Skip to main content

Ik kreeg vanmorgen onderstaande email:

From: BRIGHTCONTACT TECHNOLOGY B.V. <support@feedback.satmetrix.com>
To: BasReist
Sent: Friday, January 10, 2025
Subject: DUTCH RAILWAYS NS - NL - ENTERPRISE requests your feedback

Dear Sir / Madam,

Would you like to help us improve your customer experience? Please participate in our customer satisfaction survey!

Recently you contacted NS. We would like to know your opinion about this contact. The survey contains several questions and only takes 2 minutes of your time. Do you participate?

To access the survey, please click the following.

Click Here >> https://ns.satmetrix.com/surveyui/...

We only use your answers to improve our customer service and not for other purposes.

If someone else contacted NS on your behalf, you may ignore this invitation.

Thank you for participating!

Yours sincerely,

Maaike Kranenborg
Head of NS Customer Service

Is dit legitiem? Waarom in het Engels en zo schreeuwerig en zo'n raar onderwerp? Het enige recente contact dat ik met NS heb gehad is volgens mij een reply op een afgewezen GTBV die deze week is afgehandeld (na ruim een maand, maar dat lijkt ‘standaard’ te zijn, en wat in het vat zit verzuurt niet).

Dit lijkt mij niet legitiem. Ik zou er niet op ingaan.

Staat de email niet op deze lijst dan kun je het gewoon negeren.

https://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/waarschuwing-phishingmails.html

We zijn onlangs overgestapt, SatMetrix hoort inderdaad bij ons.

Maar waarom dan deze mail in het Engels? Dat is toch wel heel merkwaardig. Je zal op deze manier natuurlijk geen feedback krijgen. Misschien is dat ook wel de bedoeling.

Als dat zo is, waarom dan een Engelstalige mail gestuurd?

Ik wil hier best feedback over geven. Tenzij het gesprek in het Engels is gevoerd, ik wil geen aannames doen. Ik kan me voorstellen dat dit proces nog in de kinderschoenen staat en dat deze feedback zeer gewenst is.

Ik heb in het Nederlands gecommuniceerd. Verder zijn opmaak en HOOFDLETTERGEBRUIK van deze email nogal tenenkrommend. En met name het onderwerp dat je in je inbox ziet wekt weinig vertrouwen: DUTCH RAILWAYS NS - NL - ENTERPRISE requests your feedback

Dat is feedback waar ik wat mee kan. Dankjewel! En excuus voor de verwarring.

Het ziet er nogal amateuristisch uit, ik zou het als spam hebben gemeld. Wel weer typerend voor de NS dat ze met zo'n partij in zee gaan.

Als ik contact zou hebben gehad met bedrijf A (of daar iets zou hebben gekocht) en ik krijg daarna een mail van een mij onbekend bedrijf B met in de in de afzendernaam de naam van ook weer onbekend bedrijf C en het is dan ook nog in het Engels, dan wekt dat bij mij ook wantrouwen op. Grote kans dat ik een dergelijke mail direct in de prullenbak zou mikken en het niet eens zou navragen bij bedrijf A. 

Dan lijkt het mij ook handig om de email toe te voegen aan de emails die NS gebruikt in de link die ik meegaf aan TS.

https://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/waarschuwing-phishingmails.html

Ik heb het doorgegeven zodat deze erbij kan worden gezet.

Het e-mailadres is inmiddels in de lijst opgenomen.

Het e-mailadres is inmiddels in de lijst opgenomen.

Dat is fijn, maar komen die mails dan voortaan in het Nederlands?

Reageer