stopte tussen Nijmegen en Arnhem en bij vertraging sloeg deze trein dan de tussenliggende stations over waardoor ik nagenoeg altijd op tijd was! In Arnhem nog even lekker uitstappen (richting Nijmegen), broodje halen, op de volgende IC stappen van 15 minuten later en maar 3 minuten later in Nijmegen aankomen!
Helaas is nu alles anders. Toen was het idd beter. Weet ik ook uit eigen ervaring.

Reageer