Wat was het voor soort e-ticket en wat rond welke tijd probeerde je het poortje te openen?
normaal 1e klas e-ticket. was rond half 10 vanmorgen
normaal 1e klas e-ticket. was rond half 10 vanmorgen
Dat had geen enkel probleem mogen zijn.
Gelukkig bepaalt het poortje niet of een ticket geldig is. Je kunt altijd door een poortje komen door op de i-knop te drukken.
Hallo bonr en welkom bij de NS Community,
Dat is wel erg vreemd. Deze melding zou je dan niet mogen krijgen. Behalve dat een poortje wel bepaald of een e-ticket geldig is of niet is de rest van het antwoord van rvdborgt wel correct. Je kan door op de i-knop te drukken contact met ons krijgen om het poortje alsnog te laten openen.
Ja, is ook wel gelukt, maar is gewoon k*t dat t niet werkt zoals zou moeten.
Dat ben ik het met je eens. Wellicht was er een kleine storing gaande.
Met E-tickets kun je alleen de poortjes gebruiken waar ‘scan ticket’ op staat. Dat zijn meestal de buitense poortjes. Lukt het niet, dan kun je contact opnemen met de infopaal en vragen of men het poortje wilt openen.
Dat is wel erg vreemd. Deze melding zou je dan niet mogen krijgen. Behalve dat een poortje wel bepaald of een e-ticket geldig is of niet
Nee, dat bepaalt het poortje echt niet. De voorwaarden zijn bepalend. Er zijn genoeg gevallen waarbij het poortje geldige tickets weigert. Zelfs als het niet defect is. Denk bv. aan gevallen waarbij je het niet gepubliceerde maximale aantal poortpassages hebt overschreden, of tickets waarvoor NS al van tevoren heeft besloten dat die de poortjes niet mogen openen. En wie weet heeft @bonr ook zo'n geval gevonden.
De poortjes zijn zo ingesteld dat ze kunnen controleren of de ticket geldig is of niet. Het kan helaas wel eens voorkomen dat een poortje onterecht een ticket weigert, maar in dat geval kan je de i-knop dus gebruiken.
De poortjes zijn zo ingesteld dat ze kunnen controleren of de ticket geldig is of niet. Het kan helaas wel eens voorkomen dat een poortje onterecht een ticket weigert, maar in dat geval kan je de i-knop dus gebruiken.
De poortjes kunnen het theoretisch gezien misschien wel, maar ze doen dat niet altijd en dat is in bepaalde gevallen bewust zo ingesteld door NS. Dus wat ik al schreef is correct: de poortjes bepalen niet of een ticket geldig is. Dat is immers een bewuste keuze van NS.
Ik snap je punt even niet dat wij bewust onze poortjes instellen dat ze niet correct de e-tickets beoordelen. Waar en wanneer is dat het geval geweest?
Ik snap je punt even niet dat wij bewust onze poortjes instellen dat ze niet correct de e-tickets beoordelen. Waar en wanneer is dat het geval geweest?
Een paar voorbeelden:
- Met een e-ticket kun je maar een bepaald aantal keren en/of een beperkte tijd een poortje openen. De precieze beperkingen zijn niet gepubliceerd, maar er zijn meerdere discussies over geweest n.a.v. mensen die daarmee te maken kregen.
- Ook met een papieren Interrail kun je maar een beperkt aantal keren een poortje openen.
- Een internationaal ticket van België via Nederland naar Duitsland (of omgekeerd) wordt door de poortjes bewust geweigerd, alhoewel de geldigheid via Nederland duidelijk in de QR-code staat.
De genoemde tickets zijn gewoon geldig.
Was het geen uitcheckpoging bij de metro door met de zilveren trap om hoog te gaan?
Een poortje kan e-tickets weigeren als het om daluren tickets gaat waarmee je in de spits wilt inchecken (dus bijv. Samenreistickets of Jongeren Dagkaart).
Maar een simpel voltarief 1e klas e-ticket Wijchen - Blaak en dan rond half 10 uitchecken moet natuurlijk gewoon werken.
Denk dat @Raymond123 wel eens gelijk kan hebben, en dat het een RET poortje was.
@MoDe poortjes zonder e-ticket scanner geven natuurlijk geen melding ‘niet geldig’ 