beantwoord

Wordt er nog gekeken naar de belachelijke dienstregeling tussen Nijmegen en Tilburg universiteit?

• 29 December 2016
  • 39 reacties
  • 1359 Bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

Reputatie 3
Als je nu een wijziging zou doorvoeren, zou dat waarschijnlijk pas met wijzigingsblad april gebeuren - februari is voor de start van de nieuwe dienstregeling al afgesloten. Maar NS kennende verwacht ik niet dat er wacht gebeurt. Het enige middel is voldoende media-aandacht creëren, dat wil nog wel eens helpen.
Reputatie 6
Badge
Studenten kunnen de bus nemen. Hoeveel reden er per uur ook alweer van Tilburg Uni naar Tilburg station? Een stuk of 15?
Reputatie 7
Badge +3
@landrsthrn
Iedereen en alles moet maar wijken omdat NS perse twee sprinters in Utrecht aan elkaar wil koppelen? Want dat is de enige oorzaak van alle problemen.
Reputatie 6
Badge +1
Wordt hier nog naar gekeken? Of moeten studenten wachten tot het eerst volgende wijziging ergens in februari of maart?

Deze verbinding zal tot december niet gewijzigd worden. Wellicht zijn er verbeteringen te verwachten in 2018, als alle tijden op de lijn Utrecht-Eindhoven weer opschuiven...
Reputatie 2
Even naar het schijnt de belabberde verbinding Nijmegen - Tilburg Universiteit weer nieuw onder de aandacht te brengen. Zijn er al inmiddels al verbeteringen aangebracht aan de dienstregeling? En zo ja, welke en waar kunnen we ze eventueel terug vinden?
Wat gaat er met de dienstregeling van 2018 gebeuren op het traject Nijmegen - Tilburg Universiteit?
Reputatie 7
Badge +3
In december worden de sprinters Arnhem-Den Bosch en Den Bosch-Dordrecht aan elkaar gekoppeld.

Verder wordt spitsdienst Oss-Den Bosch dan gekoppeld aan de sprinter Den Bosch-Deurne. Buiten de spits gaan de sprinters Den Bosch-Deurne in Den Bosch kort keren.
Reputatie 2
Dat betekent dus een rechtstreekse verbinding van Nijmegen naar Tilburg Universiteit. Behalve als je natuurlijk van Nijmegen Heyendaal afkomt. Ook veel studenten die opstappen in Wijchen, Ravenstein, Oss, Oss West, Rosmalen of 's-Hertogenbosch Oost op de trein naar Tilburg Universiteit, zullen naar alle waarschijnlijkheid blij zijn met deze verandering.
Reputatie 7
Arnhem-Dordrecht wordt een enorm lang traject met veel stops. Vertragingsgevoelig denk ik.
Reputatie 6
Badge
Welnee, valt wel mee. Den Haag Centraal - Zwolle is pas een idioot lang sprintertraject. Ik vind het eigenlijk een beetje waanzin, de sprinter was prima zoals hij was tussen Dordrecht en Den Bosch. Die verlenging komt vast en zeker alleen de mensen buiten Zuid-Holland ten goede.
Reputatie 7
Badge +3
Welnee, valt wel mee. Den Haag Centraal - Zwolle is pas een idioot lang sprintertraject. Ik vind het eigenlijk een beetje waanzin, de sprinter was prima zoals hij was tussen Dordrecht en Den Bosch. Die verlenging komt vast en zeker alleen de mensen buiten Zuid-Holland ten goede.
Richting Nijmegen is het nu al een reguliere overstap in Den Bosch, richting Dordrecht officieel niet maar is de aansluiting in driekwart van de gevallen te halen. Er is dus weinig reden om die koppeling niet te maken te meer daar NS er een trein (dat is dus 7 bakken Flirt in de spits) mee uitspaart. Dat materieel kan beter elders ingezet worden in plaats van in Den Bosch stil te staan.
Reputatie 7
Typisch die sprintertrajecten. Arnhem - Dordrecht en Zwolle - Den Haag erg lang en Arnhem - Ede zeer kort (te kort en slecht bezet om rendabel te kunnen zijn denk ik?) Kunnen er niet meer trajecten gekoppeld worden uit efficientie? Kan bijv. de Sprinter naar Deurne niet doorrijden naar Venlo? De IC rijdt na Helmond toch al in de vorm van een sprinter, en is slecht bezet. Kan de IC uit Schiphol dan niet beperkt blijven tot en van Eindhoven?
Reputatie 7
Badge +3
@Rene74
Er is al eens geopperd 4 sprinters per uur naar Deurne te laten rijden, waarvan er dan twee doorrijden naar Venlo. Maar dat was politiek niet haalbaar.
Reputatie 7
Badge

Die koppeling heeft toch alleen maar voordelen? Overigens hebben mensen buiten Zuid Holland ook recht op een prettige dienstregeling toch?! 🆒
Reputatie 6
Badge
Dat klopt, de mensen in Noord-Holland (behalve Alkmaar - Den Helder) en de stad Utrecht ook 😛

Reageer