beantwoord

Zondag op tijd naar Schiphol

• 29 juni 2020
  • 12 reacties
  • 339 Bekeken

Klopt het dat het niet mogelijk is om 8uur op Schiphol te zijn op een zondag ochtend? Ik kan het niet definitief vinden online.....kunt iemand mij meer helpen?

icon

Beste antwoord door Deventer 29 juni 2020, 09:19

Vanaf sommige bestemmingen kan je al om 05.39 op zondag op Schiphol zijn, het ligt er maar net aan waar je vandaan komt....

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6

Waar stapt u in? Dan kunt u het opzoeken in de reisplanner.

Vanaf sommige bestemmingen kan je al om 05.39 op zondag op Schiphol zijn, het ligt er maar net aan waar je vandaan komt....

Zo ben ik net naar Amersfoort verhuisd, omdat dit zo’n goede treinverbinding heeft met Schiphol en kom ik erachter dat het niet mogelijk is om in het weekend op tijd op mijn werk te komen. Geen trein vanuit Amersfoort naar Schiphol die even voor 7 uur aankomt. Alleen om 5.45 arriveren of 7.30 ;-( 

Veel van mijn collega’s komen hierdoor in de problemen. Dienstwissels van de operatie op Schiphol zijn tussen 6.30 en 7.00 dus beide tijden zijn nutteloos? Ook voor passagiers veelal of te vroeg of net te laat. Ik hoop dat de NS als college hier eens naar wil kijken? het is toch ook een 24/7 bedrijf, dus zou als geen ander moeten weten dat je in een vroege dienst op zondag niets heb aan 1.15 te vroeg op je werk te arriveren. Veel mensen huren nu een auto of lenen die van iemand maar dat is voor mij  geen optie..Beste NS kun je hier eens naar kijken ..1 intercity op traject Amersfoort- Schiphol aankomst 6.23 net als doordeweeks zou geweldig zijn voor alle medewerkers op Schiphol!!

Reputatie 7
Badge +3

@Monique18B het is niet de bedoeling om hetzelfde in verschillende topics te plaatsen.

Ow ik ben nieuw hier 😊 maar bedankt

Reputatie 6

Dat is mij ook opgevallen. Een zeer vroege sprinter Amersfoort-Amsterdam die 7 dagen per week rijdt. Mis je die op zaterdag en zondag dan moet je heel lang op de volgende wachten. Ik vermoed dat er vraag is naar een dergelijke verbinding in de weekends.

Reputatie 3

Tja. Volgensmij is dat zon beetje overal.

Van eindhoven is het 3.53 of 9.06.

Reputatie 6

Dat is wel heel extreem. Maar dat zal wel met vraag en aanbod te maken hebben.

Reputatie 7
Badge +3

NS begint gewoon laat met rijden (niet alleen op zon- en feestdagen), zeker in vergelijking met de ons omringende landen. Dat heeft natuurlijk met het geringe aantal reizigers te maken. Maar ook met de heel andere financiering met sloten minder subsidie.

Badge

Er zijn op een aantal trajecten hele vroege sprinters welke door Schiphol zelf geregeld zijn zodat medewerkers van Schiphol  tijdig aanwezig kunnen zijn, dit is dan de eerste sprinter die rijdt op het traject (soms met aangepaste stops onderweg). 

Vanwege de geringe bezetting van de andere sprinters in de ochtend is het niet rendabel eerder al meer sprinters te laten rijden voor de NS zelf.

Reputatie 5
Badge

Er is juist op alle toevoerlijnen naar deze ooit zo grootse luchthaven dagelijks, 365 days/yr, die net voor 6.00 aankomen. Daarna begint gewoon de normale zondagsdienst rond 7.00/7.30. Dus als jouw dienst net pas om 7.00 begint ben je inderdaad op ZO de klos. Iets langer vooruitdenkende mensen bekijken dat ff voor ze de drastische stap tot verhuizen nemen. Bekijk ook eens of het evt. misschien via Utr vanaf Amf mogelijk is wat later te vertrekken-maar normaal gesproken komt dat er meteen uit als je de reisplanner invult met de juiste data.

S´hol ging er nog heel lang vanuit dat de vele werknemers wel in Amstelveen of Hoofddorp zouden wonen-en pas later kwamen de bagagetillers uit die Bemre erbij-en daarvoor rijden ook op de ZO al heel erg vroeg volop van die bussen van ooit CN, nu de Connexxion (zolang ze het nog willen doen van mr Eringa) nu veelal zelfs geheel elektriek als kleine bijdrage aan het energiezuinig maken van deze nationale trots.

Nog maar eens, mede nav een opm van de ook altijd erg krietiese pgpg elders: NS is in principe niet ingesteld op mensen met rare werktijden die ook nog zo ver van hun werk wonen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben het met je eens dat verhuizen verder weg van de werkplek een groot risico is wanneer je op Schiphol werkt. Zelfs als op het moment van verhuizen de bereikbaarheid geregeld is, is het maar zeer de vraag of dat zo blijft. Het OV in Nederland is niet ingesteld op zeer onregelmatige werktijden. De enige uitzondering is de OV-concessie Amstelland Meerlanden (AML) die Schiphol bedient.

Reageer