beantwoord

Wisselstoring Helmond/Brandenvoort/strijpS

Goedemiddag,

Ik even mijn beklacht doen bij de NS, omdat ik mijn bedenkingen heb bij de wisselstoringen die wordt omgeroepen om 11:59 op het station van Helmond centraal.
Er zou een grote wisselstoring zijn,en dat de eerst volgende trein om 12:31 vanaf station Helmond centraal.
Tot mijn verbazing denderen er 2 grote goederen treinen langs om 12:05 en 12:12.
Ik vraag me af als er een grote wisselstoring is kunnen er toch ook geen goederen trein rijden richting Eindhoven en Tilburg?
Volgens mij zit hier de planning behoorlijk scheef en moeten de reizigers hier voor de dupe zijn.
Maar niet getreurd want ik heb gemiddeld 5 x per week veel storingen dus dit kan er nog wel bij.
Ik zou bij de NS goed nadenken of dit wel zo door kan gaan.
Wat mij betreft is het gewoon een klote organisatie die schijt heeft aan de reizigers.

Met vriendelijke groeten
icon

Beste antwoord door iMark 26 april 2019, 12:26

NS is slechts een gebruiker van de infrastructuur van ProRail en kan niets doen aan wisselstoringen. Ook kan NS weinig doen aan het afwikkelen van de treindienst in het geval van verstoringen en het eventueel wel laten rijden van goederentreinen.

Het kan heel goed zijn dat de goederentreinen op zeer onhandige plekken stilstonden en dat die eerst moesten wegrijden voordat de reizigersdienst kon worden hervat. Vergelijk het met een vrachtwagen die heel onhandig stilstaat op een snelweg en daardoor het overige verkeer blokkeert.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
NS is slechts een gebruiker van de infrastructuur van ProRail en kan niets doen aan wisselstoringen. Ook kan NS weinig doen aan het afwikkelen van de treindienst in het geval van verstoringen en het eventueel wel laten rijden van goederentreinen.

Het kan heel goed zijn dat de goederentreinen op zeer onhandige plekken stilstonden en dat die eerst moesten wegrijden voordat de reizigersdienst kon worden hervat. Vergelijk het met een vrachtwagen die heel onhandig stilstaat op een snelweg en daardoor het overige verkeer blokkeert.

Reageer