Weer chaos op maandagochtend

  • 11 December 2023
  • 57 reacties
  • 1312 Bekeken

Reputatie 3

Vandaag voor de zoveelste keer een totale sh*tshow in de Randstad (en tot ver daarbuiten) in de spits. De NS blundert er vrolijk op los met een persbericht over de IC direct, die met vertraging reed en Woutertje Koolmees steekt er nog een op op het rookvrije stationsplein. Wanneer komt er eens iemand aan het roer van dit staatsbedrijf die echt iets kan?


57 reacties

Reputatie 5

Amsterdam-Zandvoort had juist SLT-12. Ik hou van rust, maar dit was wel een beetje te lang voor het aantal reizigers

Reputatie 7
Badge +1

Die kunnen ze beter op Zwolle-Groningen inzetten. Daar heeft men bedacht dat het in de spits ook wel past met losse SNG's, en dus is het elke ochtend proppen geblazen…

Leuk is anders, dus ik werk wat meer vanuit huis tegenwoordig…

Vandaag mogen ervaren dat een SLT-4 in de sprinter Zwolle - Utrecht (vertrek Zwolle 15:53) echt niet past. Reizigers werden de eerste klas ingedrukt zodat anderen überhaupt mee konden. Ze bleven nog netjes staan ook en namen niet plaats. De aankomst was 4 minuten vertraagd, waardoor ik mijn aansluiting miste. 

dit probleem speelt naar mijn mening ook wel een beetje rond Leeuwarden, alhoewel dit al wel zo was voor de nieuwe dienstregeling

uiteraard is het gros van de tijd meer dan genoeg om een korte SNG in te zetten, buiten de spits. maar als je de sprinter pakt in de spits heb je vaak een korte, nieuwe sprinter te pakken (SNG), nooit een dubbele

Deze treinen zitten vaak ook bom-vol met jongeren vanaf Leeuwarden of Heerenveen. je hebt dan iig nog geluk als je sta-plek hebt.

de treinen in Nederland beginnen naar mijn mening steeds meer op een groot metronetwerk te lijken. meer frequentie qua treinen in totaal (10 minuten trein) maar veel kortere inzet. 

Reputatie 5

Nou NS, het wordt echt tijd om iets te doen!

Reputatie 7
Badge

Wat kan NS doen aan de langdurige werkzaamheden in Zeeland, de vele andere werkzaamheden én de storingen die (niet alleen bij Schiphol) na werkzaamheden optreden?

 

Er zijn genoeg verbeterpunten, dat geven we intern ook zeker aan, maar deze punten zijn voor de overheid om eens heel goed naar te kijken.

Wat kan NS doen aan de langdurige werkzaamheden in Zeeland, de vele andere werkzaamheden én de storingen die (niet alleen bij Schiphol) na werkzaamheden optreden?

Dat is inderdaad allemaal ProRail.

Er zijn genoeg verbeterpunten, dat geven we intern ook zeker aan, maar deze punten zijn voor de overheid om eens heel goed naar te kijken.

Als het gaat.ovet de rommelige materiielinzet is NS natuurlijk zelf verantwoordelijk. Het is niet uit te leggen dat je dezelfde trein op woensdag met tien bakken rijdt en dan op donderdag met vier. Ook de steeds rommeliger wordende dienstregeling dient NS zichzelf aan te trekken.

Het is te makkelijk om bij alles te wijzen naar de overheid, de belastingbetaler is niet de pinautomaat van NS al denken bestuurders en personeel bij NS dat. De bureaucratie, het complexe tariefsysteem, het gebrek aan kostenbewustzijn en de onwil om de efficiency te verhogen zal NS vooral zelf moeten aanpakken.

Reputatie 4

Wat kan NS doen aan de langdurige werkzaamheden in Zeeland, de vele andere werkzaamheden én de storingen die (niet alleen bij Schiphol) na werkzaamheden optreden?

Dat is inderdaad allemaal ProRail.

Er zijn genoeg verbeterpunten, dat geven we intern ook zeker aan, maar deze punten zijn voor de overheid om eens heel goed naar te kijken.

Als het gaat.ovet de rommelige materiielinzet is NS natuurlijk zelf verantwoordelijk. Het is niet uit te leggen dat je dezelfde trein op woensdag met tien bakken rijdt en dan op donderdag met vier. Ook de steeds rommeliger wordende dienstregeling dient NS zichzelf aan te trekken.

Het is te makkelijk om bij alles te wijzen naar de overheid, de belastingbetaler is niet de pinautomaat van NS al denken bestuurders en personeel bij NS dat. De bureaucratie, het complexe tariefsysteem, het gebrek aan kostenbewustzijn en de onwil om de efficiency te verhogen zal NS vooral zelf moeten aanpakken.

 

 

Oh? Ik wist niet dat jij voor het personeel praat?

Reageer