beantwoord

boete

  • 29 May 2022
  • 7 reacties
  • 978 Bekeken

 

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 29 May 2022, 16:02

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Dit forum is vooral bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij kunnen vanzelfsprekend niet bij uw klantgegevens. Voor zaken zoals deze moet u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice.

Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op het nummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 6

Dit forum is vooral bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij kunnen vanzelfsprekend niet bij uw klantgegevens. Voor zaken zoals deze moet u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice.

Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op het nummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Aanvulling hierop: Als het goed is legt het treinpersoneel je uit hoe de procedure in zijn werk gaat. Je krijgt een Uitstel van Betaling, je krijgt een brief thuis van bureau nabetalingen met alle instructies en informatie, je betaalt m en klaar. Daar staat ook op hoe je kan aangeven dat je het er niet mee eens bent en dergelijke.

Omdat je alleen een titel hebt gegeven aan het topic en geen vraag hebt gesteld weten wij niet of je een vraag hebt die we kunnen beantwoorden of niet. Mocht je een vraag hebben, kan je die altijd stellen maar let wel op, zoals @Tochjo al zegt, dat wij geen inzicht hebben in persoonsgegevens.

Badge +3

Er stond eerst wel een vraag; hij had geen brief thuis ontvangen en vroeg zich af wat nu.

Reputatie 6

Er stond eerst wel een vraag; hij had geen brief thuis ontvangen en vroeg zich af wat nu.

Oh dan was ik dus te laat met het bekijken van het Topic. Dan denk ik dat we dit topic kunnen sluiten ;)

Badge +3

Een UvB ‘opslag’ van 50 euro voor een vervoerbewijs kopen in de trein kan je enkele keren per jaar terug krijgen, als een conducteur verder geen aantekening gemaakt heeft wegens niet op eerste verzoek legitimeren en zo.

Via de Klantenservice dus (telefoon, chat, social media). Hou je K××××× (6 cijfers) kenmerk bij de hand.

Reputatie 6

Een UvB ‘opslag’ van 50 euro voor een vervoerbewijs kopen in de trein kan je enkele keren per jaar terug krijgen, als een conducteur verder geen aantekening gemaakt heeft wegens niet op eerste verzoek legitimeren en zo.

Via de Klantenservice dus, hou je K××××× (6 cijfers) kenmerk bij de hand.

Dat is niet helemaal juist. De wettelijke verhoging van 50 euro kan 1 keer per jaar worden gecorrigeerd door de NS klantenservice op het moment dat het de eerste keer is dat jij zonder geldig vervoerbewijs in de trein reist. Uitzondering hierop is wanneer de conducteur aangeeft op de uitstel van betaling dat er geen coulance gegeven mag worden, bijvoorbeeld omdat je een grote mond had. Alle andere keren kan de klantenservice (bureau nabetalingen) niet aanpassen. Enige manier waarop je toch coulance kan krijgen is als de conducteur op de Uitstel van Betaling aangeeft dat er coulance moet komen en waarom. Anders kan dat niet.

Hou je K××××× (6 cijfers) kenmerk bij de hand.

We zijn tegenwoordig al bij L. :)

Reageer