wisselstoringen Hilversum

• 15 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 219 Bekeken

Het is elke week raak op het traject Hilversum Amsterdam. De aanpassingen zijn geen verbeteringen. Ook bij een vertraagde intercity internationaal wordt ook geen reserve trein naar Amsterdam ingezet.

11 reacties

Volgens mij hebben NS klanten alleen een overeenkomst met de NS, niet met ProRail. Dus reizigers kunnen terecht klagen bij de NS die de klachten zou kunnen doorgeven aan ProRail. Je zegt het eigenlijk zelf al; NS (niet de reiziger) betaalt ProRail en heeft een overeenkomst met die club.

Reputatie 6

Op deze NS-community staan zo vaak vragen en opmerkingen over zaken die bij Prorail thuishoren. Tijd voor een community voor treinreizigers op hĂșn website? 😉

Welkom op het forum. Uw post is zeer summier. NS heeft inderdaad geen vervangende treinen als de internationale trein ernstige vertraging heeft. Een vervangende trein zal er ook helaas voor u niet komen. Ik denk dat u dan beter een verbinding kan zoeken waar de internationale trein geen onderdeel vanuit maakt. 

Badge

Het is inderdaad de laatste weken raak op het traject Hilversum - Amsterdam maar deze klacht zou u eigenlijk in moeten dienen bij ProRail aangezien die firma degene is die verantwoordelijk is voor het onderhoud en aanpassingen aan de infra en niet de NS.  De NS betaald ProRail om gebruik te mogen maken van het spoor net als de andere vervoerders.

Overigens is er voornamelijk infra vervangen omdat het versleten was en zijn er bij Naarden Bussum wat aanpassingen geweest..

Wat betreft de internationale trein, als deze vertraging heeft wordt er inderdaad geen ander materieel ingezet op het traject simpelweg omdat dat materieel dan eerst beschikbaar moet zijn net als personeel. Daarna moet er nog een rijweg anagevraagd worden om met dat materieel te mogen rijden.

Dat kost allemaal tijd en is niet even met een paar minuten geregeld omdat het een extra ingezette trein is en niet de reguliere trein.

Badge

Martin7182, klagen kan inderdaad bij de NS maar ik geef hierboven aan bij wie de klacht eigenlijk moet liggen.  En het is efficienter en directer om de klacht daar neer te leggen dan het via via te doen.

Persoonlijk dien ik een klacht het liefst bij de verantwoordelijke in dan via via omdat ik dan ook altijd maar moet afwachten of de klacht juist terecht komt en of de feedback mij ook bereikt.

Reputatie 7
Badge +3

Wat betreft de internationale trein, als deze vertraging heeft wordt er inderdaad geen ander materieel ingezet op het traject simpelweg omdat dat materieel dan eerst beschikbaar moet zijn net als personeel. Daarna moet er nog een rijweg anagevraagd worden om met dat materieel te mogen rijden.

Dat kost allemaal tijd en is niet even met een paar minuten geregeld omdat het een extra ingezette trein is en niet de reguliere trein.

Bij slechts een vertraging niet inderdaad, bij uitvallen heel soms wel. Zo was er vandaag ipv IC Berlijn 146 een DD-AR vanaf Hengelo ingezet als vervangde 100146

In dit geval dus wel een keer een vervangende trein naar Amsterdam.

Badge

Maar bij uitvallen is dit verder van tevoren bekend zijn en kan er indien het voorhanden is reserve materieel ingezet worden en kan er gekeken worden of er personeel beschikbaar is of geschoven worden zodat er personeel beschikbaar is.

Reputatie 7
Badge +3

Dan hebben ze deze ene vervangende trein nog best snel geregeld, gezien dat de orginele 146 pas tussen Osnabruck en Rheine dermate grote vertraging op liep dat men een vervangende trein nodig achtte, dan was het nog nog maar iets van 1 uur tot die in Hengelo geweest zou zijn. 

Wel apart te zien dat het DD-AR voor dit soort ritten wordt in gezet. Misschien moet het toch maar niet aan de kant worden gezet en gesloopt, lekker nog een tijdje als reserve houden. :grin:

Reputatie 7
Badge +3

ProRail heeft geen community maar voor vragen, opmerkingen of klachten kun je wel contact opnemen met ProRail, Bv telefonisch, via e-mail (contactformulier waarop ze uit eigen ervaring snel reageren), en via social media. Ook via Twitter heb ik eens nog een zelfde ochtend antwoord ontvangen.

https://www.prorail.nl/reizigers/contact-3

Martin7182, klagen kan inderdaad bij de NS maar ik geef hierboven aan bij wie de klacht eigenlijk moet liggen.  En het is efficienter en directer om de klacht daar neer te leggen dan het via via te doen.

Persoonlijk dien ik een klacht het liefst bij de verantwoordelijke in dan via via omdat ik dan ook altijd maar moet afwachten of de klacht juist terecht komt en of de feedback mij ook bereikt.

Ik vind dat het dan juist vertroebelt. De klacht is vertraging op het genoemde traject. De klant zou niet hoeven weten of het een infra- of ander probleem is, dat mogen de NS en ProRail onderling uitzoeken. Misschien is de wisselstoring wel het gevolg van zwak metaal in de wissel, met jouw redenering mag ProRail de reiziger dan b.v. doorverwijzen naar Structon Rail, die het ook niet kan helpen dat Tata Steel een batch zwakke spoorstaven heeft geleverd ;)

Ik vind dat het dan juist vertroebelt. De klacht is vertraging op het genoemde traject. De klant zou niet hoeven weten of het een infra- of ander probleem is, dat mogen de NS en ProRail onderling uitzoeken. Misschien is de wisselstoring wel het gevolg van zwak metaal in de wissel, met jouw redenering mag ProRail de reiziger dan b.v. doorverwijzen naar Structon Rail, die het ook niet kan helpen dat Tata Steel een batch zwakke spoorstaven heeft geleverd ;)

Ik denk dat dit TS allemaal niet interresseert. Zij wil graag een vervangende trein.

Reageer