beantwoord

Wijziging perrons waarom?

• 8 december 2017
  • 4 reacties
  • 156 Bekeken

Ik reis van Utrecht Vaartsche Rijn naar Den Haag en kan gewoonlijk op Utrecht Centraal van spoor 20 naar 21 overstappen.. dat is per maandag veranderd... dan van 20 naar 8 en bij beetje vertraging mis je de aansluiting.
icon

Beste antwoord door Treinspotter123 8 december 2017, 22:58

Verschillende treinen gaan anders op elkaar keren in de nieuwe dienstregeling. De intercity naar Den Haag gaat aansluiting geven op de intercity vanuit Amersfoort. Vandaar zal deze trein op spoor 8 halteren; reizigers kunnen dan immers snel en gemakkelijk overstappen van spoor 9 naar 8.
Bekijk origineel

4 reacties

Verschillende treinen gaan anders op elkaar keren in de nieuwe dienstregeling. De intercity naar Den Haag gaat aansluiting geven op de intercity vanuit Amersfoort. Vandaar zal deze trein op spoor 8 halteren; reizigers kunnen dan immers snel en gemakkelijk overstappen van spoor 9 naar 8.
Reputatie 6
Badge +1
Nu al is er het ene kwartier een cross platform overstap en het andere kwartier een overstap over lange afstand. Zoals gezien wordt dat 4x per uur een lange afstand, met voldoende overstaptijd.
Goedemiddag wouteruitutrecht, welkom op het NS Serviceforum!

Ik zie dat je al enige uitleg hebt gekregen van Treinspotter123 en Keuzereiziger. Weet je zo verder voldoende?
Reputatie 6
Ik heb wel eens de trein van Utrecht Lunetten met overstap in Utrecht CS naar Den Haag. Het klopt dat in de 2017 dienstregeling de 5 minuten overstap van spoor 20 naar spoor 8 een utopie was. Ook in de avonduren was het fors doorlopen. Ik zie nu dat de overstap 8 of 11 minuten is. Dat klinkt een stuk prettiger. Nu nam ik vaak uit voorzorg toch een treintje eerder...

Reageer