beantwoord

Wijziging dienstregeling

• 23 juni 2017
  • 7 reacties
  • 150 Bekeken

Vraag/klacht: Ik mis met 1 minuut steeds maar weer de aansluiting tussen Haarlem-Amsterdam > Amsterdam-Utrecht wat best vervelend is. Kunnen we hier iets aan doen?
icon

Beste antwoord door kukkie 23 juni 2017, 08:46

Dan mist u de trein ook niet op èèn minuut. (Tenzij u hard rent, maar dat kan niet iedereen) De vertrektijd is gelijk aan de aankomsttijd van uw trein.

Gewoon 13 minuten wachten dus

Heemstede - Utrecht is een verbinding die maar heel weinig reizigers willen halen, de trein naar Utrecht kan niet later vertrekken, want de trein vanaf Bijlmer Arena moet er direct achteraan.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Vanaf Haarlem rijdt elke 7 à 8 minuten een trein. U zult dus gewoon een trein eerder moeten nemen.
Excuses, Heemstede (eentje ervoor). Deze rijdt elke 15 min
De trein die vanuit Den haag/Leiden komt
Hoe dan ook, ik wacht elke morgen een precieze 15 min op Amsterdam Centraal voor de trein naar Utrecht omdat de aansluiting er niet is
Reputatie 3
Dan mist u de trein ook niet op èèn minuut. (Tenzij u hard rent, maar dat kan niet iedereen) De vertrektijd is gelijk aan de aankomsttijd van uw trein.

Gewoon 13 minuten wachten dus

Heemstede - Utrecht is een verbinding die maar heel weinig reizigers willen halen, de trein naar Utrecht kan niet later vertrekken, want de trein vanaf Bijlmer Arena moet er direct achteraan.
Klopt. Wat ik hiermee bedoel is vertrekt de trein 1/2 min later (of andersom 1/2 min eerder) is er niks aan de hand.

Snap dat het traject wellicht iets minder populair is en dat zal dan de reden hier ook van zijn. Wel blijft het jammer. Vooral sochtends, 13 min wachten.
Reputatie 7
Hallo chrisensing en welkom op het NS Serviceforum.

Wat kukkie aangeeft is helaas wel het geval: deze treinen zijn eigenlijk niet bedoeld om als overstap te gelden. In de reisplanner staat namelijk ook aangegeven dat er een 16 minuten wachttijd is (vandaag bijvoorbeeld). Ik zal jouw verzoek doorspelen naar de planners, maar ik verwacht niet dat zij dit aan kunnen passen. De dienstregeling is nu al lang bezig, daarnaast zal de prioriteit om deze overstap met veel gedoe aan te passen niet bijster hoog liggen vrees ik. Ik meld dit toch voor je, bedankt dat je meedenkt in oplossingen Chris!

Reageer