Winterweer en nieuwe dienstregeling

• 10 december 2017
  • 6 reacties
  • 213 Bekeken

Reputatie 2
Beste forumleden,

Vandaag ging de nieuwe diensregeling van start samen met een sneeuwstoring. Jammer genoeg verliep dit niet vlekkeloos.

Inzet van bussen was soms niet mogelijk door omstandigheden. Onduidelijke reisadviezen en/of omleidingroutes.

Wat mij een handig en praktisch idee leek, is om met alle vragen, moeilijkheden en andere opmerkingen in dit topic samenvoegen, voor een snelle oplossing.

6 reacties

Volgens mij ging het vandaag prima. NS had als grote verrassing het zonder spoorboekje reizen voor heel Nederland ingevoerd. Totale onduidelijkheid wat wel en wat niet reed. Tegenstrijdige omroepberichten. In Breda bijvoorbeeld wel omroepen dat er tussen Den Bosch en Eindhoven geen treinen reden maar niet omroepen dat de treinen naar Dordrecht vanuit Breda niet reden enz.enz. Ik heb vandaag helaas niet de indruk gekregen dat NS van het verleden veel geleerd heeft.
Reputatie 2
Misschien morgen wel weer iets meer...

Nu heb ik zelf ook even snel de reisplanner geraadpleegd nadat ik zag via omroep Zeeland dat de spits IC niet gaat rijden morgen (https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/102591/Eerste-spitstrein-van-NS-rijdt-niet ).

Volgens de NS Reisplanner rijdt deze spits IC's wel met een overstap.
Traject: Goes - Rotterdam Blaak
Aankomsttijd: 09.06
Vertrek spits IC: 07.58
Ritnummer: 2233

Gaat deze trein nu wel/niet rijden?
Badge
Voor zover ik wijs kan worden uit de reisplanner rijden alle treinen in Zeeland gewoon - inclusief de spits-IC! - maar worden ze allemaal geknipt te Roosendaal. Wie uit Zeeland/BoZ richting Randstad wil, zal dus extra moeten overstappen.
Reputatie 2
@DDietzen

Uiteindelijk toch maar treinstel 8739 gepakt die overal stopt. Op het station staat er op de borden dat de spits IC niet rijdt vandaag.

Wel raar dat de reisplanner deze reis als mogelijk weergeeft
Badge
Ah, oké. Ik vond het al gek. Wordt er wel geknipt in Roosendaal?
Reputatie 2
Er wordt geknipt in Roosendaal. De treinen vertrekken met enkele minuten vertraging ivm het overstappen en de beschikbaarheid van het perron. Tot nu toe gaat het in best goed met de aangepaste dienstregeling

Reageer