beantwoord

Zes keer tussen Utrecht en Amersfoort - Welke interval?

• 19 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 303 Bekeken

Reputatie 1
In de nieuwe dienstregeling gaan er zes treinen per uur rijden. Is het al bekend met welke interval dat gaat gebeuren?

Door werkzaamheden rijden er nu ook zes treinen per uur, maar wel met twee keer per uur een gat van 17 minuten. Waardoor het - ondanks alle goede bedoelingen - weinig toegevoegde meerwaarde heeft. Met vier treinen per uur hadden we ook een gat van 17 minuten.
icon

Beste antwoord door Laura NS 19 augustus 2019, 08:59

Hoi trein_meneer! Ik weet helaas nog niet met welke interval dit zal gebeuren. Ik hoop voor je dat het wat meer verspreid zal zijn! 😉
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi trein_meneer! Ik weet helaas nog niet met welke interval dit zal gebeuren. Ik hoop voor je dat het wat meer verspreid zal zijn! 😉
Badge +3
De zes intercity's zullen niet evenredig over het uur verdeeld worden. De kwartierdienst die nu bestaat zal worden aangevuld met twee extra treinen die kort na een andere intercity zullen vertrekken (de intercity's van Den Haag Centraal naar Utrecht Centraal zullen gaan doorrijden richting Amersfoort).
Reputatie 1
We gaan het zien, ik ben benieuwd. Het huidige gat van 17 minuten is vaak groot genoeg om een frietje te halen bij Smullers wat niet goed is voor mijn gewicht.
Reputatie 5
Badge
De dienstregeling tussen Amersfoort en Utrecht zoals die nu tijdens de werkzaamheden bij Naarden-Bussum geldt, is redelijk vergelijkbaar met hoe het in 2020 wordt. Dus inderdaad twee intercity's vlak achter elkaar en dan een kwartier niets. Grote voordeel in 2020 is wel dat alle treinen uit Amersfoort dan doorrijden naar Den Haag (4x per uur) of Rotterdam 2x per uur (nu tijdens de werkzaamheden is het 2x naar Rotterdam, 2x naar Den Haag en 2x naar Utrecht, zonder goede aansluitingen).

Reageer