beantwoord

weer 1 treinstel in apits

  • 20 June 2023
  • 22 reacties
  • 421 Bekeken

Reputatie 2

Vandaag trein vanuit Almere Muziekwijk om 7.20 uur richting Weesp (in de spits)  weer 1 treinstel.
Dus druk en niet comfortabel reizen!!!! Ik pak straks de auto weer!!!
Blijft NS volhouden dat het een foutje is van de planning??? 

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 June 2023, 09:52

Bekijk origineel

22 reacties

Badge +3

Onderaan op deze pagina is te zien dat het de planning was dat deze trein met twee treinstellen zou gaan rijden, maar dat dat vannacht om drie uur is aangepast naar één stel. Het is voor mij niet te zien wat de reden hiervoor is; wellicht was het tweede stel defect of niet beschikbaar op de juiste locatie.

Vorige keer was het ook geen foutje maar eenzelfde verhaal als nu, tekort aan materieel waardoor de geplande inzet in de nacht aangepast wordt, Planning is dus niet het probleem maar het beschikbare materieel wat in de nacht in Lelystad op het opstelterrein staat. En als er materieel mist dan wordt er een keuze gemaakt bij welke trein er het minste last is van de inzet van minder materieel.

Reputatie 2

Keuze ligt dan steeds op dezelfde trein! Maart als ik dan 1e klas ga zitten in de drukke trein met mijn businesscard dan krijg ik boete. Dan wil NS dat wij op elkaars lip zitten in 2e klas. Corona bestaat nog!!!!

Reputatie 2

Materieel dat mist is volgens mij ook een fout in de planning! 

Materieel dat mist is volgens mij ook een fout in de planning! 

Nee, in de planning klopt het keurig alleen door omstandigheden gedurende de dag ervoor of een defect aan een trein welke niet repareerbaar is op een opstelterrein gooit roet in het eten. Gedurende een dag vindt er nog wel eens een verstoring plaats van de dienstregeling, in de avond wordt altijd geprobeerd om het materieel toch zoveel mogelijk volgens planning op de locaties te krijgen voor de opstart.

Bij grote verstoringen worden er zelfs laat in de avond en vroeg in de ochtend nog overbrengingsritten gedaan om de materieel balans op orde te krijgen alleen dat lukt helaas niet altijd.

Reputatie 7
Badge +3

Keuze ligt dan steeds op dezelfde trein! Maart als ik dan 1e klas ga zitten in de drukke trein met mijn businesscard dan krijg ik boete. Dan wil NS dat wij op elkaars lip zitten in 2e klas. Corona bestaat nog!!!!

Het is niet alleen deze trein. Als ik zo even kijk op de vertrekstaat van Muziekwijk zijn er meer treinen korter dan oorspronkelijk gepland.

Even een klein overzichtje gemaakt. Ook voor de kerende ritten is er geen 2e stel bijgekomen.

 

Maar ook in mijn regio zie ik bv in de serie 3300 enkele ritten in de ochtend met maar 1 stel SNG die met 2 stellen gepland waren. Mist er nu zoveel SNG, zijn er veel defect of in onderhoud?

Reputatie 2

Bedankt voor dit overzicht maar de drukte peiling  “ rustig” klopt ook echt niet met 1 treinstel om 7.20 uur. Maar goed deze topic zal wellicht geen verandering of verbetering opleveren. Blijkbaar is het probleem onoplosbaar.

bedankt in elk geval!  

De drukte peiling is gebaseerd op meerdere weken op de geplande inzet, dus als de geplande inzet meer is dan de werkelijke inzet dan weet je dat het drukker is in de trein. De drukte peiling is ook maar een indicatie.

En als er te weinig treinstellen zijn dan zijn vaak dezelfde treinen de dupe, dit komt omdat er dan gekeken wordt naar de bezetting van de trein om in te schatten waar het treinstel het beste gemist kan worden. En ja, dat zorgt er dan voor dat de trein vol tot overvol is maar dan moet je je ook realiseren dat 1 treinstel beter is dan geen treinstel. De trein opheffen zou namelijk de andere optie zijn.

Reputatie 2

Conclusie:

NS is niet meer wat het was, hardwerkend Nederland zit regelmatig met een te duur trein abonnement in een trein dat lijkt op veervervoer (volgepropte treinen, vertraging en uitval aan de orde van de dag).

Slogan; beter iets dan niets! 

Reputatie 7
Badge +1

Het punt is dat NS niet kan toveren. Als er geen treinen zijn, dan zijn ze er gewoon niet. En dan is het mooi dat men er toch nog een trein heeft kunnen laten rijden.

Neemt niet weg dat het voor reizigers natuurlijk uitermate vervelend is als ze voor de zoveelste keer in een veel te korte stampvolle trein zitten…

Bedankt voor dit overzicht maar de drukte peiling  “ rustig” klopt ook echt niet met 1 treinstel om 7.20 uur. Maar goed deze topic zal wellicht geen verandering of verbetering opleveren. Blijkbaar is het probleem onoplosbaar.

bedankt in elk geval!  

Die schatting van de drukte is vrees ik gebaseerd op de geplande twee treinstellen. Als er dan op het laatste moment maar eentje beschikbaar is klopt het natuurlijk niet meer. Het is en blijft een ruwe indicatie, niet meer dan dat.

Recentelijk gebeurde dat ook op een zaterdag op de lijn Dordrecht-Nijmegen. Door onvoldoende rangeerpersoneel kon een groot aantal treinen overdag niet versterkt worden met een tweede treinstel en waren veel treinen daardoor overvol terwijl de drukteindicator aangaf dat ze gemiddeld bezet waren.

Het punt is dat NS niet kan toveren. Als er geen treinen zijn, dan zijn ze er gewoon niet. En dan is het mooi dat men er toch nog een trein heeft kunnen laten rijden.

Een tekort aan materieel klinkt toch weinig waarschijnlijk. NS heeft sinds december een groot aantal treinen opgeheven (ook in de spits) of ingekort dus zou je verwachten dat er materieel genoeg zou moeten zijn.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat er te weinig rangeerpersoneel is waardoor het materieel niet altijd op tijd klaar staat.

Conclusie:

NS is niet meer wat het was, hardwerkend Nederland zit regelmatig met een te duur trein abonnement in een trein dat lijkt op veervervoer (volgepropte treinen, vertraging en uitval aan de orde van de dag).

Ha ha, dat harde werken valt wel mee met al die parttimers die al moe zijn van 24 uur per week. Mensen met een duur abonnement die 40 uur per week werken zijn een zeldzaamheid aan het worden.

Reputatie 7
Badge +1

Het punt is dat NS niet kan toveren. Als er geen treinen zijn, dan zijn ze er gewoon niet. En dan is het mooi dat men er toch nog een trein heeft kunnen laten rijden.

Een tekort aan materieel klinkt toch weinig waarschijnlijk. NS heeft sinds december een groot aantal treinen opgeheven (ook in de spits) of ingekort dus zou je verwachten dat er materieel genoeg zou moeten zijn.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat er te weinig rangeerpersoneel is waardoor het materieel niet altijd op tijd klaar staat.

Ik doelde inderdaad niet op een tekort aan materieel als in dat er geen treinen meer over zijn, maar meer op het feit dat materieel niet op de plek is waar het moet zijn. En dat zou inderdaad ook door een te kort aan personeel kunnen komen.

Het punt is dat NS niet kan toveren. Als er geen treinen zijn, dan zijn ze er gewoon niet. En dan is het mooi dat men er toch nog een trein heeft kunnen laten rijden.

Een tekort aan materieel klinkt toch weinig waarschijnlijk. NS heeft sinds december een groot aantal treinen opgeheven (ook in de spits) of ingekort dus zou je verwachten dat er materieel genoeg zou moeten zijn.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat er te weinig rangeerpersoneel is waardoor het materieel niet altijd op tijd klaar staat.

Misschien op andere standplaatsen maar op Llso waar deze trein vandaan komt is het goed te doen ook als er 25% minder bezetting is in de nacht qua rangeerpersoneel. Dit is daar echt geen oorzaak van.

De treinen op Llso worden aan het begin van de nacht nml. al klaargezet voor de opstart en staan dus in de juiste configuratie klaar, voor zover de treinen er dus zijn.  Soms is er laat in de nacht een wijziging doordat een trein niet de baan op kan maar dat zijn uitzonderingen.

Reputatie 2

En vandaag weer 1 treinstel in de spits op Almere Muziekwijk richting Weesp om 7.20 uur!
Weer te weinig treinen in Lelystad? 
Ik pak wel weer de auto! 

Dit lijkt op een structureel probleem. Misschien kan een moderator eens intern navragen wat er aan de hand is.

Tweemaal is erg vervelend, maar een structureel probleem lijkt mij het nog niet. Hopelijk was dit de laatste keer.

Tweemaal is erg vervelend, maar een structureel probleem lijkt mij het nog niet. Hopelijk was dit de laatste keer.

Het was deze week (tot nu toe) tweemaal maar in de afgelopen weken is het ook herhaaldelijk gebeurd.

Reputatie 2

Wat een geweldige, luxe afsluiting van de week. Twee treinstellen vandaag om 7.20 uur op Almere-Muziekwijk richting Weesp. Super fijn reizen. 
bedankt NS!!!

Hopelijk blijft dit zo in de spits! 

Reputatie 7
Badge

Hebben we dit probleem nu verplaatst? 2 i.p.v. 3 treinstellen (7 i.p.v. 10 of 11 bakken SNG) op dit traject om 8:09 is echt ook te weinig.

Reputatie 7
Badge

Ook hier is vannacht de inzet aangepast (van 11 naar 7 bakken SNG)

Reageer