Hallo, vraagje mijn zoon gaat met de dagkaart reizen naar een open dag op school maar moet hij om 16 uur uitstappen in onze woonplaats of mag hij bijvoorbeeld om 15.50 nog de trein van zijn school pakken. De treinreis duurt ongeveer 30 min.
Met een jongeren dagkaart mag niet in de spits gereisd worden. Hij zal dus moeten uitstappen.
Dus om16 uur moet hij in zijn woonplaats uitstappen?
Of een extra kaartje kopen van het laatste station waar de trein net voor de spits stopt tot zijn bestemming. In ieder geval is de Jongeren Dagkaart Dal – de naam zegt het al – geen geldig vervoerbewijs in de spitsuren. Blijft hij in de trein zitten, dan gaat hij bij controle in de spitsuren op de bon met alleen een Jongeren Dagkaart Dal.
Dus om16 uur moet hij in zijn woonplaats uitstappen?
Of ergens anders en wachten tot 18.30 uur.
Hij kan ook een extra kaartje kopen vanaf het laatste station voor 16 uur tot zijn eindstation.
Op het laatste station voordat het 16.00 is moet hij uitstappen en dan is inchecken met een bankpas ook een optie. Treinreizen is rekenen, de combinatie jongerenkaart en betaalpas kan ook duurder zijn.
We krijgen inmiddels ook meldingen dat jongeren bekeurd worden bij het aantreffen met een jongerenkaart in de spits, en 50 euro extra is al helemaal duur. Het is allemaal veel strenger geworden dan aanvankelijk en ook strenger dan dat u mogelijk veronderstelde.
Het staat overigens vermeld dat het niet mag, bij mijn weten zelfs op de jongerenkaart zelf, in ieder geval bij de voorwaarden.
Misschien is het zo klaar en dan kan hij eerder vertrekken voor de school.
Bedankt allemaal!
* van school
Dankjewel, ik ga tegen hem zeggen dat hij dit moet doen dan hoeft hij niet eerder te vertrekken van school.
Bedankt!
Dankjewel, ik ga tegen hem zeggen dat hij dit moet doen dan hoeft hij niet eerder te vertrekken van school.
Bedankt!
Koop online een kaartje of check in Arnhem in met bankpas als hij daar genoeg tijd heeft om dat te doen. Kaartje uit de automaat kost €1,50 extra.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.