beantwoord

why the sprinter not stop at Delft Campus at 7.42?

• 12 oktober 2020
  • 7 reacties
  • 241 Bekeken

The Sprinter from Den Haag to Dorderecht should stop at Delft Campus. but this morning, one sprinter just pass without any speed cut. Why?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 12 oktober 2020, 13:46

As stated previously (in Dutch) this was a human error. The stop was overlooked and the train driver couldn't decelerate timely enough the come to a full stop at the platform. My apologies for the inconvenience Hannah Bao.

Bekijk origineel

7 reacties

Good morning Hannah Bao! Welcome to the NS Community.

Tilburg - Breda is a very busy route. If there is a delay of some kind on that route traffic control can request for Tilburg University to be skipped to make up for lost time. This is the least impactful option in such cases. My apologies for the inconvenience. If this has resulted in a delay of 30 minutes or more you can issue a claim at: https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html

-edit. oops, wrong route. I'll look into it and get back to you.

Tilburg - Breda is a very busy route. If there is a delay of some kind on that route traffic control can request for Tilburg University to be skipped to make up for lost time. This is the least impactful option in such cases. My apologies for the inconvenience. If this has resulted in a delay of 30 minutes or more you can issue a claim at: https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html

Leuk zo'n standaardreactie maar topicstarter heeft het over Delft en niet over Tilburg.

Reputatie 7
Badge +3

Delft en Tilburg zijn iets anders alhoewel het probleem van soms niet stoppende treinen hetzelfde is.

Leuk zo'n standaardreactie maar topicstarter heeft het over Delft en niet over Tilburg.

Och, een Moderator zou toch eens een foutje maken. Je hoeft niet gelijk zo zuur te reageren hoor Pingpong. We gebruiken geen standaard antwoorden op de Community.

De situatie zal zoals Tamzin aangeeft op hetzelfde neer komen op Delft Campus. Ik ga bekijken of ik dit kan bevestigen.

Reputatie 5

Volgens Treinposities was de betreffende trein niet vertraagd en is Delft Campus op hoge snelheid genaderd, hoewel de machinist bij het passeren van het station nog heeft geremd tot (uiteindelijk) 25 km/h. Typisch geval van “station vergeten” denk ik.

Och, een Moderator zou toch eens een foutje maken. Je hoeft niet gelijk zo zuur te reageren hoor Pingpong. We gebruiken geen standaard antwoorden op de Community.

De situatie zal zoals Tamzin aangeeft op hetzelfde neer komen op Delft Campus. Ik ga bekijken of ik dit kan bevestigen.

Oh sorry hoor, Was zeker niet zuur bedoelt. Sommige topics keren herhaaldelijk terug. Ik ga er dan vanuit dat er min of meer standaard antwoorden zijn. In dit geval was de vraag in het Engels dus ik had iets meer oplettendheid verwacht. Ik neem dus net als Rudi aan: Vergeten te stoppen. 

As stated previously (in Dutch) this was a human error. The stop was overlooked and the train driver couldn't decelerate timely enough the come to a full stop at the platform. My apologies for the inconvenience Hannah Bao.

Reageer