beantwoord

wijziging dienstregeling na verbouwing station Geldermaksen

• 11 augustus 2020
  • 9 reacties
  • 302 Bekeken

Deze is er een nieuwe dienstregeling ingegaan na verbouwing station Geldermalsen. Hierdoor is de overstap in Den Bosch (vanaf stoptrein Boxtel naar stoptrein Geldermalsen) heel erg slecht geworden. De heen- en de terugweg heb ik hierdoor een overstaptijd van 30 minuten!

icon

Beste antwoord door Tamzin 11 augustus 2020, 17:54

De wijzigingen zijn definitief en hebben een groot aantal voordelen:

- Herstel van de aansluiting in Tiel van Geldermalsen naar Elst v.v. 

-.Herstel van de aansluiting in Den Bosch van Geldermalsen naar Tilburg Universiteit v.v. 

- Meer betrouwbare overstap in Geldermalsen van Tiel naar Den Bosch v.v.

- Aansluiting in Den Bosch van Geldermalsen op de sprinter naar Oss v. v. 

- Betere aansluiting in Geldermalsen van Tiel naar Leerdam v.v.

- Aansluiting in Geldermalsen van Den Bosch naar Leerdam nu ook in de daluren.

- Regelmatige dienstregeling van de sprinters tussen Geldermalsen en Den Bosch v.v. 

Enige nadeel

- 10 minuten langere overstaptijd in Den Bosch van Geldermalsen naar Boxtel v.v., maar die aansluiting was al niet best. 

Ik begrijp dat dit voor jou heel vervelend is maar als je het lijstje ziet is wel duidelijk waarom deze keuze is gemaakt.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De wijzigingen zijn definitief en hebben een groot aantal voordelen:

- Herstel van de aansluiting in Tiel van Geldermalsen naar Elst v.v. 

-.Herstel van de aansluiting in Den Bosch van Geldermalsen naar Tilburg Universiteit v.v. 

- Meer betrouwbare overstap in Geldermalsen van Tiel naar Den Bosch v.v.

- Aansluiting in Den Bosch van Geldermalsen op de sprinter naar Oss v. v. 

- Betere aansluiting in Geldermalsen van Tiel naar Leerdam v.v.

- Aansluiting in Geldermalsen van Den Bosch naar Leerdam nu ook in de daluren.

- Regelmatige dienstregeling van de sprinters tussen Geldermalsen en Den Bosch v.v. 

Enige nadeel

- 10 minuten langere overstaptijd in Den Bosch van Geldermalsen naar Boxtel v.v., maar die aansluiting was al niet best. 

Ik begrijp dat dit voor jou heel vervelend is maar als je het lijstje ziet is wel duidelijk waarom deze keuze is gemaakt.

Dan is het misschien een idee om ook de tijden van de trein van stoptrein Eindhoven naar Den Bosch ook aan te passen. Dan is iedereen blij 

Hoezo een betrouwbaarder overstap van Tiel naar Den Bosch. Voorheen kon ik bijna altijd de overstap halen omdat ik alleen het perron hoefde over te steken.

Nu 6 minuten voor trapje af, trap omhoog, trap omlaag. Is echt een conditietraining. En dan hoef ik gelukkig nog niet met de lift, want dat is helemaal niet te halen 

En zoals je al aan gaf, overstap was al slecht. Dus maken we hem nog veel gefrusteerder. Is helemaal geen probleem voor al die mensen 

Voorheen stond de sprinter naar Geldermalsen altijd 19 minuten stil op station Den Bosch. Kon ik lekker warm of koel zitten. En bij vertragingen kon hij toch op tijd vertrekken.

Nu staat hij maar 6 minuten stil en bij vertraging van een paar minuten is de ovestap in Geldermalsen dus niet meer te halen

Of blijft de trein naar Tiel nu wachten zodat we overstapt zijn?

Reputatie 7
Badge +3

Verschuiven van de sprinter naar Eindhoven is geen optie omdat je dan alle sprinters rond Eindhoven moet verschuiven en dat rijdt dan weer de intercity's in de wielen.

Hoe vervelend ook, een groot aantal mensen wordt hier beter van en een enkeling niet.

En van Leerdam naar Tiel is de overstaptijd juist 10 minuten langer hoor ik van een medereiziger

Reputatie 7
Badge +3

NS kijkt voor de aansluitingen primair naar de grote aantallen. In dit geval gaat het daarbij om de verbinding Geldermalsen-Tilburg Universiteit en om de verbinding Tiel-'s Hertogenbosch waar in beide gevallen grote aantallen studenten/scholieren gebruik van maken. Daarnaast lag er ook al langer het verzoek om een aansluiting van Geldermalsen naar 's-Hertogenbosch Oost omdat bij dat laatste station tegenwoordig nogal wat HBO-opleidingen zitten. Bij alle overige genoemde overstappen gaat het om kleinere of zelfs minimale aantallen hoewel ik besef dat er bijv. ook studenten uit het Rivierenland op St Lucas in Boxtel zullen studeren.

Nogmaals er moeten keuzes worden gemaakt en dan wordt (mijns inziens terecht) gekozen voor aansluitingen waar grote aantallen mensen gebruik van maken. Voor de andere overstappen kijk je wat er mogelijk is, soms lukt dat maar soms ook niet. Alles op alles laten aansluiten kan helaas niet, zeker niet bij halfuurdiensten.

Reageer