Skip to main content
Antwoord

e-ticket

• April 28, 2025
  • 5 reacties
  • 133 Bekeken

Ik ben echt een nitwit als het aankomt op openbaar vervoer. Maar goed. Ik moest naar Amsterdam en dacht slim te zijn en vooraf een e-ticket te bestellen. Had ik het maar niet gedaan. €15 weg! Zo lijkt het. 

Geen idee hoe dat werkt op stations. Maar goed, ik kom aan en hoef blijkbaar niet in te checken op het perron van vertrek. Maar in Amsterdam moet ik wel door poortjes. Die het dus niet doen. Dus ik betaal maar met mijn telefoon en zo kan ik wel door de poortjes. Dus dubbel betaald. En wat nu?? Ik wil wel mijn €15 terug. Hoe??

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi MaasMotor,

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen uiteraard niet bij jouw gegevens. Voor verzoeken tot restitutie dien je contact op te nemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Op elk station met poortjes zijn er poortjes waar je ook met een e-ticket naar buiten kunt. Scan de QR-code bij een poortje met de tekst ‘Scan ticket'.

Hier kun je niet met een e-ticket naar buiten
Hier kun je wel met een e-ticket naar buiten

5 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • April 28, 2025

Hoi MaasMotor,

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen uiteraard niet bij jouw gegevens. Voor verzoeken tot restitutie dien je contact op te nemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Op elk station met poortjes zijn er poortjes waar je ook met een e-ticket naar buiten kunt. Scan de QR-code bij een poortje met de tekst ‘Scan ticket'.

Hier kun je niet met een e-ticket naar buiten
Hier kun je wel met een e-ticket naar buiten

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • April 28, 2025

Dank voor je reactie! 

Ik heb nu echt veel te veel betaald en baal hier natuurlijk van. Volgende keer maar weer gewoon met de auto. 😉

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • April 28, 2025

Bij alle poortjes op Amsterdam Centraal kun je een e-ticket (QR-code in de NS app) scannen, dus dat is het probleem niet.

Voor een ander station met poortjes, gebruik de buitenste (brede) poortjes. Bij stations zonder poortjes hoef je niets te doen.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • April 28, 2025

Neem telefonisch, via X, Facebook of chat contact op met NS klantenservice en geef aan dat jij dubbel betaald hebt voor de reis.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • April 28, 2025

En als poortjes het niet doen, kun je altijd de op de i-knop drukken op de zuil bij het brede poortje. Dan wordt het op afstand geopend.

Als je een bankpas of telefoon gebruikt i.p.v. je al betaalde ticket, dan weet je van tevoren dat je dubbel gaat betalen, dus dat moet je niet doen.