weer treinuitval Zwolle-Utrecht

• 2 juli 2019
  • 10 reacties
  • 412 Bekeken

Nu de tropische temperaturen zijn verdwenen, mogen we weer instappen in het oude en versleten DDAR materieel (zonder airco) op het traject Zwolle Utrecht. En guess what weer 2 treinen uitgevallen in de ochtendspits. Wanneer houdt deze ellende eens op? Wanneer komt het nieuwe materieel dat vanaf juni 2019 zou worden ingezet?

10 reacties

Badge
Dan moet ik je toch alvast aangeven dat de SNG ook alleen een andere kleur bankjes heeft in de 1e klas en over het comfort verschillen de meningen.
@AbbeyRoad

Ik bespeur een behoorlijke ironie in uw reactie. De 'eerste klasse' in de DDAR op bovengenoemd traject is in veel gevallen een 'blauw geverfde' tweede klasse, met een extra streep aan de buitenzijde. Dezelfde krappe en oncomfortabele bankjes dus. Slechts af en toe de treinstoelen, die overigens vaak vuil en versleten zijn. Ik zie niet in hoe ik daar met weemoed aan terug zal denken. En dan heb ik het nog niet over het ontbreken van airco. En daar betaalt mijn werkgever dan het volle pond voor!
Reputatie 7
Badge
Daarbij komt dat dit materieel absoluut niet het comfort biedt dat een dagelijkse reiziger met een eerste klas businesscard mag verwachten. Kortom, de dienst op dit traject blijft voorlopig ver onder de maat.

Spreek de hoop uit @Nijkerker dat de Eerste Klasse van de SNG bevalt.
Ben erg benieuwd naar uw bevindingen en hoop dat u niet met weemoed terugdenkt aan de DDAR.
Reputatie 7
Badge +3
@MJL
De situatie voor de periode september tot december met naast SNG ook nog DD-AR/DDZ is een tijdelijke oplossing. Die is nodig omdat de spitstreinen pas vanaf de nieuwe dienstregeling in december gaan rijden.

In december wordt dan de eindsituatie bereikt. Vanaf dan rijden alle sprinters Zwolle-Utrecht met SNG. Welk materieel er wordt ingezet in de spitstrein Harderwijk-Nijkerk-Amersfoort is mij niet duidelijk. Dat zou in principe van alles kunnen zijn afhankelijk van wat er beschikbaar is.
Badge
Nee, de DDZ rijdt er nu ook al af en toe op omdat er niet altijd genoeg DD-AR materieel voor handen is en in ieder geval totdat de extra sprinter tussen Harderwijk en Amersfoort gaat rijden in de spits zal er op de drukke momenten een dubbeldekker nodig zijn en dat zal dan DD-AR of DDZ zijn afhankelijk wat beschikbaar is.
Reputatie 5
Dus even voor de duidelijkheid.....nu een oude sneltrein met matig comfort, straks kort een nieuwe en zeer comfortabele intercity, en daarna voor een langere tijd een onprettige sprinter. Is dit een tussenstap of "permanent"?
@Tamzin
Kijk, dat zij hoopgevende berichten!
Reputatie 7
Badge +3
@Nijkerker
Vanaf december gaan er in de spits vier treinen per uur rijden tussen Harderwijk en Amersfoort (de extra treinen stoppen alleen in Harderwijk en Nijkerk). Dan zijn er geen dubbeldekkers meer nodig en dan kan DD-AR naar het rangeerterrein. Het DDZ dat in het najaar ook tijdelijk zal rijden gaat dan weer terug naar de intercity-dienst.
Jeroen, dank voor je reactie. Maar dit lost het probleem toch niet op? Wat heb je aan het nieuwe materieel als de capaciteit onvoldoende is om de spitsritten uit te voeren en daarvoor voorlopig afhankelijk blijft van het oude storingsgevoelige materieel? Daarbij komt dat dit materieel absoluut niet het comfort biedt dat een dagelijkse reiziger met een eerste klas businesscard mag verwachten. Kortom, de dienst op dit traject blijft voorlopig ver onder de maat.
Badge
Het nieuwe materieel gaat per september rijden op deze treinserie maar er zal dan in de spits mogelijk toch nog DD-AR rijden als er geen DDZ beschikbaar is. De SNG heeft niet voldoende capaciteit om de spitsritten uit te voeren vandaar dat in de spitstijden er een dubbeldekker trein zal rijden.

Zeer waarschijnlijk zal er al eerder begonnen worden met het inzetten van de SNG in bepaalde ritten aangezien er altijd proefritten met reizigers zijn voor de datum dat de inzet gepland is.

Reageer