Skip to main content

Van zaterdag 8 februari 2025 04.00 uur t/m maandag 10 februari 2025 02.00 uur is het weer prijs met werkzaamheden op bovengenoemde traject(en).

Er worden ook weer bussen ingezet. In de reisplanner staat zelfs “NS Snelbus i.p.v. trein". Maar als je de route bekijkt wordt er wel op alle stations (behalve Kapelle-Biezelinge) gestopt. Dat lijkt me dan toch geen “snelbus”?

Er wordt niet op Kapelle-Biezelinge gestopt dus hij is ietwat sneller dan een stopbus 🤣.

Vanaf Kapelle-Biezelinge moet je een taxibus naar Goes nemen en dan de 'snelbus' naar Bergen op Zoom...

Waarom het zo geregeld is begrijp ik overigens niet, het lijkt me duurder om een aparte taxibus te huren voor die enkele aantal reizigers dan de bus extra te laten stoppen op Kapelle-Biezelinge...

Waarom het zo geregeld is begrijp ik overigens niet, het lijkt me duurder om een aparte taxibus te huren voor die enkele aantal reizigers dan de bus extra te laten stoppen op Kapelle-Biezelinge...

Het zal wel door de reistijd komen, zelfde met bussen tussen Helmond en Eindhoven (via de A270/N270) waar het ongunstig is om de kleine stations aan te doen. En elke kilometer met een touringcar omreizen kost natuurlijk meer dan een pendelbusje.

Kan ook nog door de bereikbaarheid van Kapelle-Biezelinge komen (touringcars en eventuele overlast voor omwonenden).

Vergelijkbaar, snelbussen Eindhoven - Weert - Sittard stoppen ook in Roermond, kost super veel meer tijd dan gewoon de A2 volgen. Doe dan pendelbussen Weert - Roermond - Sittard, win-win.

Het zal wel door de reistijd komen, zelfde met bussen tussen Helmond en Eindhoven (via de A270/N270) waar het ongunstig is om de kleine stations aan te doen. En elke kilometer met een touringcar omreizen kost natuurlijk meer dan een pendelbusje.

Kan ook nog door de bereikbaarheid van Kapelle-Biezelinge komen, met touringcars.

Vergelijkbaar, snelbussen Eindhoven - Weert - Sittard stoppen ook in Roermond, kost super veel meer tijd dan gewoon de A2 volgen. Doe dan pendelbussen Weert - Roermond - Sittard, win-win.

Tja, en Kapelle-Biezelinge ligt natuurlijk in de buurt van Goes, met de OV-fiets ben je dus wellicht beter af, tenminste als je een OV-fiets kon huren in Kapelle-Biezelinge 😅.

Misschien in 2029...

Tja, en Kapelle-Biezelinge ligt natuurlijk in de buurt van Goes, met de OV-fiets ben je dus wellicht beter af, tenminste als je een OV-fiets kon huren in Kapelle-Biezelinge 😅.

Misschien in 2029...

Er zullen altijd reizigers zijn die geen OV-fiets gebruiken en dus heb je die taxibusjes toch nodig 

Op de website van NS staat ook doodleuk vermeld dat de extra reistijd 30 minuten is, terwijl je volgens de reisplanner van Middelburg naar Breda 60 minuten langer onderweg bent.

Op de website van NS staat ook doodleuk vermeld dat de extra reistijd 30 minuten is, terwijl je volgens de reisplanner van Middelburg naar Breda 60 minuten langer onderweg bent.

Kapelle Biezelinge - Breda net zo…

Er zullen altijd reizigers zijn die geen OV-fiets gebruiken en dus heb je die taxibusjes toch nodig 

Houdt niet in dat er helemaal geen OV-fietsen beschikbaar hoeven te zijn, een OV-fiets is een prima alternatief voor korte afstanden zoals Middelburg - Arnemuiden of Goes - Kapelle Biezelinge.

Ze blijven om de zoveel weken maar eindeloos bezig op dit niet te frequent bereden traject. Bijzondere lijn.

Om de zoveel weken is natuurlijk een overdrijving. Het is al weer een tijdje geleden dat we werkzaamheden hadden (16 november 🙂)

Wellicht een oplossing voor de snelheidsbeperking te Rilland-Bath, want blijkbaar is die er.

https://www.prorail.nl/over-ons/wat-doet-prorail/coordinatie-treinverkeer/punctualiteit/betere-prestaties-voor-reizigers/tijdelijke-snelheidsbeperkingen/overzicht-tijdelijke-snelheidsbeperkingen

Er zullen vast alleen maar meer werkzaamheden bij komen hoe dichter we bij de ERMTS proef in 2029 komen, dus hou je maar vast. :)

Zou kunnen, volgens ProRail hebben een eerdere werkzaamheden niet geholpen en is het probleem weer teruggekeerd.

Om de zoveel weken is natuurlijk een overdrijving. Het is al weer een tijdje geleden dat we werkzaamheden hadden (16 november 🙂)

Zo, nou dat is lang geleden 😆

Kijk maar eens terug hoevaak er de afgelopen jaren ergens tussen Roosendaal en Vlissingen werkzaamheden zijn geweest🫣

Er zullen vast alleen maar meer werkzaamheden bij komen hoe dichter we bij de ERMTS proef in 2029 komen, dus hou je maar vast. :)

Zeker.... niet goed voor de klandizie op de lijn. Zeeland wordt per spoor in de toekomst steeds vaker een hindernisparcours c.q. onbereikbare provincie. 

Zo, nou dat is lang geleden 😆

Kijk maar eens terug hoevaak er de afgelopen jaren ergens tussen Roosendaal en Vlissingen werkzaamheden zijn geweest🫣

De verzakkingen zullen vast een aandeel hebben gehad in de hoeveelheid werkzaamheden op de lijn. Ik reken de werkzaamheden in de nachten trouwens niet mee, want deze hadden amper impact op de reizigers, behalve misschien op de laatste trein die uitviel.

Edit: Foutje 😔

Wat wel zou kunnen is 1 x per uur, nl. op het halve uur, de bus echt als snelbus te laten rijden. Dan is de rit veel korter dan het nu geplande uur en hoeven de reizigers uit Zeeuws-Vlaanderen - die maar 1 x per uur een verbinding hebben met “de overkant” en steeds in Goes arriveren om hh:32- niet ook nog eens een half uur te wachten. 

Precies deze zelfde mis-planning bij werk rondom Goes in weekends heb ik al 2 x eerder aangekaart bij NS. Antwoord: “we nemen het mee voor een volgende keer”. Wordt niets mee gedaan, geen overleg. Omdat op stoptreinstations “nou eenmaal” - 2 x per uur een verbinding moet rijden vanwege e.o.a. nieuw dogma kan er blijkbaar niets aangepast worden, zelfs niet tijdelijk!

Zo kalft de weinige animo voor NS die er onder Zeeuws-Vlamingen nog is, weer verder af.

Of is de Zeeuwse Lijn alleen voor “boven de rivier”? En ZHZMU-protocol voor de reserve-Belgen?

NS kan zich helaas niet aanpassen aan alle overstappers en het is gelukkig maar voor 2 dagen.

Zelfs vanuit Vlissingen moet je een kwartier wachten op de bus.

Tsja, volgens de concessie is NS verplicht om 2x/uur alle haltes in Zeeland aan te doen, ook in het weekend. Een snelbus laten rijden kost dus extra bussen. Of dat uitkan kan ik niet overzien. Wel zuur voor Zeeuws-Vlaanderen.

Blijkbaar is van 10 oktober tot 18 oktober Bergen op Zoom - Breda aan de beurt, vrij bijzonder want het zijn 2 losse trajecten? En in december is Vlissingen - Goes aan de beurt voor een betere waterafvoer.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/17212715/zeeuwse-treinreizigers-dit-jaar-meerdere-keren-last-van-werkzaamheden-op-het-spoor-zorgt-voor-hinder

Reageer