beantwoord

Weer trein 1127 opgeheven

Weer trein 1127 opgeheven van af Delft. NS waarom?
icon

Beste antwoord door Henk_NL 23 maart 2018, 11:14

Gelukkig hebben we logfiles 😃 Om 06:38 is al het besluit genomen om de stop in Delft te laten vervallen, en een extra stop op Delft Zuid in te leggen. Om 07:55 is dat besluit teruggedraaid.
Bekijk origineel

17 reacties

Mijn reactie is nu het antwoord op dat topic, en voor mijn ego en het countertje in m'n profiel is dat natuurlijk fijn, maar feitelijk is het geen antwoord op de vraag. TS vraagt specifiek _waarom_ dit gebeurd is. Edwin's vermoeden komt nog het meest in de buurt, maar ook dat is enkel een vermoeden. Zou er alsnog antwoord kunnen komen op de vraag van TS?
Reputatie 7
Badge +3
Of heeft iemand die nog niet wakker was een foutieve wijziging gedaan? Tot de machinist opeens belt met de vraag of 'ie nou echt op Delft Zuid moet stoppen ipv Delft ;););)
Reputatie 7
Badge
Hoe men gedacht heeft dat die stop daar een goed idee was, vraag ik me dan wel weer af.
bedankt voor je uitleg, Edwin.

Blijft de vraag waarom de reguliere stop in Delft vervangen is door een niet-passende stop in Delft-Zuid.
Misschien een groep studenten ophalen?
Reputatie 7
Badge
Het waarom van het opheffen van de stop op Delft Zuid denk ik wel te weten. Die trein is 280 meter lang, de nuttige perronlengte van Delft Zuid is 265 meter. Je komt dus een stukkie te kort en er zit dan wel een loc aan weerszijden, maar dat zou betekenen dat je de voorste loc met de buffers gelijk met het einde van het perron zou moeten neerzetten. Een paar meter voor het einde (met een pneumatisch geremde trein helemaal niet ondenkbaar) en je staat met minimaal 1 deur buiten.

Hoe men gedacht heeft dat die stop daar een goed idee was, vraag ik me dan wel weer af.
Reputatie 7
Badge
Alleen al de eerste actie om een vaste stop te laten vervallen brengt de discussie van Huishoudbeurs vs Duivendrecht, en tijd-inlopen-door-stops-over-te-slaan-om-stiptheidsprestatie-op-te-krikken weer op gang 😉
Reputatie 7
Badge +3
Het waarom wordt is dan wel een vraagteken. Ik zie geen grote verstoringen, wel een vervallen 1114 die volgens mij normaal terug gaat als 1127. Dan zou je eerder verwachten dat de hele rit vanaf GVC vervalt.
Nouja, het waarom durf ik zo snel niet te zeggen, dat is eigenlijk het meest interessante. Maar het klopt in ieder geval wat Slide en jij hebben gezien 🙂
Kijk! Dat verklaart een hoop. Thx Henk!
Gelukkig hebben we logfiles 😃 Om 06:38 is al het besluit genomen om de stop in Delft te laten vervallen, en een extra stop op Delft Zuid in te leggen. Om 07:55 is dat besluit teruggedraaid.
Reputatie 7
Badge +3
En dat weet men dan een kwartier van te voren? Doe mij ook zo'n glazen bol :P

Aankomsttijd Delft van 1127 is 7.58, vertrek 8.01. Tijd van posten van TS is 7.36 en van Slidestops is 7.44.
Reputatie 7
Badge +3
@Slidestops
Waarschijnlijk is de machinist vergeten te stoppen in Delft en is vervolgens om de overlast te beperken in Delft Zuid gestopt.
Vreemd! Ik kon al niet vinden dat de trein niet in Delft heeft gestopt. Heb je de trein om 8.01 uur in Delft nog kunnen pakken, Student240700?
Reputatie 7
Apart, het is weer terug gewijzigd en de trein staat er nu gewoon weer op
Het is in iedergeval weer helemaal kut, gister ook twee uur erover gedaan van Schiphol naar Den Haag Moerwijk vanwege een defecte trein... dit moet beter kunnen
Reputatie 7
Het is gewijzigd en dus niet volgens planning. Normaal stopt hij ook niet op zuid, maar geen idee waarom vandaag wel..
Sinds wanneer stopt deze trein op delft zuid?
Reputatie 7
1127 stopt niet in Delft, maar wel Delft zuid. Waarom dat is, geen idee..

https://www.ovtijden.com/arnu/rl/1127/2018-03-23T08:01:00+0100

Reageer