zwolle naar deventer

Ik woon zelf in olst. De trein uit zwolle vertrekt regelmatig te laat. De overstap in deventer naar amersfoort is 4 minuten. Als de trein uit zwolle al te laat uit zwolle vertrekt wordt de aansluiting al moeilijk. Je moet ook nog onder het spoor door in deventer. Komen regelmatig de trap opgestormd en het ligt maar aan de conducteur of hij voor je neus de deuren sluit of niet.

51 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Zwolie altijd te laat. Ik kan me goed voorstellen dat je dit bij ons meldt. Een overstap missen is erg frustrerend, zeker als het 'op een haar na' is. Ik kan dit specifiek aankaarten zodat er meer aandacht voor komt, maar kan niet beloven dat het nooit voorkomt. In principe is wachten niet mogelijk, omdat ook de andere trein dan vertraging oploopt. Heb je voor mij de tijden waarop je vaak reist? Dan kan ik het nog beter nakijken en doorgeven.
Het is de trein die om 06.50 uit Zwolle moet vertrekken en om 07.06 uit Olst vertrekt. Ik reis ook geregeld van Utrecht via Zwolle naar Olst. En het valt mij op dat ook deze trein van 16.50 of 17.20 ook met enige regelmaat te laat uit Zwolle vertrekken.

Verder is de overstaptijd als je vanuit Olst via Deventer naar Amersfoort gaat de laatste jaren steeds krapper geworden. Hier is volgens mij nog wel een verbetering in aan te brengen. Trein uit Zwolle staat vaak al minimaal 5 minuten op het perron. Dus ik snap niet dat deze dan ook nog te laat vertrekt.
Reputatie 7
Bedankt voor jouw aanvullende informatie. Ik stuur over jouw situatie feedback door naar de achterliggende afdeling. Helaas krijg ik hier geen terugkoppeling op. Om wat meer begrip voor het hele proces te creëren, is er vandaag een nieuwsbericht aan gewijd door ons. Deze kun je hier lezen.
2 minuten te laat uit Olst vertrokken aankomst in Deventer 07.15 hou schema bij ter info
Reputatie 7
Er zijn 2 redenen waarom de 3600 (Zwolle - Roosendaal) laat kan vertrekken uit Zwolle.

1 als deze later aankomt, moet de machinist vaak teruglopen om de trein aan de andere kant weer te rijden. Hierbij moet de trein eerst in de parkeerstand komen, de machinist teruglopen, de machinist de remmen weer testen, frontseinen controleren en nog wat dingen doen. Door de relatief korte keertijd, kan dit een probleem zijn.

2 door de stoptrein die er naast staat. (Zwolle-Enschede). Een tijd terug, konden de treinen er tegelijkertijd uit. Dit is nu niet meer mogelijk. De stoptrein vertrekt 2 minuten voor de IC en maakt gebruik van dezelfde wissels. Als die stoptrein later weggaat, moet de IC op hem wachten, totdat en de wissels vrij zijn, en hij een stukje verder is (volgende sein).
1. De trein komt dan regelmatig te laat. Misschien klopt de planning dan niet en moet deze aan de situatie aangepast worden.
2. Door het probleem met de wissels klopt dus de planner niet meer. Dus is het logisch dat deze dan bij de volgende ronde aan de nieuwe situatie aangepast wordt.

De trein in Deventer zou best 2 minuten later kunnen vertrekken, want deze heeft om het traject naar Amsterdam meer mogelijkheden om de verloren tijd in te halen.
Nog geen verbetering. Jammer.
Vandaag weer gelukt om de aansluiting NIET te halen, wordt nu een beetje cynisch. Goed bezig NS.
Slechte zaak. We proberen echt waar het kan op tijd te vertrekken. Dit is momenteel één van de belangrijke speerpunten voor het treinpersoneel. Juist om dit te voorkomen.
Reputatie 7
Badge +3
Er zijn 2 redenen waarom de 3600 (Zwolle - Roosendaal) laat kan vertrekken uit Zwolle.

1 als deze later aankomt, moet de machinist vaak teruglopen om de trein aan de andere kant weer te rijden. Hierbij moet de trein eerst in de parkeerstand komen, de machinist teruglopen, de machinist de remmen weer testen, frontseinen controleren en nog wat dingen doen. Door de relatief korte keertijd, kan dit een probleem zijn.

Dit betreft het keren van de eerste trein uit Deventer die pas in Zutphen aan zijn dienst begint. Als die steeds te laat in Zwolle aankomt lijkt het er op dat hij of in Zutphen steeds te laat wordt voorgereden of dat er problemen zijn met kruisingen in Zwolle zelf. Omdat het steeds weer gebeurt lijkt het er op dat er ergens een systematisch probleem zit.
Trein van 7.06 uit Olst weer te laat vertrokken. Aansluiting in Deventer wel gehaald.
De trein vertrok vanochtend inderdaad 2 minuten te laat uit Zwolle, 1 minuut te laat uit Olst en kwam uiteindelijk op tijd binnen te Deventer. Ik heb het inmiddels ook aangekaart bij de achterliggende afdeling en de cijfers meegestuurd.

Ik heb van 1 september t/m 1 november alle doordeweekse treinen, vertrek 07.06 bekeken. Dat zijn er 39 (in verband met werkzaamheden). Van die 39 treinen kwamen er 24 precies volgens dienstregeling aan in Deventer: 62%. 15 treinen kwamen te laat aan in Deventer. Dat is te vaak. Met een minuut vertraging kun je een overstap nog wel halen (even flink doorstappen), maar vanaf +2 is het al veel te krap. Ik heb mijn bevindingen intern gedeeld en ik hoop ook met een terugkoppeling te kunnen komen!

2 maal +1
6 maal +2
1 maal +3
2 maal +4
3 maal +5
1 maal +8

01-09 op tijd

04-09 op tijd
05-09 op tijd
06-09 +2
07-09 +5
08-09 op tijd

11-09 op tijd
12-09 +8
13-09 +2
14-09 +2
15-09 op tijd

18-09 op tijd
19-09 op tijd
20-09 op tijd
21-09 op tijd
22-09 op tijd

25-09 op tijd
26-09 op tijd
27-09 +1
28-09 +5
29-09 op tijd

02-10 +4
03-10 op tijd
04-10 op tijd
05-10 +2
06-10 op tijd

09-10 +3
10-10 +2
11-10 op tijd
12-10 op tijd
13-10 +2

16-10 +5
17-10 op tijd
18-10 op tijd
19-10 +1
20-10 op tijd

23-10 werkzaamheden
24-10 werkzaamheden
25-10 werkzaamheden
26-10 werkzaamheden
27-10 werkzaamheden

30-10 op tijd
31-10 +4
01-11 op tijd
Mooi dat je dit bijgehouden hebt. En dit is nog maar alleen de trein van 7.06. Ik hoop dat er toch wat aan gedaan kan worden. Ben benieuwd naar de terugkoppeling.
Reputatie 5
Ondanks dit bericht in het Archief staat, vind ik ook dat of de machinist te lui is, of die trein het gewoon niet aan kan. Als je uit Deventer richting Zwolle gaat, heb je bij de knoop in Zwolle een heel stuk waar je gewoon 60 mag blijven rijden. Vaak gaan ze al 40 voordat ze uberhaupt bij die knoop zijn.

Ten tweede trekt zo'n DDZ gewoon zeer langzaam op, niks aan te doen.

Ten derde remt de machinist veel te vroeg af van Zwolle richting Deventer bij o.a. Wijhe en ook Olst. Een halve kilometer voor die 2 stations rijdt ie al 40-50 ofzo, ja dan krijg je ook vertragingen.

De "kwaliteit" van machinisten is de laatste tijd wel vaker een dingetje waardoor vertragingen ontstaan en waardoor vertragingen gewoon niet worden weggewerkt.
@Mark Het lijkt erop dat dit bericht per ongeluk in archief beland is, excuses.
Vanmorgen de trein te laat uit Zwolle (+3) en Olst (+3) vertrokken. Aansluiting toch gehaald wel een sprintje trekken. Trein reed in Deventer goed door. Klopt wat er gezegd wordt dat de trein soms al begin Deventer langzaam gaat rijden.
Trein van Ols't naar Zwolle van 06.24 met 4 minuten vertraging goed vertrokken
Ik zie het inderdaad. Als ik over deze trein een terugkoppeling heb dan lees je dat a.s.a.p.
Reputatie 6
Badge
Bedoel je niet zsm?
Als jij dat graag wil dan doe ik dit zsm
Trein uit Olst van 6.24 met 2 minuten vertraging vertrokken. De trein van 6.50 uit Zwolle richting amersfooet met 4 minuten te laat vertrokken. Wachten op aansluiting trein naar Den Haag en laten deze ook nog eerder vertrekken. Dus men kan wel wachten bij de NS.
16.50 de Standaard 2 minuten te laat uit Zwolle vertrokken
Reputatie 5
Volgens https://www.ovtijden.com/arnu/rl/7955/2017-11-08T16:48:00+0100 vertrok de sprinter naar Enschede 2 minuten te laat, waardoor de trein naar Roosendaal ook 2 minuten later vertrekt.

Die trein vertrekt wel vaker te laat door afwetend personeel o.i.d.
Vanaf 11 dec verandert het, want dan gaat om .20/.50 de trein naar Roosendaal en .22/.52 de trein naar Enschede, dan heb je daar geen last meer van.
Dat is inderdaad een verbetering Mark. Blijft wel dat de Zwolle/Deventer/Roosendaal-trein op tijd dient te vertrekken, los van verbeteringen in de dienstregeling. Ik heb alles inmiddels aangekaart en wacht op een reactie.
Het is bijna sinterklaas dus vol verwachting klopt mijn hart

Reageer