wolfheze

• 31 oktober 2020
  • 17 reacties
  • 335 Bekeken

Waarom stuurt de ns planner als je naar Wolfhezerweg in Wolfheze eerst naar Arnhem? Dan met de bus richting Wilfheze. Uitstappen moet je 18 minuten lopen. Als je bij het station Wolfheze uit stapt kom je de straat Wolfhezerstraat tegen

17 reacties

Reputatie 6

Maar het is ook een lange weg die tot aan Oosterbeek gaat. Dus het hangt er van af waar je precies moet zijn. Afhankelijk van waar je de reis start zou het inderdaad kunnen dat het sneller is om een bus vanaf Arnhem te nemen.

Maar ik moest naar het fletcher hotel wolfheze en de planner gaf ook aan dat je via Atnhem moet mey de bus. Terwijl vanuit station Wolfheze 5 minuten is 

Reputatie 6

Volgens googlemaps is het anderhalve km tussen station en hotel en is het 18 minuten lopen.

Badge +3

Klopt, Openstreetmap geeft ook 18 tot 20 minuten te voet aan. Maar het gekke is dat de NS planner je vanaf het station zelf óók eerst met de sprinter naar Arnhem stuurt, totaal 47 minuten (of zelfs nog veel langer).

Reputatie 7
Badge +3

Google geeft aan dat het vanaf de bushalte waar je heen gestuurd wordt 1,2 km is en vanaf station Wolfheze 1,5 km. Met de bus heb je dus de korste loopafstand, wat dan neem ik aan ook de reden is dat route met de bus getoond wordt.  Wil je zelf echter per se via het station en dus met de trein (omdat je bv je fiets meeneemt die niet in de bus kan), zul je niet moeten plannen naar het adres maar naar het station.

Badge +3

Ik vermoed dat er geen voetgangerspad langs (een deel van) de weg ligt. Als je in de planner de optie trein uit zet is er namelijk geen enkel reisadvies.

Openstreetmap en Google Maps sturen je gewoon tegen het verkeer in over het fietspad langs de N783.

Heb het even nagevraagd bij 9292.

Reputatie 7
Badge +3

Als ik op Google streetview kijk is er juist tussen de bushalte en het hotel geen voetgangerspad, waardoor je van de fietsstrook gebruik moet maken.

Vanaf het station is er wel een stoep en deels een vrij liggend fietspad. Een deel van die weg naar het station heb ik nog eens gefietst en daar was gewoon een stoep.

Het reisadvies zal denk ik gebaseerd zijn op de kortste loopafstand.

Ik was er in loop tijd 5 minuten

Badge +3

Het is toch echt 1,5 km dus dan loop je 18 km/u…

Overigens is het enige stuk waar geen voetgangerspad ligt de onderdoorgang van de A50 tot aan de Balijeweg. En je moet dus de N783 oversteken… 

Badge +3

Het reisadvies zal denk ik gebaseerd zijn op de kortste loopafstand.

Als je plant zonder bus of trein is er geen advies, dus dat is vreemd want dan zou de 1 minuut langere looproute gegeven moeten worden.

Reputatie 6

Ik was er in loop tijd 5 minuten

Anderhalve km in 5 minuten? Dan heeft u heel hard gelopen.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je niet van station naar station plant, dan geeft de NS planner de 9292-planner weer.

Ik zoek locaties waar ik nog nooit geweest ben  ook via google maps en plan daar ook de reis. Voordeel is dat de ook kan zien waar je locatie t.o.v. het station is.

Reputatie 7
Badge +3

Het is toch echt 1,5 km dus dan loop je 18 km/u…

Overigens is het enige stuk waar geen voetgangerspad ligt de onderdoorgang van de A50 tot aan de Balijeweg. En je moet dus de N783 oversteken… 

Die N783 is de Wolfhezerweg en die durf ik best wel over te steken. Smalle weg, aan weerszijden een fietsstrook.  Vanaf station tot iets voor deze de A50 overgaat loopt die door de bebouwde kom en qua verkeer niet al te druk (eigen ervaring van de fietstocht zo'n 3 jaar geleden).

Op die Wolfhezerweg, dicht bij het hotel, is er meen ik ook een halte van een Breng buurtbus, maar die schijnt nu vanwege Corona niet te rijden, wel een Regiotaxi. 

Badge +3

Ehh… https://9292.nl/meldingen/verstoring/213305

U kunt vanaf 26-10 in de Breng bus weer voor instappen en een kaartje kopen

Wolfhezerweg staat erbij, maar daar ging het niet om verder (geen halte dichtbij hotel, 17m lopen).

9292 zegt:

Hi Robert, bedankt voor de melding. Wanneer ik dit reisadvies opvraag krijg ik wel een looproute te zien. Zou je wat screenshots mee kunnen sturen van het desbetreffende reisadvies? Groeten, Tess

Dus ga ik daar even mee aan de slag.

Badge +3

En als je (verkeerstechnisch) niet mag lopen vanaf het station Wolfheze naar het hotel dan kan je ook nog wandelen vanaf Oosterbeek (35 minuten). Ben je nog steeds (komende vanuit de richting Ede) sneller dan met de trein en bus via Arnhem!

Vanaf station Oosterbeek is de bus wel iets sneller (0:28, waarvan lopen vanaf de bushalte nog altijd 17m ) en dat geeft 9292 gewoon aan.

Reputatie 7
Badge +3

Ehh… https://9292.nl/meldingen/verstoring/213305

U kunt vanaf 26-10 in de Breng bus weer voor instappen en een kaartje kopen

Wolfhezerweg staat erbij, maar daar ging het niet om verder

Dat is voor de gewone bus, niet voor de buurtbus. Die halte Wolfhezerweg voor de gewone bus (352) is niet op de Wolfhezeweg zelf, maar op de N225 (Utrechtseweg) bij de afslag naar de Wolfhezerweg. 

Het ligt er maar net aan waar op de Wolfhezerweg je moet zijn. Plan je naar naar het hotel op nr 17, dan krijg je een advies via Arnhem en dan bus 352, plan je naar bv nr 40 is het via station Wolfheze en dan 13 minuten lopen, dat is dan de kortste looproute.  Wil je naar het hotel en toch via station Wolfheze, plan dan niet naar adres maar naar station. 

En de vraag was “Waarom stuurt de ns planner je eerst naar Arnhem?” Dat is niet de NS planner maar de 9292 planner wanneer je naar adres of bushalte plant. Wil je de NS planner gebuiken dan moet je van station naar station plannen. 

Badge +3

Tess van 9292 gaat ermee aan de slag. Hoe dan ook is het redelijk onzinnig om NIET vanaf station Wolfheze te lopen (of een ov-fiets te nemen), als je uit de richting Ede-Wageningen komt dus.

Of gewoon plannen naar nummer 40 op de Wolfhezerweg (en dan 4 min extra lopen) :joy: Je moet het maar weten… 

Reageer