beantwoord

Weer materiaal tekort in de spits

Vol perron Amersfoort Schothorst. Komt er weer zo'n onnozel klein sprintertje aanrijden naar Amsterdam centraal. Houd dit nou eens op. Dit gebeurd nog steeds regelmatig. Alle zit en staanplaatsen zijn bezet. Bedankt weer. Dit is pas de eerste stop
icon

Beste antwoord door Emma NS 30 april 2019, 20:36

Ik heb wat informatie terug gekregen! Het gaat dus om de treinen 15822 (vertrektijd: 07.53) en 15824 (vertrektijd: 08.23). Trein 15822 behoort alle dagen met 10 bakken SLT te rijden, trein 15824 rijdt op maandag, dinsdag en donderdag met 10 bakken en woensdag en vrijdag met 6 bakken. Het komt wel eens voor dat deze treinen te klein worden uit gevoerd. Dat kan komen door een defect aan een treinstel of door een verstoring de dag ervoor waardoor niet de juiste treinstellen in Amersfoort overnachten.
Afgelopen maand is iedere week trein 15822 één keer te klein uitgevoerd. Trein 15824 is de afgelopen maand maar één keer te klein uitgevoerd.

Beide treinen worden gepland op basis van de reizigersaantallen. Daarbij mogen reizigers in deze trein staan, acceptabele normering. Wanneer de treinen in hun normale samenstelling rijden staan er reizigers vanaf Naarden-Bussum en dat gaat zo door tot Amsterdam. Wanneer de trein te klein wordt uitgevoerd dan staan er al reizigers vanaf Amersfoort/Baarn.

Bekijk origineel

7 reacties

Om welke trein gaat het precies? Dat weet NS precies om welke rit het gaat.
Reputatie 3
Volgens https://treinposities.nl/vertrekstaat/amersfoort-schothorst/2019-04-17 zijn zowel de 15820 (om 7:26) als de 15822 (om 7:56) met 4 bakken vertrokken richting Amsterdam, terwijl dit er volgens planning 10 horen te zijn (http://nsdr.bemined.nl/2019-3/dienstregeling-15800-wo.html).
Mogelijk heeft dit te maken met de seinstoring van vanmorgen rond Schiphol: https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/27090-17-april-2019-seinstoring-schiphol-airport. Deze leek alleen effect te hebben op treinen afkomstig van het opstelterrein bij Hoofddorp, waaronder ook de sprinter die rijdt tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort Vathorst.
Het verklaart echter niet waarom dit vaker voorkomt.
Hoe laat had je willen vertrekken vanaf Amersfoort Schothorst, Niekje69? Dan ga ik melding maken van je ervaringen. Of het inderdaad zoals Sycorax te maken heeft met verstoringen elders durf ik zo niet te zeggen.
Trein Vathorst naar Amsterdam van 07:56. Kleine trein en daar komt een storing naar Schiphol bij. Normaal al te klein en nu dus helemaal met die storing donderdag. De trein 07:56 en 08:26 zijn vaak maar 1 treindeel. Deze 2 tijden reis ik vaak met deze sprinters. 2x in de week 1 treindeel. Hoe kan dit eigenlijk? Dat is midden in de spits.
Dit is inmiddels aangekaart bij de desbetreffende afdeling. Ook heb ik wat extra informatie uitgevraagd. Ik ben namelijk ook benieuwd waarom deze keuze is gemaakt. Wanneer en of ik antwoord krijg, horen jullie van mij.
Ik heb wat informatie terug gekregen! Het gaat dus om de treinen 15822 (vertrektijd: 07.53) en 15824 (vertrektijd: 08.23). Trein 15822 behoort alle dagen met 10 bakken SLT te rijden, trein 15824 rijdt op maandag, dinsdag en donderdag met 10 bakken en woensdag en vrijdag met 6 bakken. Het komt wel eens voor dat deze treinen te klein worden uit gevoerd. Dat kan komen door een defect aan een treinstel of door een verstoring de dag ervoor waardoor niet de juiste treinstellen in Amersfoort overnachten.
Afgelopen maand is iedere week trein 15822 één keer te klein uitgevoerd. Trein 15824 is de afgelopen maand maar één keer te klein uitgevoerd.

Beide treinen worden gepland op basis van de reizigersaantallen. Daarbij mogen reizigers in deze trein staan, acceptabele normering. Wanneer de treinen in hun normale samenstelling rijden staan er reizigers vanaf Naarden-Bussum en dat gaat zo door tot Amsterdam. Wanneer de trein te klein wordt uitgevoerd dan staan er al reizigers vanaf Amersfoort/Baarn.
Reputatie 1
Het gaat wel vaak mis met materieel op de 158 merk ik. Ik hoor er al een hoop over van een grote groep mensen die regelmatig op de 158 rijdt.

Reageer