Wordt er nog iets gedaan aan de meer dan 20 minuten overstaptijd op de stations Den Bosch en Zwolle

• 30 december 2016
  • 2 reacties
  • 160 Bekeken

Reputatie 2
Op diverse plekken op het NS forum wordt geklaagd over de lange overstaptijd. Met uitschieters van bijna een halfuur.
Het station wat met name genoemd wordt, is station Den Bosch.
Maar ook station Zwolle wordt ook genoemd.
Mensen gaan niet elke dag van een huis naar Schiphol of van het zuiden, oosten en/of noorden naar de Randstad. Mensen gaan wel
elke dag van hun huis naar school (lees: mbo-instelling, hogeschool of universiteit) of hun werk.

2 reacties

Hoi lijnennetkaart, ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om lang te moeten wachten op een station. Tim en Frank zijn onze experts op het forum over de nieuwe dienstregeling en zij lezen mee. Voor de zekerheid heb ik jouw signaal aan hen gemeld. Ik kan zelf helaas niet aangeven of er wel/niet veranderingen gemaakt kunnen worden in de dienstregeling vanwege deze wachttijd. Ik wens je voor nu alvast een fijne jaarwisseling!
Reputatie 7
Je kan het nooit iedereen naar de zin maken in een dienstregeling, lees ik steeds overal op het forum. Dat is logisch en hoeft ook niet. Wat wél kan (of behoort te kunnen) is het plezier en de pijn wat evenrediger verdelen. Overstaptijden van langer dan 15 minuten vind ik echt uit den boze in een druk bereisde 21e-eeuwse maatschappij als de onze. Ik denk dat velen het daarmee eens zullen zijn. Het stimuleert alleen maar om met de auto te gaan. Maar als je die niet hebt, zoals ik, wordt het dus een ander verhaal. Ik ga er eigenlijk vanuit dat in de dienstregeling 2018 als eerste deze overstaptijden worden aangepakt en de grote reizigersstromen rondom knooppunten buiten de Randstad worden geholpen. Het is echt niet nodig om nog weer 2 minuten sneller in de Randstad aan te komen.

Reageer