beantwoord

Wijziging dienstregeling?

• 26 april 2017
  • 7 reacties
  • 210 Bekeken

Ik wil de trein van Wolfheze naar Arnhem of naar Ede nemen op 30-4: volgens de dienstregeling gaat-ie 1 x per uur.
En op 7-5 gaat-ie 2x per uur. Betekent dat een wijziging dienstregeling per 1-5?
icon

Beste antwoord door Tochjo 26 april 2017, 09:51

Er vindt geen wijziging in de dienstregeling plaats. De sprinters tussen Arnhem en Ede-Wageningen rijden op zondag normaal gesproken één keer per uur en dat blijft zo.

Bij geplande werkzaamheden kan de treindienst wel tijdelijk worden aangepast. Op Arnhem - Ede-Wageningen betekent dat soms dat er juist meer treinen rijden dan op een normale zondag, namelijk twee sprinters in plaats van één sprinter per uur.

U geeft aan dat dit wel het geval is op zondag 7 mei en niet op zondag 30 april, maar volgens mij rijden er op beide zondagen twee sprinters per uur.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Er vindt geen wijziging in de dienstregeling plaats. De sprinters tussen Arnhem en Ede-Wageningen rijden op zondag normaal gesproken één keer per uur en dat blijft zo.

Bij geplande werkzaamheden kan de treindienst wel tijdelijk worden aangepast. Op Arnhem - Ede-Wageningen betekent dat soms dat er juist meer treinen rijden dan op een normale zondag, namelijk twee sprinters in plaats van één sprinter per uur.

U geeft aan dat dit wel het geval is op zondag 7 mei en niet op zondag 30 april, maar volgens mij rijden er op beide zondagen twee sprinters per uur.
Reputatie 7
Badge +3
Nee, dat is waarschijnlijk eenmalig omdat er op 6 en 7 mei werkzaamheden op een deel van het traject Utrecht-Arnhem.
Reputatie 6
Even een vraagje m.b.t. die sprinter. Ik heb me al een tijd afgevraagd waarom dit zo'n kort trajectje is. Vaak ook erg leeg. Waarom deze sprinter niet integreren in een andere dienst. Kan de Valleilijn in de toekomst niet doorgetrokken worden naar Arnhem. Ligt zo voor de hand.
Reputatie 4
Even een vraagje m.b.t. die sprinter. Ik heb me al een tijd afgevraagd waarom dit zo'n kort trajectje is. Vaak ook erg leeg. Waarom deze sprinter niet integreren in een andere dienst. Kan de Valleilijn in de toekomst niet doorgetrokken worden naar Arnhem. Ligt zo voor de hand.
oeh leuk, 5 verschillende vervoerders en hun incheckpoortjes/paaltjes in Arnhem. Iets met hoe meer zielen hoe meer vreugd. 🙂
Reputatie 7
Badge +3
@Rene 74
Connexxion heeft geen treinen om de dienst te kunnen doortrekken en NS wilde er tot voor kort niet aan meewerken. In 2021 loopt de concessie voor de Valleilijn af dus ergens in 2019 bij de aanbesteding zal deze discussie wel weer komen zeker nu NS verplicht is doordeweeks twee keer per uur te rijden en dat met tweemansbediening goud geld kost.

@ravitsec
Breng (een merknaam van de provincie Gelderland net als Bravo in Brabant) is ook gewoon Connexxion en die hebben al paaltjes/poortjes in Arnhem.
Welkom op het NS Serviceforum Winnetoetje. Heb je voldoende informatie in dit topic ontvangen? Normaal rijdt er dus op zondag één sprinter, soms twee vanwege werkzaamheden. Dat is echter een uitzondering.
ja hoor, bedankt allemaal.

Reageer