beantwoord

Wijziging vertrektijd serie 5000

• 16 april 2020
  • 8 reacties
  • 334 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1

Voor reizigers die van de Sprinter gebruik maken tussen Dordrecht en Rotterdam Centraal zijn de vertrektijden enigszins gewijzigd. De treinen uit de 5000 serie stoppen, sinds 15 april en voor zover ik kan zien tot volgende week vrijdag, 7 minuten op Rotterdam Lombardijen i.p.v. de gebruikelijk 1 minuut, waarbij de trein dus later aankomt op Rotterdam Centraal. Reizigers die op Rotterdam Centraal overstappen op de trein naar de trein richting Uitgeest missen hiermee dus hun aansluiting en moeten een half uur wachten op de eerstvolgende trein.

Heeft er iemand een verklaring waarom hiervoor gekozen is?

Ik zie trouwens ook dat a.s. zaterdag alleen de 2243 & 2245 in de 2200 serie zijn gehele route Vlissingen - Amsterdam Centraal rijdt. Zou dat echt zo zijn?

icon

Beste antwoord door Edwin 17 april 2020, 10:58

Die vraag werd intern ook gesteld, het antwoord:

De middensporen zijn per afgelopen zaterdag buitendienst (eerder konden deze nog op lage snelheid bereden worden). Het buitenspoor wordt echter ook gebruikt door IC-Brussel. Daarom moet de sprinter inwachten zodat deze netjes achter IC-Brussel aan kan.

Bekijk origineel

8 reacties

Om eerlijk te zijn, zou ik het je niet durven vertellen. Ik ga je vraag intern eens voorleggen. Wellicht dat @Jeroen @Edwin of @Julian een idee hebben?

Nee, ik weet niet waarom de tijden gewijzigd zijn, maar ik schat dat het een en ander aangepast is vanwege bijvoorbeeld werkzaamheden. Er zijn nog altijd sporen defect in de Willemsspoortunnel, wellicht dat er op dit moment werkzaamheden zijn om die sporen te repareren en dat er daardoor dus gewacht moet worden.

Reputatie 7
Badge

Die vraag werd intern ook gesteld, het antwoord:

De middensporen zijn per afgelopen zaterdag buitendienst (eerder konden deze nog op lage snelheid bereden worden). Het buitenspoor wordt echter ook gebruikt door IC-Brussel. Daarom moet de sprinter inwachten zodat deze netjes achter IC-Brussel aan kan.

Reputatie 4

En dan moeten de sprinter-reizigers maar gewoon een half uur op Rotterdam Centraal wachten voor de sprinter richting Gouda?

Beetje verkeerde inschatting bij de planning, lijkt mij zo.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat de IC Brussel nu nog voorrang krijgt op de sprinters. Geheel eens met de conclusie van Pluckie. Hoeveel mensen reizen er überhaupt nu nog tussen België en Nederland. Lijkt mij dat dit zo snel mogelijk weer terug naar de oude situatie moet.

Reputatie 7
Badge

Die vraag staat nu uit. Als er een antwoord komt, laat ik het hier wel weten.

Reputatie 7
Badge +3

En is ook bekend hoe lang dit afsluiten duurt? Het is nu nog niet te zeggen wanneer de Corona maatregelen wordern versoepeld, maar wanneer dat gebeurt zullen weer meer mensen met de trein gaan reizen en zal de basisdienstregeling niet genoeg zijn. Dat wordt dan wel lastiger met deze sporen afgesloten.

Reputatie 7
Badge

En is ook bekend hoe lang dit afsluiten duurt? Het is nu nog niet te zeggen wanneer de Corona maatregelen wordern versoepeld, maar wanneer dat gebeurt zullen weer meer mensen met de trein gaan reizen en zal de basisdienstregeling niet genoeg zijn. Dat wordt dan wel lastiger met deze sporen afgesloten.

Ik heb geen flauw idee, dat is een vraag die ProRail mag beantwoorden. Op het moment dat de dienstregeling weer wordt uitgebreid, zal waarschijnlijk ICD ook wel weer kunnen gaan rijden en die gebruiken die buis in de tunnel verreweg het meest (samen met de ander internationale treinen uiteraard).

Reageer