Wijzigingen nieuwe dienstregeling 2023 | NS Community

Wijzigingen nieuwe dienstregeling 2023

  • 15 September 2022
  • 3 reacties
  • 203 Bekeken

Ik zag op www.wiki.ovinnederland.nl dat de dienstregeling vanaf december flink wordt afgeschaald.

En ik snap heus wel dat het moet, vanwege het personeelstekort alleen met 2 dingen ben ik niet blij:

1: De Intercity naar Lelystad en Dordrecht rijdt niet verder dan Schiphol. Hoe moet ik dan van/naar Rotterdam en/of Dordrecht komen?

2: De Intercity naar Nijmegen/Arnhem Centraal rijdt niet meer ´s avonds en in het weekend. Hoe moet ik dan in Oosterbeek komen? 

Ik snap dat deze wijzigingen nodig zijn, maar de NS maakt het voor mij hierdoor extra lastig om bijvoorbeeld treinuitjes te maken.

Wat vinden jullie van deze wijzigingen?

Ik hoor graag jullie meningen hierover zodat we hier een gesprek over kunnen voeren!

Groetjes,
Daniël


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Met het afschalen van de treindienst is het niet zo dat er op de door u genoemde trajecten geen treinen meer zullen rijden, er gaan dan alleen minder treinen rijden. U kunt nog komen waar u wilt, alleen zal dat met (meer) overstappen zijn en mogelijk ook een langere reistijd

Bv op het traject Lelystad -Schiphol rijden nog de IC's uit Groningen/Leeuwarden naar Den Haag via Leiden. U kunt dan in Leiden overstappen op de IC naar Rotterdam en Dordrecht

Badge +3

De afschaling van de dienstregeling heeft te maken met personeelstekort, in het bijzonder een tekort aan conducteurs. Daarom kunnen er minder treinen rijden.

Uit uw bericht meen ik af te leiden dat u denkt dat er helemaal geen treinen meer zullen rijden op de trajecten die u noemt. Dat is onjuist; er blijven nog treinen rijden, alleen minder. U kunt dus met andere treinseries, op andere tijden, of met een extra overstap alsnog op uw bestemming komen.

Reputatie 5
Badge

Het is allemaal heel vervelend, maar NS heeft ongetwijfeld gekeken waar het het minst pijn doet.

 

 

Reageer