Skip to main content
beantwoord

Geen vroegboekkorting meer?

Hoi, is de vroegboekkorting afgeschaft bij de NS? Ik krijg op geen enkele dag of tijdstip nog de korting.

Beste antwoord door Thom

Klopt, op de iPad kun je gewoon Safari als browser gebruiken, en daar mee moet alles kunnen. De Mac met Safari kan hooguit wat kleine uitbreidingen hebben die de iPad niet heeft,maar voor dit doel is dat niet relevant.

Bekijk origineel

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 6 april 2025

Je bedoelt de prijs/tijd deal? Die bestaat nog steeds. Hangt af van traject en dag.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 6 april 2025

De vroegboekkorting, dan wel Early Bird, bestaat nog in de Eurocity naar België en prijs/tijd deals zijn er weliswaar niet altijd, maar vaak wel op de wat rustiger tijden. Daar zijn kortingen ook voor bedoeld, u heeft er geen recht op wanneer het u uitkomt helaas. Het kan niettemin flink schelen en het is ook erg populair als ik kijk naar het aantal malen dat er gebruik van wordt gemaakt. Het is goedkoop, maar heeft ook wat beperkingen.

En soms kan het inderdaad niet.

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 6 april 2025

@Emootje Wanneer wilt u reizen? En waar naar toe?

PaulBSA
  • Reisleider**
  • 6 april 2025

Wat TS ook kan zijn overkomen: in de reisplanner app van NS op mijn IPad wordt geen vroegboekkorting getoond. Open ik de app op mijn IPhone dan wordt deze wel vermeld (ik kies op beiden hetzelfde traject, datum en tijd). 

Forum|alt.badge.img+1
PaulBSA schreef:

Wat TS ook kan zijn overkomen: in de reisplanner app van NS op mijn IPad wordt geen vroegboekkorting getoond. Open ik de app op mijn IPhone dan wordt deze wel vermeld (ik kies op beiden hetzelfde traject, datum en tijd). 

Weer uiterst merkwaardig dit.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 6 april 2025

Tenzij die iPad al ouder is, en niet meer de meest recente app heeft?

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 6 april 2025

Het kan ook zijn dat iOS wel op orde is, maar iPadOS og niet. Vroeger werkte dit voor de programmeurs in een keer, nu is dat niet meer het geval.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4

Volgens mij kan je op een tablet altijd nog kiezen voor de ‘desktop versie’ van de planner, en ja daar zit soms een verschil in.

Wat ook soms kan is je reis in twee delen (mét PrijsTijd Deal korting) splitsen als er voor de gehele reis geen korting getoond wordt, maar dat is niet altijd goedkoper!

Bij werkzaamheden met treinvervangend vervoer is er geen PrijsTijd Deal korting.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 6 april 2025

Klopt, op de iPad kun je gewoon Safari als browser gebruiken, en daar mee moet alles kunnen. De Mac met Safari kan hooguit wat kleine uitbreidingen hebben die de iPad niet heeft,maar voor dit doel is dat niet relevant.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 6 april 2025

Als je regelmatig gebruik wilt maken van prijs/tijd deals is een abonnement misschien een optie. Altijd zeker van korting bij incheck in daluren. En geen weggegooid geld als de reis onverhoopt niet door gaat.

Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • 6 april 2025

Bij werkzaamheden en naar sommige bestemmingen wordt er geen vroegboekkorting aangeboden.

Kijk op abonnementspagina. Vooral dal voordeel of weekend vrij kan ook heel voordelig zijn. Tevens ben je niet afhankelijk van een tijdstip en kan je op het laatste moment een andere bestemming toe.

Na 1 maand dagelijks opzegbaar.

Reageer